Ponad 215 000 słuchaczy podcastów poznało czekoladowy świat E.Wedel!
W tym roku E.Wedel świętuję swoje 170. urodziny. Bogata i długa historia marki to cenna opowieść nie tylko dla fanów czekolady, ale także przedwojennej Polski i Warszawy. To również jeden z tematów, obecnych w podcastach E.Wedel, które pojawiły się w zeszłym roku. Marka nawiązała współpracę z najlepszymi polskim twórcami, dzięki czemu powstała seria odcinków, która przybliżyła konsumentom wyjątkowe dziedzictwo oraz współczesne wedlowskie inicjatywy. Projekt zdobył popularność ponad 215 tys. słuchaczy.
E.Wedel zainicjował produkcję serii pięciu odcinków podcastów, które ujrzały światło dzienne w październiku 2020 roku. Odbiorcy podcastów mieli okazję poznać niezwykle ciekawą historii marki, począwszy od założenia jej przez Karola Wedla, kontynuowania dziedzictwa przez jego syna Emila, do innowacji wprowadzonych przez Jana Wedla. Nagrania zawierały również treści na temat współczesnego funkcjonowania firmy, jej obecnych działań i wyzwań. Zróżnicowane wątki przyczyniły się do sukcesu podcastów, które przyciągnęły ponad 215 tys. słuchaczy. Nagrania są dostępne na kilku platformach, w tym YouTube. Jednak to Spotify okazał się najczęściej wybieranym przez użytkowników podcastów. Ponad 117 tys. użytkowników skorzystało z tej platformy, aby wysłuchać odcinków zrealizowanych z marką E.Wedel.
Pierwszy z serii podcastów został przygotowany we współpracy z kanałem Imponderabilia. Prowadzący Karol Paciorek rozmawiał z Maciejem Hermanem, Dyrektorem Zarządzającym E.Wedel oraz varsavianistą, Piotrem Wierzbickim. Słuchacze podcastu mogli poznać historię współpracy z Leonetto Cappiello, twórcą jednego z symboli marki – chłopca na zebrze, a także zapoznać się z kulisami zarządzania tak dużą firmą. Podcast Pogadajmy o życiu, prowadzony przez Justynę Mazur opowiadał o istocie wielopokoleniowości na podstawie historii marki, od założenia słodkiej firmy przez Karola Wedla aż do modernizacji wprowadzanych przez jego wnuka, Jana. Gościem trzeciego podcastu, 7 metrów pod ziemią, był Maestro Czekolady, Janusz Profus, który przybliżył słuchaczom tajniki pracy w Fabryce czekolady E.Wedel wczoraj i dziś. W rozmowie z Muda Talks, Aleksandra Kusz vel Sobczuk, przedstawicielka E.Wedel oraz varsavianista Piotr Wierzbicki opowiedzieli między innymi o wizjonerstwie i biznesowej odwadze rodziny Wedlów w trudnych czasach oraz o współczesnej strategii CSR ogłoszonej przez markę. Z piątego z serii słuchowiska, Zabójcze opowieści, słuchacze mogli między innymi dowiedzieć się, w jaki sposób Jan Wedel udzielał mieszkańcom stolicy pomocy w trakcie wojny.
Tych, którzy nie mieli jeszcze okazji, serdecznie zachęcamy do przesłuchania serii podcastów dostępnej w serwisach YouTube i Spotify.
Imponderabilia
YT: www.youtube.com/watch?v=H5inXzPnQ_s&t=993s
Spotify: open.spotify.com/episode/1UeNKT99ibqJJpHpYvmSub?si=vfu9FW80SUSKLiSQsvCiCw
Pogadajmy o życiu
YT: https://www.youtube.com/watch?v=fjpIlSb_gfc
Spotify: open.spotify.com/episode/5N1lS78uga1hgy2wASeSs1?si=BwuvsXT4QeuikFBFSNVXcw
7 metrów pod ziemią
Spotify: open.spotify.com/episode/3fkWdJg3lmPBqbRjZKqEO1?si=HtCYDCbKQHK9kD6Ipsa-Qg
Muda Talks
YT: https://www.youtube.com/watch?v=-8IHtZZuwJg
Spotify: open.spotify.com/episode/66eHMbcXVT7VbhLdyZ0c3R?si=2lc1gkfGQtmc5_Fb-bVTig
Zabójcze opowieści
YT: https://www.youtube.com/watch?v=B34Jpo1Sm2s
Spotify: open.spotify.com/episode/4MZMxN2TCqft5GIOXu5dBU?si=tF6xRXpTQXGZkwncBvEaQg
Według firmy Voxnest[i]z końcem kwietnia 2020 roku w Europie popularność podcastów wzrosła aż o 53 proc. Według danych Spotify[ii]w Polsce w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Seria odcinków podcastów z marką E.Wedel zdecydowanie potwierdziła szerzące się zainteresowanie do słuchania podcastów.
[i]Voxnest. 2021. The State of the Podcast Universe. [Online] Available at: https://blog.voxnest.com/2020-mid-year-podcast-industry-report/.
[ii]Spotify, https://spotify.prowly.com/105096-popularnosc-podcastow-rosnie-w-zawrotnym-tempie-spotify-prezentuje-najnowsze-dane.

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.