Sukces ogólnopolskiej kampanii „Pełnosprawni w Miłości”
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
„ŻYJEMY W PEŁNI. KOCHAMY W PEŁNI” to hasło zorganizowanej przez Fundację Avalon ogólnopolskiej kampanii społecznej “Pełnosprawni w miłości”, która w czasie swojej trzymiesięcznej obecności w przestrzeni medialnej dotarła do ponad 22 miliony odbiorców. Działania prowadzone były od grudnia 2021 do marca 2022 roku, w telewizji, radio, prasie, portalach oraz mediach społecznościowych, szeroko rozumianej przestrzeni digitalowej oraz nośnikach zewnętrznych. Do realizacji spotu i sesji zdjęciowej Fundacja zaprosiła trzy osoby z niepełnosprawnościami wraz z ich bliskimi. Zdecydowali się oni na odsłonięcie wycinka ze swojego życia rodzinnego i miłosnego.
"Po raz czwarty Fundacja Avalon organizuje kampanię społeczną dotyczącą wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Natomiast po raz pierwszy dotykamy tak delikatnej sfery, jaką są związki interablistyczne. W społecznym przekonaniu często osób z niepełnosprawnością nie postrzega się jako pełnoprawnych partnerów czy odpowiedzialnych rodziców. Jako cel postawiliśmy sobie szerokie dotarcie z naszym przekazem, bo zależy nam, żeby każdy w Polsce zobaczył, że człowieka nie definiuje jego wygląd czy sprawność". - Helena Szczuka, kierowniczka działu komunikacji i promocji Fundacji Avalon
Kampania “Pełnosprawni w miłości” zrodziła się z potrzeby przełamywania społecznego tabu związanego z rodzicielstwem, relacjami i więziami osób z niepełnosprawnością ruchową. Dzięki inicjatywie hasło mówiące o tym, że miłość nie zna podziału na sprawnych i niepełnosprawnych i nie dyskryminuje, dotarło do Polaków w całym kraju. Czy cele i założenia projektu zostały osiągnięte?
Ponad 22 miliony odbiorców
Profesjonalna realizacja, dobór materiałów promocyjnych, ale też ogromne zainteresowanie mediów tematem kampanii i zaangażowanie twórców internetowych w działania wokół “Pełnosprawnych w miłości” umożliwiły dotarcie do ponad 22 miliony odbiorców. O inicjatywie mówiono między innymi w Faktach TVN, TOK FM, Radio Zet, RMF FM, różnych kanałach Polskiego Radia oraz informowano w portalach horyzontalnych – Onet i Interia. Historie bohaterów zainspirowały redaktorów m.in. Neewsweek, Zwierciadła, Polityki czy też Vogue Polska, gdzie ukazały się obszerne wywiady z nimi. Temat kampanii pojawił się również w Dzień Dobry TVN, Onet Rano oraz mediach branżowych.
"Jeden z artykułów inspirowanych tematyką kampanii nosi tytuł - “256 lekcja akceptacji”. Przeczytamy w nim o wszystkich bohaterach, m.in. o historii Ani Klechy, która dopiero po amputacji zaakceptowała swoje ciało i pozbyła się lęku przed związkami. Nasza kampania to pewnego rodzaju lekcja dla polskiego społeczeństwa. Ile z niej zapamiętamy, na ile zmienimy swoje postrzeganie niepełnosprawności." - Żaneta Krysiak, kierowniczka projektu Sekson
Całość kampanii wygenerowała olbrzymie zasięgi i dotarła do wielu odbiorców. Spoty reklamowe emitowane na kanałach ogólnopolskich stacji telewizyjnych dotarły do ponad 22 milionów oglądających, komunikaty radiowe przyciągnęły uwagę ponad 9 milionów słuchaczy, a kampania outdoorowa wygenerowała ponad 6,5 miliona kontaktów. Posty publikowane w social mediach w czasie trwania kampanii dotarły do 13 milionów użytkowników. Działania outdoorowe, które były ukazane łącznie na 76 nośnikach w takich miastach jak: Białystok, Bydgoszcz, Trójmiasto, Lublin, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Toruń, Warszawa i Wrocław, dotarły łącznie do 6,5 miliona osób.
Działania w ramach kampanii organizacja realizowała we współpracy z Agencją Nie Do Ogarnięcia z Krakowa.
