TikTok we współpracy z SexedPL edukuje na temat nieoczywistych form przemocy
TikTok, jako globalna platforma rozrywkowa, na pierwszym miejscu stawia dobre samopoczucie i bezpieczeństwo swojej społeczności. Nie zezwala również na publikację treści zawierających hejt, mowę nienawiści czy promujących przemoc. W ramach 16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na płeć TikTok prowadzi globalną kampanię świadomościową. W Polsce działania realizowane są we współpracy z fundacją SexedPL i koncentrują się na edukowaniu na temat nieoczywistych form przemocy.
Jednym z głównych obszarów działań TikToka jest dbanie o komfort i bezpieczeństwo społeczności. Platforma nie zgadza się na publikowanie treści niezgodnych z Zasadami Społeczności, tj. np. tych, które nawołują do wykluczenia, prześladowań czy przemocy. W lutym tego roku regulamin został rozszerzony o dodatkowy zapis, opowiadający się przeciw treściom mizoginistycznym.
TikTok przeciw przemocy, także tej nieoczywistej
Aby zwiększyć świadomość i edukować swoją społeczność na temat przemocy ze względu na płeć TikTok podejmuje globalnie działania, które obejmują promowane hasztagi #EndViolenceAgainstWomen i #EndGenderBasedViolence, specjalne serwisy informacyjne wewnątrz aplikacji oraz powiadomienia dla użytkowników.
W ramach współpracy z Fundacją SexedPL na kanale na TikToku opublikowana zostanie seria filmów edukujących na temat nieoczywistych form przemocy oraz sposobów mądrego radzenia sobie w takich sytuacjach. Filmy, poza praktycznymi poradami, zachęcają także do korzystania z Antyprzemocowej Linii Pomocy dla osób doświadczających, stosujących i będących świadkami przemocy. Pierwszy z materiałów jest już dostępny na kanale SexedPL na platformie TikTok i dotyczy zjawiska nielegalnego publikowania w sieci nagich zdjęć lub filmów przedstawiających osobę, która sobie tego nie życzy.
„Najbardziej widoczną formą przemocy jest ta fizyczna, która zostawia ślady na ciele. A przecież przemocą jest także to, czego nie widać np. szantaż, karanie milczeniem czy niechciany dotyk. Ważne jest, żebyśmy wiedzieli, jak reagować na przemoc, kiedy jej doświadczamy, jesteśmy jej świadkiem, a także kiedy zaczynamy widzieć, że to my jesteśmy sprawcami przemocy. Cieszymy się, że w ramach kampanii „16 Dni Przeciwko Przemocy” mamy okazję powiedzieć użytkownikom TikToka, że reagowanie na przemoc naprawdę ma znaczenie. I że dzięki wsparciu TikToka osoby doświadczające przemocy zdecydują się zadzwonić pod numer 720 720 020, żeby otrzymać profesjonalne wsparcie” – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SexedPL.
Globalna kampania TikToka ruszyła 25 listopada, czyli w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet 2022 i potrwa do 10 grudnia, Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka.
„Naszym priorytetem w TikToku jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni online, w której każdy może być sobą. Nie zgadzamy się na żadne treści przedstawiające przemoc, zarówno fizyczną jak i słowną. Świadomość przemocy, szczególnie tej psychicznej, wciąż jest za niska, dlatego cieszymy się, że wspólnie z naszym partnerem - SexedPL możemy poruszyć ten temat i zainicjować dyskusję wśród naszej społeczności” – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok CE.
Bezpieczna platforma
TikTok stosuje politykę zerowej tolerancji wobec treści, które naruszają Zasady Społeczności. Treści czy konta, które nawołują, popierają lub promują przemoc są usuwane, w uzasadnionych przypadkach zgłaszane odpowiednim organom prawnym. Tylko w drugim kwartale tego roku z platformy usunięto ponad 113 mln filmów, które były niezgodne z jej zasadami.
Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe
„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.
Konsument
Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.