TikTok we współpracy z SexedPL edukuje na temat nieoczywistych form przemocy
TikTok, jako globalna platforma rozrywkowa, na pierwszym miejscu stawia dobre samopoczucie i bezpieczeństwo swojej społeczności. Nie zezwala również na publikację treści zawierających hejt, mowę nienawiści czy promujących przemoc. W ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na płeć TikTok prowadzi globalną kampanię świadomościową. W Polsce działania realizowane są we współpracy z fundacją SexedPL i koncentrują się na edukowaniu na temat nieoczywistych form przemocy.
Jednym z głównych obszarów działań TikToka jest dbanie o komfort i bezpieczeństwo społeczności. Platforma nie zgadza się na publikowanie treści niezgodnych z Zasadami Społeczności, tj. np. tych, które nawołują do wykluczenia, prześladowań czy przemocy. W lutym tego roku regulamin został rozszerzony o dodatkowy zapis, opowiadający się przeciw treściom mizoginistycznym.
TikTok przeciw przemocy, także tej nieoczywistej
Aby zwiększyć świadomość i edukować swoją społeczność na temat przemocy ze względu na płeć TikTok podejmuje globalnie działania, które obejmują promowane hasztagi #EndViolenceAgainstWomen i #EndGenderBasedViolence, specjalne serwisy informacyjne wewnątrz aplikacji oraz powiadomienia dla użytkowników.
W ramach współpracy z Fundacją SexedPL na kanale na TikToku opublikowana zostanie seria filmów edukujących na temat nieoczywistych form przemocy oraz sposobów mądrego radzenia sobie w takich sytuacjach. Filmy, poza praktycznymi poradami, zachęcają także do korzystania z Antyprzemocowej Linii Pomocy dla osób doświadczających, stosujących i będących świadkami przemocy. Pierwszy z materiałów jest już dostępny na kanale SexedPL na platformie TikTok i dotyczy zjawiska nielegalnego publikowania w sieci nagich zdjęć lub filmów przedstawiających osobę, która sobie tego nie życzy.
„Najbardziej widoczną formą przemocy jest ta fizyczna, która zostawia ślady na ciele. A przecież przemocą jest także to, czego nie widać np. szantaż, karanie milczeniem czy niechciany dotyk. Ważne jest, żebyśmy wiedzieli, jak reagować na przemoc, kiedy jej doświadczamy, jesteśmy jej świadkiem, a także kiedy zaczynamy widzieć, że to my jesteśmy sprawcami przemocy. Cieszymy się, że w ramach kampanii „16 Dni Przeciwko Przemocy” mamy okazję powiedzieć użytkownikom TikToka, że reagowanie na przemoc naprawdę ma znaczenie. I że dzięki wsparciu TikToka osoby doświadczające przemocy zdecydują się zadzwonić pod numer 720 720 020, żeby otrzymać profesjonalne wsparcie” – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SexedPL.
Globalna kampania TikToka ruszyła 25 listopada, czyli w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet 2022 i potrwa do 10 grudnia, Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka.
„Naszym priorytetem w TikToku jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni online, w której każdy może być sobą. Nie zgadzamy się na żadne treści przedstawiające przemoc, zarówno fizyczną jak i słowną. Świadomość przemocy, szczególnie tej psychicznej, wciąż jest za niska, dlatego cieszymy się, że wspólnie z naszym partnerem - SexedPL możemy poruszyć ten temat i zainicjować dyskusję wśród naszej społeczności” – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok CE.
Bezpieczna platforma
TikTok stosuje politykę zerowej tolerancji wobec treści, które naruszają Zasady Społeczności. Treści czy konta, które nawołują, popierają lub promują przemoc są usuwane, w uzasadnionych przypadkach zgłaszane odpowiednim organom prawnym. Tylko w drugim kwartale tego roku z platformy usunięto ponad 113 mln filmów, które były niezgodne z jej zasadami.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.