Komunikaty PR

Sukces ogólnopolskiej kampanii „Pełnosprawni w Miłości”

2022-04-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Liberadzka
Fundacja Avalon

Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/

„ŻYJEMY W PEŁNI. KOCHAMY W PEŁNI” to hasło zorganizowanej przez Fundację Avalon ogólnopolskiej kampanii społecznej “Pełnosprawni w miłości”, która w czasie swojej trzymiesięcznej obecności w przestrzeni medialnej dotarła do ponad 22 miliony odbiorców. Działania prowadzone były od grudnia 2021 do marca 2022 roku, w telewizji, radio, prasie, portalach oraz mediach społecznościowych, szeroko rozumianej przestrzeni digitalowej oraz nośnikach zewnętrznych. Do realizacji spotu i sesji zdjęciowej Fundacja zaprosiła trzy osoby z niepełnosprawnościami wraz z ich bliskimi. Zdecydowali się oni na odsłonięcie wycinka ze swojego życia rodzinnego i miłosnego.

"Po raz czwarty Fundacja Avalon organizuje kampanię społeczną dotyczącą wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Natomiast po raz pierwszy dotykamy tak delikatnej sfery, jaką są związki interablistyczne. W społecznym przekonaniu często osób z niepełnosprawnością nie postrzega się jako pełnoprawnych partnerów czy odpowiedzialnych rodziców. Jako cel postawiliśmy sobie szerokie dotarcie z naszym przekazem, bo zależy nam, żeby każdy w Polsce zobaczył, że człowieka nie definiuje jego wygląd czy sprawność". - Helena Szczuka, kierowniczka działu komunikacji i promocji Fundacji Avalon

Kampania “Pełnosprawni w miłości” zrodziła się z potrzeby przełamywania społecznego tabu związanego z rodzicielstwem, relacjami i więziami osób z niepełnosprawnością ruchową. Dzięki inicjatywie hasło mówiące o tym, że miłość nie zna podziału na sprawnych i niepełnosprawnych i nie dyskryminuje, dotarło do Polaków w całym kraju. Czy cele i założenia projektu zostały osiągnięte?

Ponad 22 miliony odbiorców

Profesjonalna realizacja, dobór materiałów promocyjnych, ale też ogromne zainteresowanie mediów tematem kampanii i zaangażowanie twórców internetowych w działania wokół “Pełnosprawnych w miłości” umożliwiły dotarcie do ponad 22 miliony odbiorców. O inicjatywie mówiono między innymi w Faktach TVN, TOK FM, Radio Zet, RMF FM, różnych kanałach Polskiego Radia oraz informowano w portalach horyzontalnych – Onet i Interia. Historie bohaterów zainspirowały redaktorów m.in. Neewsweek, Zwierciadła, Polityki czy też Vogue Polska, gdzie ukazały się obszerne wywiady z nimi. Temat kampanii pojawił się również w Dzień Dobry TVN, Onet Rano oraz mediach branżowych.

"Jeden z artykułów inspirowanych tematyką kampanii nosi tytuł - “256 lekcja akceptacji”. Przeczytamy w nim o wszystkich bohaterach, m.in. o historii Ani Klechy, która dopiero po amputacji zaakceptowała swoje ciało i pozbyła się lęku przed związkami. Nasza kampania to pewnego rodzaju lekcja dla polskiego społeczeństwa. Ile z niej zapamiętamy, na ile zmienimy swoje postrzeganie niepełnosprawności." - Żaneta Krysiak, kierowniczka projektu Sekson

Całość kampanii wygenerowała olbrzymie zasięgi i dotarła do wielu odbiorców. Spoty reklamowe emitowane na kanałach ogólnopolskich stacji telewizyjnych dotarły do ponad 22 milionów oglądających, komunikaty radiowe przyciągnęły uwagę ponad 9 milionów słuchaczy, a kampania outdoorowa wygenerowała ponad 6,5 miliona kontaktów. Posty publikowane w social mediach w czasie trwania kampanii dotarły do 13 milionów użytkowników. Działania outdoorowe, które były ukazane łącznie na 76 nośnikach w takich miastach jak: Białystok, Bydgoszcz, Trójmiasto, Lublin, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Toruń, Warszawa i Wrocław, dotarły łącznie do 6,5 miliona osób.

Działania w ramach kampanii organizacja realizowała we współpracy z Agencją Nie Do Ogarnięcia z Krakowa.

"Jestem dumny, że wspólnie z Fundacją Avalon mogliśmy realizować tak ważną kampanię, która ma na celu wpływ na wizerunek najprawdopodobniej największej mniejszości społecznej w Polsce. Wyrazy wdzięczności dla wszystkich wspaniałych osób, które przyłożyły rękę, żeby kampania mogła się wydarzyć pięknie i z jak najlepszym efektem". - Jakub Kulasa z Agencji Nie Do Ogarnięcia

Zaskakujące wyznanie Marianny Gieryszewskiej

Marianna Gieryszewska – aktorka i influencerka, której niepełnosprawność nie jest widoczna na pierwszy rzut oka, pod wpływem przesłania kampanii “Pełnosprawni w miłości” postanowiła poprzeć akcję odważnym wpisem. Pokazała swoje zdjęcie w bieliźnie, pokazując swoją niepełnosprawność i zachęcając do dyskusji nad życiem intymnym osób z niepełnosprawnością. Post był wielokrotnie powielany i komentowany przez różne media. Pokazał też społeczeństwu, że z niepełnosprawnością można wieść spełnione życie rodzinne i zawodowe. Niepełnosprawność nie definiuje człowieka, jego pragnień czy marzeń, jest jedynie elementem towarzyszącym.

