Poradnik foodowych sesji zdjęciowych i nagrań na 2024 rok
Koniec roku to nie tylko czas podsumowań, ale także snucia planów na kolejne kwartały. Specyfika branży produkcyjnej, a także marketingu foodowego bywa niekiedy zaskakująca i w momencie, gdy my zatopieni jesteśmy w szampańskiej zabawie sylwestrowej, twórcy planują już walentynkowe, a nawet wielkanocne zdjęcia. Jak przygotować się na 2024 rok i kiedy spodziewać się rabatów? Przedstawiamy porady ekspertów!
Najbardziej oblegane terminy wynajmów studia fotograficzno-filmowego
Boże Narodzenie i Wielkanoc to zdecydowanie momenty, na które producenci żywności, właściciele sklepów, restauratorzy oraz influencerzy kulinarni muszą być absolutnie przygotowani z dużym wyprzedzeniem. Sesje zdjęciowe i produkcje wideo na te okazje zaczną się na wiele tygodni przed tymi Świętami.
Od października do listopada warto przygotować się na to, że studia produkcyjne będą wypełnione po brzegi i znalezienie wolnego terminu może nieraz graniczyć z cudem. Jeśli chodzi o wielkanocne realizacje, to szacujemy, że koniec stycznia i luty będą zdecydowanie zajęty wynajmami studia pod te sesje – komentuje Magda Malutko, właścicielka Studia Od kuchni i Studia Co Nieco.
Jednak twórcy smakowitego contentu żyją nie tylko świętami. Okres poprzedzający wakacje to również gorący (nomen omen) czas przygotowywania letnich ofert czy kampanii, które wymagają profesjonalnych zdjęć. Przedstawiciele Studia Od kuchni i Co Nieco przewidują zwiększone zainteresowanie realizacjami jeszcze przed majówką. Podobnym sezonem ma być także nadejście jesieni – dyniowe i grzybowe smaki z pewnością zagoszczą w kuchniach producentów reklam z końcem lata.
Rezerwacja studia – z jakim wyprzedzeniem?
Złota zasada przy rezerwacji studia kulinarnego czy fotograficzno-filmowego mówi jedno – im wcześniej tym lepiej. Warto nawet z większym wyprzedzeniem dokonać wstępnej rezerwacji, by później ją potwierdzić lub odwołać. Daje to większe pole manewru przy dogrywaniu pozostałych osób, które wspólnie pracują nad daną realizacją – np. operator, food stylista, fotograf, scenograf, charakteryzator itp.
Niestety wstępnie rezerwacje zwykle trwają maksymalnie trzy dni, a w okresie zwiększonych zapytań, wynajmujący studia często skracają nawet i ten czas do minimum. Zabookowany termin daje poczucie spokoju i kontroli nad projektem, co jest niezwykle ważne przy pracy na planie. By mieć gwarancję miejsca, warto zainteresować się terminem wynajmu studia nawet z miesięcznym wyprzedzeniem.
Kiedy warto spodziewać się promocji?
Promocje wielkanocnych gadżetów kuchennych, walentynkowych zestawów na romantyczną kolację we dwoje czy jesiennych dodatków kuchennych już dawno za nami, ponieważ czerwone tabliczki SALE pojawiają się na krótko po tych świętach czy sezonach. W tym roku możemy jeszcze załapać się na bożonarodzeniowe promocje, które zaczynają się na przełomie roku i potrwają do około połowy stycznia. Te przydadzą nam się podczas zimowych sesji w 2024 roku. Pozostałe gadżety tematyczne w tym roku kupimy już niestety w cenach regularnych.
W kwestiach produkcyjnych sytuacja wygląda nieco inaczej. Choć nie wszystkie studia kulinarne czy fotograficzno-filmowe oferują zniżki, to warto śledzić ich oferty i ogłoszenia, ponieważ niekiedy można skorzystać z atrakcyjnej promocji na wynajem przestrzeni czy dodatkowych propsów. Takich zniżek z pewnością warto oczekiwać w sezonach mniejszego zainteresowania studiami, które przypadają na okresy poprzedzające peaki. Jeśli zimowe, świąteczne kampanie realizowane są głównie w listopadzie, to warto śledzić profile wybranych studiów produkcyjnych już we wrześniu. Wysokość zniżek może sięgnąć nawet 20%, co przy dużych i kosztownych realizacjach będzie znaczącym odciążeniem finansowym.
Stali klienci studia dodatkowo często mogą liczyć na rabaty, co sprawia, że chętnie do nas wracają. Wieloletnie współprace zawsze obfitują lepszymi warunkami, także warto zadbać o relacje z minionych realizacji, z których byliśmy zadowoleni – dodaje Magda Malutko.
Nowy Rok, nowe projekty!
Kalendarze na 2024 rok już powoli zaczynają wypełniać się pierwszymi rezerwacjami. Styczniowe zdjęcia i nagrania z pewnością poświęcone będą zbliżającym się walentynkom, więc gdy my dojadamy jeszcze ostatnie kawałki makowca, studia zaczynają przystrajać się serduszkowymi dodatkami i różowymi utensyliami.
Na pocieszenie dla spóźnialskich warto dodać, że choć kampanie zawsze warto planować z wyprzedzeniem, to czasem działania ad hoc okazują się strzałami w 10! Przedstawiciele Studia Co Nieco są zdania, że zdjęcia na ostatnią chwilę często wychodzą wyśmienicie, ponieważ determinacja ekipy sięga wtedy absolutnego zenitu.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.