Ponad 215 000 słuchaczy podcastów poznało czekoladowy świat E.Wedel!
W tym roku E.Wedel świętuję swoje 170. urodziny. Bogata i długa historia marki to cenna opowieść nie tylko dla fanów czekolady, ale także przedwojennej Polski i Warszawy. To również jeden z tematów, obecnych w podcastach E.Wedel, które pojawiły się w zeszłym roku. Marka nawiązała współpracę z najlepszymi polskim twórcami, dzięki czemu powstała seria odcinków, która przybliżyła konsumentom wyjątkowe dziedzictwo oraz współczesne wedlowskie inicjatywy. Projekt zdobył popularność ponad 215 tys. słuchaczy.
E.Wedel zainicjował produkcję serii pięciu odcinków podcastów, które ujrzały światło dzienne w październiku 2020 roku. Odbiorcy podcastów mieli okazję poznać niezwykle ciekawą historii marki, począwszy od założenia jej przez Karola Wedla, kontynuowania dziedzictwa przez jego syna Emila, do innowacji wprowadzonych przez Jana Wedla. Nagrania zawierały również treści na temat współczesnego funkcjonowania firmy, jej obecnych działań i wyzwań. Zróżnicowane wątki przyczyniły się do sukcesu podcastów, które przyciągnęły ponad 215 tys. słuchaczy. Nagrania są dostępne na kilku platformach, w tym YouTube. Jednak to Spotify okazał się najczęściej wybieranym przez użytkowników podcastów. Ponad 117 tys. użytkowników skorzystało z tej platformy, aby wysłuchać odcinków zrealizowanych z marką E.Wedel.
Pierwszy z serii podcastów został przygotowany we współpracy z kanałem Imponderabilia. Prowadzący Karol Paciorek rozmawiał z Maciejem Hermanem, Dyrektorem Zarządzającym E.Wedel oraz varsavianistą, Piotrem Wierzbickim. Słuchacze podcastu mogli poznać historię współpracy z Leonetto Cappiello, twórcą jednego z symboli marki – chłopca na zebrze, a także zapoznać się z kulisami zarządzania tak dużą firmą. Podcast Pogadajmy o życiu, prowadzony przez Justynę Mazur opowiadał o istocie wielopokoleniowości na podstawie historii marki, od założenia słodkiej firmy przez Karola Wedla aż do modernizacji wprowadzanych przez jego wnuka, Jana. Gościem trzeciego podcastu, 7 metrów pod ziemią, był Maestro Czekolady, Janusz Profus, który przybliżył słuchaczom tajniki pracy w Fabryce czekolady E.Wedel wczoraj i dziś. W rozmowie z Muda Talks, Aleksandra Kusz vel Sobczuk, przedstawicielka E.Wedel oraz varsavianista Piotr Wierzbicki opowiedzieli między innymi o wizjonerstwie i biznesowej odwadze rodziny Wedlów w trudnych czasach oraz o współczesnej strategii CSR ogłoszonej przez markę. Z piątego z serii słuchowiska, Zabójcze opowieści, słuchacze mogli między innymi dowiedzieć się, w jaki sposób Jan Wedel udzielał mieszkańcom stolicy pomocy w trakcie wojny.
Tych, którzy nie mieli jeszcze okazji, serdecznie zachęcamy do przesłuchania serii podcastów dostępnej w serwisach YouTube i Spotify.
Imponderabilia
YT: www.youtube.com/watch?v=H5inXzPnQ_s&t=993s
Spotify: open.spotify.com/episode/1UeNKT99ibqJJpHpYvmSub?si=vfu9FW80SUSKLiSQsvCiCw
Pogadajmy o życiu
YT: https://www.youtube.com/watch?v=fjpIlSb_gfc
Spotify: open.spotify.com/episode/5N1lS78uga1hgy2wASeSs1?si=BwuvsXT4QeuikFBFSNVXcw
7 metrów pod ziemią
Spotify: open.spotify.com/episode/3fkWdJg3lmPBqbRjZKqEO1?si=HtCYDCbKQHK9kD6Ipsa-Qg
Muda Talks
YT: https://www.youtube.com/watch?v=-8IHtZZuwJg
Spotify: open.spotify.com/episode/66eHMbcXVT7VbhLdyZ0c3R?si=2lc1gkfGQtmc5_Fb-bVTig
Zabójcze opowieści
YT: https://www.youtube.com/watch?v=B34Jpo1Sm2s
Spotify: open.spotify.com/episode/4MZMxN2TCqft5GIOXu5dBU?si=tF6xRXpTQXGZkwncBvEaQg
Według firmy Voxnest[i]z końcem kwietnia 2020 roku w Europie popularność podcastów wzrosła aż o 53 proc. Według danych Spotify[ii]w Polsce w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Seria odcinków podcastów z marką E.Wedel zdecydowanie potwierdziła szerzące się zainteresowanie do słuchania podcastów.
[i]Voxnest. 2021. The State of the Podcast Universe. [Online] Available at: https://blog.voxnest.com/2020-mid-year-podcast-industry-report/.
[ii]Spotify, https://spotify.prowly.com/105096-popularnosc-podcastow-rosnie-w-zawrotnym-tempie-spotify-prezentuje-najnowsze-dane.
Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe
„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.