Pracownicy Amazon zadbali o seniorów
Pandemia diametralnie zmieniła sposób funkcjonowania całego społeczeństwa. Problemy związane z izolacją i wprowadzonymi ograniczeniami dotknęły każdego. Jedną z grup, która ucierpiała najbardziej, nie tylko z powodu największego narażenia na ciężki przebieg zakażenia wirusem COVID-19, ale i zalecanego dystansu społecznego, jest grupa seniorów. Osamotnienie, tęsknota, brak kontaktu z najbliższymi – tego doświadczają tysiące starszych osób w Polsce, w tym seniorzy będący pod opieką placówek opieki senioralnej. Dlatego z okazji Dnia Babci i Dziadka, Amazon postanowił wesprzeć publiczne instytucje działające na rzecz seniorów.
28/01/2021
- Według prognoz GUS, w 2050 r. odsetek osób w wieku 60+ będzie stanowić ponad 40% ogółu społeczeństwa*.
- Według danych PMR Market Experts, w Polsce działa 2 070 placówek opieki senioralnej. Łącznie przebywa w nich ponad 100 000 osób starszych**.
- Amazon wsparł lokalne instytucje działające na rzecz seniorów, przekazując im sprzęt IT, RTV, AGD oraz medyczny o wartości ponad 77 000 zł.
Kontakty online, które stały się standardem w życiu większości ludzi na świecie, dają namiastkę normalności umożliwiając pracę, naukę, ale też kontakty rodzinne i towarzyskie. Nowe technologie niestety nie rozwiązują problemu wszystkich grup społecznych, w tym seniorów, którzy często nie posiadają odpowiednich kompetencji, ale i dostępu do technologicznych rozwiązań. Połączenie strachu wywołanego pandemią i braku możliwości kontaktu z najbliższymi może prowadzić do pogłębienia u seniorów negatywnych konsekwencji – stresu, niepokoju, a nawet depresji.
Opieka senioralna w Polsce
W Polsce funkcjonuje ponad 2070 placówek opieki senioralnej. Publiczne ośrodki pomocy społecznej stanowią ponad połowę całkowitej liczby placówek długoterminowego pobytu. Szacuje się, że we wszystkich tego typu instytucjach przebywa łącznie ponad 100 000 starszych osób. Według prognoz w 2050 roku, liczba starszych osób wzrośnie z 9,7 mln do 13,7 mln, czyli co trzecia osoba w Polsce będzie miała więcej niż 60 lat. Starzejące się społeczeństwo to wyzwanie, z którym zmaga się nie tylko Polska, ale i cała Europa***.
Pandemia pokazała jak istotne jest wsparcie społeczne dla seniorów, a zwłaszcza tych, którzy znajdują się pod opieką placówek opieki senioralnej.
#AmazonPomagamy
Amazon, wsparł 10 instytucji senioralnych w 6 regionach Polski, w których zlokalizowane są centra logistyczne i gdzie mieszkają pracownicy firmy, przekazując między innymi sprzęt pozwalający na komunikację seniorów z bliskimi. Łączna kwota wsparcia wyniosła ponad 77 000 zł.
„Dzień Babci i Dziadka, w czasie pandemii, to dla niektórych seniorów trudny czas tęsknoty i braku możliwości odwiedzin najbliższych. W przypadku osób przebywających w domach seniora, jedynym sposobem komunikacji z rodziną pozostaje obecnie kontakt przez telefon lub komputer. Niestety, nie wszystkie ośrodki mogą zapewnić pensjonariuszom taką możliwość. Nasza akcja polega na dostarczeniu placówkom niezbędnego sprzętu IT, RTV, AGD czy sprzętu medycznego, zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem” – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon. I dodaje: „Inicjatorami akcji byli pracownicy Amazon, którzy przygotowali i dostarczyli do ośrodków imienne kartki okolicznościowe z życzeniami z okazji Dnia Babci i Dziadka, co pokazuje, że w Amazon podchodzimy z sercem i pasją do ludzi i pomagania oraz troszczymy się o swoje otoczenie”.
Ośrodkami, które otrzymały pomoc są między innymi: Dzienny Dom Senior+ we Wrocławiu i Dom Pomocy Społecznej w Sosnowcu.
„Pandemia z pewnością ograniczyła możliwość osobistego kontaktu seniorów z rodzinami, którzy w tej chwili mogą kontaktować się z nimi tylko telefonicznie. Nasi podopieczni bardzo ubolewają, że już od dawna nie widzieli swoich wnuków, nie rozmawiali ze swoimi kolegami i koleżankami z Dziennego Domu. Możliwość rozmowy wideo, za pośrednictwem otrzymanych tabletów, będzie dla seniorów czymś zupełnie nowym. Liczymy na to, że przy współpracy z naszymi pracownikami, ten sposób komunikacji okaże się dobrym i atrakcyjnym rozwiązaniem” – informuje Alina Lorek, kierownik Dziennego Domu Senior+ we Wrocławiu. I dodaje: „Seniorzy bardzo cieszą się z wszelkich upominków, kartek czy zdjęć. Dlatego imiennie adresowana kartka z życzeniami była dla nich bardzo miłym upominkiem”.
„Nawet w czasie pandemii seniorów mogą u nas odwiedzać rodziny, jednak wprowadziliśmy pewne zasady, wśród nich m.in. maksymalny czas spotkania to 45 min., konieczność zachowania bezpiecznej odległości oraz obowiązkowe noszenie maseczek i rękawiczek. Podopieczni mogą również kontaktować się z bliskimi telefonicznie lub online” – mówi Elżbieta Matuszczyk, dyrektor DPS-u przy ul. Andersa w Sosnowcu. I dodaje: „Nie zaprzestaliśmy prowadzenia zajęć aktywizujących. W mniejszych grupach nadal prowadzimy: gimnastykę, czy zajęcia kulinarne, a otrzymany od Amazon sprzęt pomoże nam w ich urozmaiceniu”.
W akcji wzięli udział pracownicy Amazon, którzy przygotowali personalizowane kartki z życzeniami dla wszystkich seniorów mieszkających w objętych wsparciem domach opieki. Łącznie życzenia otrzymało ponad 500 osób. Kartki zostały zamówione w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce, a dochód ze sprzedaży został przeznaczony na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia.
* https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/prognoza-ludnosci/prognoza-ludnosci-na-lata-2014-2050-opracowana-2014-r-,1,5.html
** https://healthcaremarketexperts.com/aktualnosci/raport-pmr-dynamiczny-wzrost-liczby-prywatnych-domow-opieki-nad-seniorami-w-polsce/
*** https://www.nik.gov.pl/plik/id,21377,vp,24017.pdf
***
Amazon działa w Polsce od 2014 r. i stworzył ponad 18 000 stałych miejsc pracy w swoich 9 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach koło Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty firmy), Łodzi, Pawlikowicach koło Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach, Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddział Amazon Web Services w Warszawie. W 2021 r. otwarte zostanie 10. centrum logistyczne w Świebodzinie. W Amazon trwa rekrutacja na szereg stanowisk, szczegółowe informacje można znaleźć tutaj.
Amerykańska Izba Handlowa, która w 2020 r. podsumowała 30 lat działalności amerykańskich przedsiębiorstw w Polsce, ogłosiła, że Amazon jest największym pracodawcą ze Stanów Zjednoczonych w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem.
Informacje o Amazon:
Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo i Alexa. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuroprasoweamazon.pl i naszego bloga Day One oraz śledź nas na Twitter @AmazonNewsPL.
Kontakt dla mediów:
prasa@amazon.com

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.