Zauważalna zmiana społeczna

Fundacja Avalon wraz z agencją Minds & Roses zbadała wpływ kampanii “Pełnosprawni w miłości” na postawy społeczne. Aż 76% badanych wskazało, że wspieranie osób z niepełnosprawnościami poprzez działania wizerunkowe jest niezwykle ważne. Efektem kampanii jest zmniejszenie ilości osób, które twierdziły, że ogół społeczeństwa wstydzi się osób z niepełnosprawnościami. W zakresie postrzegania zauważono znaczące zmiany. O 8% wzrosła liczba osób, które sądzą, że osoby z niepełnosprawnościami mogą mieć satysfakcjonujące życie seksualne. Wzrosła również liczba osób przekonanych, że mogą one prowadzić satysfakcjonujące życie rodzinne – wychowywać dzieci (wzrost o 7,2 %) i spełniać się w rolach partnerów_ek i rodziców (wzrost o 6,7%) oraz mieć relacje towarzyskie takie same jak wszyscy (wzrost o 5,7%). Natomiast ponad 64% populacji zadeklarowało, że w wyniku kampanii postrzega osoby z niepełnosprawnościami bardziej pozytywnie.

Pokazać życie takim, jakie jest

Kampania „Pełnosprawni w miłości” spełniła swoje zamierzenie. Spoty, wywiady oraz publikowane treści pokazały życie osób niepełnosprawnych takim, jakie jest. Bez zbędnego koloryzowania czy wcielania osób w rolę bohatera lub ofiary. Do kampanii zaproszono trzy osoby z niepełnosprawnościami: Artura Wachowicza – tatę i męża, który na co dzień porusza się na wózku, Sylwię Stankiewicz – mamę i żonę, która od urodzenia zmaga się ze artrogrypozą oraz Anię Klechę, która dzięki protezie nogi znów poczuła się sobą. Dobór bohaterów kampanii umożliwił ukazanie osób doświadczających niepełnosprawności w różnych aspektach życiowych: rodzicielstwie, partnerstwie, kobiecości, intymności oraz pewności siebie.

Nieustanne działania na rzecz zmiany wizerunku OzN

Kampania „Pełnosprawni w miłości” jest tylko jednym z elementów tego, co Fundacja Avalon robi w obszarze seksualności i rodzicielstwa osób z niepełnosprawnościami w ramach projektu Sekson. Fundacja Avalon nieustannie poszerza wiedzę społeczeństwa odnośnie relacji, rodzin i związków osób z niepełnosprawnościami. Dlatego też w ramach projektu poświęconego seksualności i rodzicielstwu OzN powstała platforma edukacyjna i organizowane są liczne działania edukacyjne, w tym także coroczna Konferencja Sekson, będąca spotkaniem reprezentantów środowisk osób z niepełnosprawnością, specjalistów_ek i ekspertów_ek z zakresu: seksuologii, ginekologii, urologii, psychologii, a także działaczy i działaczek na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Konferencja Sekson 2022 została zaplanowana na październik.

Kampania “Pełnosprawni w miłości” została zrealizowana dzięki dofinansowaniu ze środków PFRON.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Fundacja Avalon startuje z autorskim podcastem „#Wystarczy zacząć”! Biuro prasowe
2024-04-17 | 11:00

Fundacja Avalon startuje z autorskim podcastem „#Wystarczy zacząć”!

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na specjalistyczne, ogólnodostępne i jakościowe treści, narodziło się nowe, unikalne medium, które stało się jednym z głównych
Media McCANN wzmacnia szeregi kreatywne – dołączają Paweł Cholewa i Kamil Kuć
2024-04-17 | 10:00

McCANN wzmacnia szeregi kreatywne – dołączają Paweł Cholewa i Kamil Kuć

W kwietniu do McCANN, wiodącej agencji reklamowej w Polsce, dołączył nowy team kreatywny w składzie Paweł Cholewa jako Senior Art Director i Head of Design oraz Kamil Kuć jako Senior
Media Trzy premierowe filmy z serii „Gabinet z widokiem na morze” w Romance TV!
2024-04-06 | 01:00

Trzy premierowe filmy z serii „Gabinet z widokiem na morze” w Romance TV!

Od 28 kwietnia w trzy kolejne niedziele fani Nory Kaminski będą mogli przenieść się do malowniczej Rugii aby śledzić przygody głównej bohaterki. Premiery aż trzech najnowszych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.