Ponad 215 000 słuchaczy podcastów poznało czekoladowy świat E.Wedel!
W tym roku E.Wedel świętuję swoje 170. urodziny. Bogata i długa historia marki to cenna opowieść nie tylko dla fanów czekolady, ale także przedwojennej Polski i Warszawy. To również jeden z tematów, obecnych w podcastach E.Wedel, które pojawiły się w zeszłym roku. Marka nawiązała współpracę z najlepszymi polskim twórcami, dzięki czemu powstała seria odcinków, która przybliżyła konsumentom wyjątkowe dziedzictwo oraz współczesne wedlowskie inicjatywy. Projekt zdobył popularność ponad 215 tys. słuchaczy.
E.Wedel zainicjował produkcję serii pięciu odcinków podcastów, które ujrzały światło dzienne w październiku 2020 roku. Odbiorcy podcastów mieli okazję poznać niezwykle ciekawą historii marki, począwszy od założenia jej przez Karola Wedla, kontynuowania dziedzictwa przez jego syna Emila, do innowacji wprowadzonych przez Jana Wedla. Nagrania zawierały również treści na temat współczesnego funkcjonowania firmy, jej obecnych działań i wyzwań. Zróżnicowane wątki przyczyniły się do sukcesu podcastów, które przyciągnęły ponad 215 tys. słuchaczy. Nagrania są dostępne na kilku platformach, w tym YouTube. Jednak to Spotify okazał się najczęściej wybieranym przez użytkowników podcastów. Ponad 117 tys. użytkowników skorzystało z tej platformy, aby wysłuchać odcinków zrealizowanych z marką E.Wedel.
Pierwszy z serii podcastów został przygotowany we współpracy z kanałem Imponderabilia. Prowadzący Karol Paciorek rozmawiał z Maciejem Hermanem, Dyrektorem Zarządzającym E.Wedel oraz varsavianistą, Piotrem Wierzbickim. Słuchacze podcastu mogli poznać historię współpracy z Leonetto Cappiello, twórcą jednego z symboli marki – chłopca na zebrze, a także zapoznać się z kulisami zarządzania tak dużą firmą. Podcast Pogadajmy o życiu, prowadzony przez Justynę Mazur opowiadał o istocie wielopokoleniowości na podstawie historii marki, od założenia słodkiej firmy przez Karola Wedla aż do modernizacji wprowadzanych przez jego wnuka, Jana. Gościem trzeciego podcastu, 7 metrów pod ziemią, był Maestro Czekolady, Janusz Profus, który przybliżył słuchaczom tajniki pracy w Fabryce czekolady E.Wedel wczoraj i dziś. W rozmowie z Muda Talks, Aleksandra Kusz vel Sobczuk, przedstawicielka E.Wedel oraz varsavianista Piotr Wierzbicki opowiedzieli między innymi o wizjonerstwie i biznesowej odwadze rodziny Wedlów w trudnych czasach oraz o współczesnej strategii CSR ogłoszonej przez markę. Z piątego z serii słuchowiska, Zabójcze opowieści, słuchacze mogli między innymi dowiedzieć się, w jaki sposób Jan Wedel udzielał mieszkańcom stolicy pomocy w trakcie wojny.
Tych, którzy nie mieli jeszcze okazji, serdecznie zachęcamy do przesłuchania serii podcastów dostępnej w serwisach YouTube i Spotify.
Imponderabilia
YT: www.youtube.com/watch?v=H5inXzPnQ_s&t=993s
Spotify: open.spotify.com/episode/1UeNKT99ibqJJpHpYvmSub?si=vfu9FW80SUSKLiSQsvCiCw
Pogadajmy o życiu
YT: https://www.youtube.com/watch?v=fjpIlSb_gfc
Spotify: open.spotify.com/episode/5N1lS78uga1hgy2wASeSs1?si=BwuvsXT4QeuikFBFSNVXcw
7 metrów pod ziemią
Spotify: open.spotify.com/episode/3fkWdJg3lmPBqbRjZKqEO1?si=HtCYDCbKQHK9kD6Ipsa-Qg
Muda Talks
YT: https://www.youtube.com/watch?v=-8IHtZZuwJg
Spotify: open.spotify.com/episode/66eHMbcXVT7VbhLdyZ0c3R?si=2lc1gkfGQtmc5_Fb-bVTig
Zabójcze opowieści
YT: https://www.youtube.com/watch?v=B34Jpo1Sm2s
Spotify: open.spotify.com/episode/4MZMxN2TCqft5GIOXu5dBU?si=tF6xRXpTQXGZkwncBvEaQg
Według firmy Voxnest[i]z końcem kwietnia 2020 roku w Europie popularność podcastów wzrosła aż o 53 proc. Według danych Spotify[ii]w Polsce w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Seria odcinków podcastów z marką E.Wedel zdecydowanie potwierdziła szerzące się zainteresowanie do słuchania podcastów.
[i]Voxnest. 2021. The State of the Podcast Universe. [Online] Available at: https://blog.voxnest.com/2020-mid-year-podcast-industry-report/.
[ii]Spotify, https://spotify.prowly.com/105096-popularnosc-podcastow-rosnie-w-zawrotnym-tempie-spotify-prezentuje-najnowsze-dane.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.