Komunikaty PR

Rewolucja w branży oświetleniowej szansą dla zielonej transformacji

2023-07-31  |  16:00
Biuro prasowe

Już od 25 sierpnia 2023 tradycyjne świetlówki typu T5 i T8 przestaną być produkowane. To rezultat unijnej dyrektywy RoHS, której zadaniem jest wyeliminowanie substancji szkodliwych dla środowiska naturalnego z powszechnego obiegu. Oświetlenie LED, które zapewnia wysokie oszczędności energii elektrycznej i nie posiada w swoim składzie rtęci, już niebawem stanie się jedynym dostępnym na europejskim rynku.

Toksyczne świetlówki

Tradycyjne świetlówki przez lata uchodziły za nieodłączny element przestrzeni użytku publicznego, takich jak placówki medyczne, obiekty edukacyjne, podziemne strefy parkingowe czy zakłady przemysłowe. Często można było je spotkać również na urzędowych korytarzach czy w biurach. Ich produkcja zakończy się jednak wraz z 25 sierpnia 2023, co oznacza, że już w przeciągu kilku najbliższych lat wiele miejsc będzie musiało zainwestować w nowoczesne oświetlenie LED-owe.

Świetlówki zawierają szkodliwą rtęć, która choć nie uwalnia się podczas użytkowania lamp, stwarza poważne niebezpieczeństwo w przypadku uszkodzenia.

Dyrektywa RoHS i oświetlenie LED

Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego dotyka wszystkich krajów wspólnoty. Celem zielonej transformacji jest zminimalizowanie lub całkowite wyeliminowanie negatywnego wpływu usług, maszyn oraz produktów na środowisko naturalne, zdrowie i bezpieczeństwo. Od 2013 roku RoHS rozszerza swoje zasięgi na kolejne branże i gałęzie przemysłu. Od września do historii przejdzie produkcja świetlówek, które od dłuższego czasu są wypierane przez oświetlenie LED.

Moduły LED to innowacyjne rozwiązanie, które zapewnia szereg korzyści – zarówno finansowych, jak i środowiskowych. Ich długa żywotność gwarantuje, że produkty będą służyły przez lata, więc nie ma potrzeby bezustannego wymieniania komponentów. Potrafią one wygenerować najwyższej jakości światło, równocześnie pobierając małe ilości energii elektrycznej. W ten sposób ślad węglowy jest znacznie mniejszy niż w przypadku eksploatacji tradycyjnych świetlówek.

W zgodzie z naturą

Misją Lena Lighting jest budowanie zrównoważonego świata, na czele z szeroko pojętą ochroną środowiska naturalnego poprzez redukcję śladu węglowego. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, zarówno system produkcji, jak i sama eksploatacja gotowych produktów Lena Lighting, opierają się na ekologii i trosce o otaczający nas świat.

W ofercie Lena Lighting znajdują się lampy oparte na wysoce energooszczędnych modułach LED. Badania pokazują, że oprawy od wielkopolskiego producenta, skorelowane z inteligentnymi systemami zarządzania światłem, generują nawet do 86% oszczędności energii elektrycznej w skali roku. To ogromna różnica, która inspiruje do rozważenia wymiany oświetlenia zarówno w infrastrukturze drogowej, jak i wszelkiego typu obiektach – od hal przemysłowych, przez obiekty użyteczności publicznej i hotele, po wnętrza prywatne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.