Komunikaty PR

Rola telewizji w życiu Polaków

2022-12-29  |  14:00
Biuro prasowe

 

Telewizja stanowi rodzinne centrum rozrywki i wpływa na nasze codzienne życie. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound, pokazują, że ponad 77% badanych posiada telewizor ustawiony w centralnym miejscu w domu. Przyjrzyjmy się temu, jak oglądamy telewizję i co zmieniło się naszych zwyczajach na przestrzeni ostatnich lat?

 

Rola telewizji w naszym życiu

Około 70 lat temu, kiedy firma Philips rozpoczęła eksperymentalne nadawanie programów, telewizor stał się centralnym punktem w domu, w którym ludzie gromadzili się, aby oglądać telewizję. Dziś, 70 lat później, telewizor pełni tę samą funkcję. W ciągu ostatnich 10 lat zmieniła się jednak jego rola. Przez lata telewizor służył wyłącznie do oglądania telewizji tradycyjnej, linearnej. Dziś oglądamy treści w znacznie większym stopniu "na żądanie".

 

- Rozrywka i łączność stają się coraz ważniejsze. Ludzie chcą mieć możliwość przesyłania filmów bezpośrednio z telefonu do telewizora. Oczekują też możliwości strumieniowego przesyłania obrazów z kamery bezpieczeństwa lub dzwonka do drzwi. Następuje też szybki rozwój asystentów mowy. Innymi słowy: telewizor staje się coraz bardziej centralnym węzłem w rodzinnym gospodarstwie domowym. – mówi Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Telewizja przez internet

Internet zrewolucjonizował sposób, w jaki oglądamy treści w telewizji. Polacy nadal chętnie oglądają tradycyjną telewizję – deklaruje to blisko 18% badanych. Jednak z roku na rok coraz chętniej korzystamy z platform streamingowych, jak Netflix czy HBO. Taką formę wybiera obecnie aż 41% ankietowanych. Co ciekawe równie popularne stało się wspólne oglądanie telewizji, ale z kilku różnych miejsc przez kilka grup odbiorców, tzw. watch parties, które preferuje 20% respondentów. Na kolejnym miejscu plasuje się słuchanie muzyki czy granie za pośrednictwem odbiornika – taką formę rozrywki wybiera ponad 17% użytkowników.

 

Święty Graal - OLED

Kolejną dużą zmianą, która nastąpiła 10 lat temu, było wprowadzenie ekranów OLED. Ich dużą zaletą jest doskonałe odwzorowanie czerni - czerń jest prawdziwa, ponieważ piksele są wyłączone - nie emitują światła. Dlatego, w przeciwieństwie do innych współczesnych technologii, takich jak telewizory LCD, w których tło jest zawsze włączone, współczynniki kontrastu zostały podniesione do najwyższego możliwego poziomu. OLED stał się dla konsumentów Świętym Graalem wśród telewizorów.

 

Najwyższej jakości sportowe imprezy

Duże imprezy sportowe, jak chociażby trwające Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, są doskonałą okazją do spotkań w gronie znajomych. Polacy kochają tę formę rozrywki, a wspólne kibicowanie przed telewizorem w domu czy w pubie zawsze dostarcza wielu wrażeń. Wiele osób właśnie przy okazji tego typu wydarzeń decyduje się na kupno nowego telewizora, wybierając zwykle większy od posiadanego obecnie – tak odpowiedziało przeszło 47% respondentów badania zleconego przez TP Vision. Wybierając nowy odbiornik najczęściej zwracamy uwagę na jakość obrazu i dźwięku, rozdzielczość ekranu oraz możliwości techniczne – tak wskazało 90% respondentów.

 

– Duże zawody sportowe zawsze wyzwalają wiele emocji i są popularnym tematem dyskusji – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. – Dużo osób chce oglądać zmagania sportowców w najwyższej jakości, stąd decyduje się na zakup nowego telewizora. Na ten rok przygotowaliśmy szeroką gamę nowych telewizorów, w tym modele OLED+ 907 i OLED+ 937, które zostały wyróżnione w konkursach Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie.  

 

Dźwięk i obraz razem

TP Vision przykłada ogromną wagę do obszaru audio, a kamieniem milowym okazała się tu współpraca z firmą Bowers & Wilkins. Dziś wysokiej jakości obraz w telewizorach Philpsa jest zintegrowany z doskonałym dźwiękiem. Co ciekawe, ma to znaczenie nie tylko dla fanów muzyki, ale też dla kibiców – wierne odtworzenie wydarzeń stadionowych jest dla tej grupy klientów bardzo ważne. Rosnącą rolę jakości dźwięku w odbiornikach telewizyjnych potwierdzają wyniki badania zleconego przez TP Vision - jakość dźwięku jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie telewizora.

 

 

********

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

 

 

 

 

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.