Komunikaty PR

Rewolucja w branży oświetleniowej szansą dla zielonej transformacji

2023-07-31  |  16:00
Biuro prasowe

Już od 25 sierpnia 2023 tradycyjne świetlówki typu T5 i T8 przestaną być produkowane. To rezultat unijnej dyrektywy RoHS, której zadaniem jest wyeliminowanie substancji szkodliwych dla środowiska naturalnego z powszechnego obiegu. Oświetlenie LED, które zapewnia wysokie oszczędności energii elektrycznej i nie posiada w swoim składzie rtęci, już niebawem stanie się jedynym dostępnym na europejskim rynku.

Toksyczne świetlówki

Tradycyjne świetlówki przez lata uchodziły za nieodłączny element przestrzeni użytku publicznego, takich jak placówki medyczne, obiekty edukacyjne, podziemne strefy parkingowe czy zakłady przemysłowe. Często można było je spotkać również na urzędowych korytarzach czy w biurach. Ich produkcja zakończy się jednak wraz z 25 sierpnia 2023, co oznacza, że już w przeciągu kilku najbliższych lat wiele miejsc będzie musiało zainwestować w nowoczesne oświetlenie LED-owe.

Świetlówki zawierają szkodliwą rtęć, która choć nie uwalnia się podczas użytkowania lamp, stwarza poważne niebezpieczeństwo w przypadku uszkodzenia.

Dyrektywa RoHS i oświetlenie LED

Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego dotyka wszystkich krajów wspólnoty. Celem zielonej transformacji jest zminimalizowanie lub całkowite wyeliminowanie negatywnego wpływu usług, maszyn oraz produktów na środowisko naturalne, zdrowie i bezpieczeństwo. Od 2013 roku RoHS rozszerza swoje zasięgi na kolejne branże i gałęzie przemysłu. Od września do historii przejdzie produkcja świetlówek, które od dłuższego czasu są wypierane przez oświetlenie LED.

Moduły LED to innowacyjne rozwiązanie, które zapewnia szereg korzyści – zarówno finansowych, jak i środowiskowych. Ich długa żywotność gwarantuje, że produkty będą służyły przez lata, więc nie ma potrzeby bezustannego wymieniania komponentów. Potrafią one wygenerować najwyższej jakości światło, równocześnie pobierając małe ilości energii elektrycznej. W ten sposób ślad węglowy jest znacznie mniejszy niż w przypadku eksploatacji tradycyjnych świetlówek.

W zgodzie z naturą

Misją Lena Lighting jest budowanie zrównoważonego świata, na czele z szeroko pojętą ochroną środowiska naturalnego poprzez redukcję śladu węglowego. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, zarówno system produkcji, jak i sama eksploatacja gotowych produktów Lena Lighting, opierają się na ekologii i trosce o otaczający nas świat.

W ofercie Lena Lighting znajdują się lampy oparte na wysoce energooszczędnych modułach LED. Badania pokazują, że oprawy od wielkopolskiego producenta, skorelowane z inteligentnymi systemami zarządzania światłem, generują nawet do 86% oszczędności energii elektrycznej w skali roku. To ogromna różnica, która inspiruje do rozważenia wymiany oświetlenia zarówno w infrastrukturze drogowej, jak i wszelkiego typu obiektach – od hal przemysłowych, przez obiekty użyteczności publicznej i hotele, po wnętrza prywatne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.