TikTok we współpracy z SexedPL edukuje na temat nieoczywistych form przemocy
TikTok, jako globalna platforma rozrywkowa, na pierwszym miejscu stawia dobre samopoczucie i bezpieczeństwo swojej społeczności. Nie zezwala również na publikację treści zawierających hejt, mowę nienawiści czy promujących przemoc. W ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na płeć TikTok prowadzi globalną kampanię świadomościową. W Polsce działania realizowane są we współpracy z fundacją SexedPL i koncentrują się na edukowaniu na temat nieoczywistych form przemocy.
Jednym z głównych obszarów działań TikToka jest dbanie o komfort i bezpieczeństwo społeczności. Platforma nie zgadza się na publikowanie treści niezgodnych z Zasadami Społeczności, tj. np. tych, które nawołują do wykluczenia, prześladowań czy przemocy. W lutym tego roku regulamin został rozszerzony o dodatkowy zapis, opowiadający się przeciw treściom mizoginistycznym.
TikTok przeciw przemocy, także tej nieoczywistej
Aby zwiększyć świadomość i edukować swoją społeczność na temat przemocy ze względu na płeć TikTok podejmuje globalnie działania, które obejmują promowane hasztagi #EndViolenceAgainstWomen i #EndGenderBasedViolence, specjalne serwisy informacyjne wewnątrz aplikacji oraz powiadomienia dla użytkowników.
W ramach współpracy z Fundacją SexedPL na kanale na TikToku opublikowana zostanie seria filmów edukujących na temat nieoczywistych form przemocy oraz sposobów mądrego radzenia sobie w takich sytuacjach. Filmy, poza praktycznymi poradami, zachęcają także do korzystania z Antyprzemocowej Linii Pomocy dla osób doświadczających, stosujących i będących świadkami przemocy. Pierwszy z materiałów jest już dostępny na kanale SexedPL na platformie TikTok i dotyczy zjawiska nielegalnego publikowania w sieci nagich zdjęć lub filmów przedstawiających osobę, która sobie tego nie życzy.
„Najbardziej widoczną formą przemocy jest ta fizyczna, która zostawia ślady na ciele. A przecież przemocą jest także to, czego nie widać np. szantaż, karanie milczeniem czy niechciany dotyk. Ważne jest, żebyśmy wiedzieli, jak reagować na przemoc, kiedy jej doświadczamy, jesteśmy jej świadkiem, a także kiedy zaczynamy widzieć, że to my jesteśmy sprawcami przemocy. Cieszymy się, że w ramach kampanii „16 Dni Przeciwko Przemocy” mamy okazję powiedzieć użytkownikom TikToka, że reagowanie na przemoc naprawdę ma znaczenie. I że dzięki wsparciu TikToka osoby doświadczające przemocy zdecydują się zadzwonić pod numer 720 720 020, żeby otrzymać profesjonalne wsparcie” – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SexedPL.
Globalna kampania TikToka ruszyła 25 listopada, czyli w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet 2022 i potrwa do 10 grudnia, Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka.
„Naszym priorytetem w TikToku jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni online, w której każdy może być sobą. Nie zgadzamy się na żadne treści przedstawiające przemoc, zarówno fizyczną jak i słowną. Świadomość przemocy, szczególnie tej psychicznej, wciąż jest za niska, dlatego cieszymy się, że wspólnie z naszym partnerem - SexedPL możemy poruszyć ten temat i zainicjować dyskusję wśród naszej społeczności” – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok CE.
Bezpieczna platforma
TikTok stosuje politykę zerowej tolerancji wobec treści, które naruszają Zasady Społeczności. Treści czy konta, które nawołują, popierają lub promują przemoc są usuwane, w uzasadnionych przypadkach zgłaszane odpowiednim organom prawnym. Tylko w drugim kwartale tego roku z platformy usunięto ponad 113 mln filmów, które były niezgodne z jej zasadami.

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.