"Jestem dumny, że wspólnie z Fundacją Avalon mogliśmy realizować tak ważną kampanię, która ma na celu wpływ na wizerunek najprawdopodobniej największej mniejszości społecznej w Polsce. Wyrazy wdzięczności dla wszystkich wspaniałych osób, które przyłożyły rękę, żeby kampania mogła się wydarzyć pięknie i z jak najlepszym efektem". - Jakub Kulasa z Agencji Nie Do Ogarnięcia
Zaskakujące wyznanie Marianny Gieryszewskiej
Marianna Gieryszewska – aktorka i influencerka, której niepełnosprawność nie jest widoczna na pierwszy rzut oka, pod wpływem przesłania kampanii “Pełnosprawni w miłości” postanowiła poprzeć akcję odważnym wpisem. Pokazała swoje zdjęcie w bieliźnie, pokazując swoją niepełnosprawność i zachęcając do dyskusji nad życiem intymnym osób z niepełnosprawnością. Post był wielokrotnie powielany i komentowany przez różne media. Pokazał też społeczeństwu, że z niepełnosprawnością można wieść spełnione życie rodzinne i zawodowe. Niepełnosprawność nie definiuje człowieka, jego pragnień czy marzeń, jest jedynie elementem towarzyszącym.
Zauważalna zmiana społeczna
Fundacja Avalon wraz z agencją Minds & Roses zbadała wpływ kampanii “Pełnosprawni w miłości” na postawy społeczne. Aż 76% badanych wskazało, że wspieranie osób z niepełnosprawnościami poprzez działania wizerunkowe jest niezwykle ważne. Efektem kampanii jest zmniejszenie ilości osób, które twierdziły, że ogół społeczeństwa wstydzi się osób z niepełnosprawnościami. W zakresie postrzegania zauważono znaczące zmiany. O 8% wzrosła liczba osób, które sądzą, że osoby z niepełnosprawnościami mogą mieć satysfakcjonujące życie seksualne. Wzrosła również liczba osób przekonanych, że mogą one prowadzić satysfakcjonujące życie rodzinne – wychowywać dzieci (wzrost o 7,2 %) i spełniać się w rolach partnerów_ek i rodziców (wzrost o 6,7%) oraz mieć relacje towarzyskie takie same jak wszyscy (wzrost o 5,7%). Natomiast ponad 64% populacji zadeklarowało, że w wyniku kampanii postrzega osoby z niepełnosprawnościami bardziej pozytywnie.
Pokazać życie takim, jakie jest
Kampania „Pełnosprawni w miłości” spełniła swoje zamierzenie. Spoty, wywiady oraz publikowane treści pokazały życie osób niepełnosprawnych takim, jakie jest. Bez zbędnego koloryzowania czy wcielania osób w rolę bohatera lub ofiary. Do kampanii zaproszono trzy osoby z niepełnosprawnościami: Artura Wachowicza – tatę i męża, który na co dzień porusza się na wózku, Sylwię Stankiewicz – mamę i żonę, która od urodzenia zmaga się ze artrogrypozą oraz Anię Klechę, która dzięki protezie nogi znów poczuła się sobą. Dobór bohaterów kampanii umożliwił ukazanie osób doświadczających niepełnosprawności w różnych aspektach życiowych: rodzicielstwie, partnerstwie, kobiecości, intymności oraz pewności siebie.
Nieustanne działania na rzecz zmiany wizerunku OzN
Kampania „Pełnosprawni w miłości” jest tylko jednym z elementów tego, co Fundacja Avalon robi w obszarze seksualności i rodzicielstwa osób z niepełnosprawnościami w ramach projektu Sekson. Fundacja Avalon nieustannie poszerza wiedzę społeczeństwa odnośnie relacji, rodzin i związków osób z niepełnosprawnościami. Dlatego też w ramach projektu poświęconego seksualności i rodzicielstwu OzN powstała platforma edukacyjna i organizowane są liczne działania edukacyjne, w tym także coroczna Konferencja Sekson, będąca spotkaniem reprezentantów środowisk osób z niepełnosprawnością, specjalistów_ek i ekspertów_ek z zakresu: seksuologii, ginekologii, urologii, psychologii, a także działaczy i działaczek na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Konferencja Sekson 2022 została zaplanowana na październik.
Kampania “Pełnosprawni w miłości” została zrealizowana dzięki dofinansowaniu ze środków PFRON.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.