W zgodzie z naturą: zwycięski projekt drugiego etapu konkursu TDA CultureFORM
Kategoria specjalna Tubądzin Design Awards inspiruje do projektowania przestrzeni promujących dziedzictwo kulturowe miast, państw i społeczności na całym świecie. Autorzy prac zgłoszonych w drugim etapie Culture FORM pokazali jak otaczająca przestrzeń może wpływać na sposób myślenia o tradycji, wartościach, obyczajach i miejscach sprzyjających celebrowaniu życia.
CultureFORM to kategoria specjalna, która pojawiła się w tegorocznej edycji konkursu Tubądzin Design Awards. Biorący w niej udział projektanci, architekci i studenci tych kierunków mogą zgłaszać prace związane z dziedzictwem kulturowym swoich krajów, miast czy społeczności, do których przynależą. Mogą również zaprezentować projekt przestrzeni promującej kulturę krajów w jakich nie mieszkają na co dzień, proponując rozwiązane wpływające na możliwość codziennego obcowania z dziedzictwem tamtych regionów. Ich zadaniem jest zaprojektowanie przestrzeni uwzględniających wyjątkowe aspekty otoczenia, które wiążą się z historią, tradycją czy wartościami danego regionu świata.
Drugi etap kategorii dobiegł końca. Międzynarodowe jury wyłoniło zwycięzcę. Jest nim Yi Yang Chai z Malezji, z pracą zatytułowaną „Lanterns in the woods” . Projekt młodego architekta opiera się na motywie domku na drzewie oraz idei życia w harmonii z naturą. Kompleksowo pomyślany park ma symbolizować pomost wzmacniający współistnienie wytworów człowieka z naturą i ludźmi jako istotami należącymi niejako do tych dwóch światów. Okrągły kształt domków zainstalowanych na drzewach przywodzą na myśl turecką lampę mozaikową, a w efekcie finalnym mają one przypominać gobelin latarni w lesie. Każda strefa parku ma swoją odrębną funkcję dla użytkowników.
- CultureFORM to wyjątkowa kategoria, która zapewnia projektantom szerokie pole dla kreatywnych działań. Wychodzące z ich kultur, tradycji i głęboko zakorzenionych wartości wizje oraz pomysły mają szansę odmienić świat, który znamy, nadać mu nieco odmiennego charakteru, a jednak wciąż bazować na tym, co znane i cenione. Już wiemy, że tworzenie pięknych przestrzeni z elementami kultury ma bezpośredni wpływ na doświadczenia estetyczne pokoleń, budowanie właściwych postaw.– wyjaśnia Ewa Kryszkiewicz, manager działu rozwoju i współpracy z architektami w Grupie Tubądzin. – Zwycięzca drugiego etapu kategorii w niezwykle ciekawy sposób zamienia biżuteryjne detale na konstrukcję budynków i naturalną przestrzeń, dzięki czemu zyskuje ona wręcz symboliczny wymiar. – dodaje.
Zwycięzca otrzymał nagrodę finansową w kwocie 1000 EURO, a także zostanie zapewniona promocja jego projektu w Tubądzin Design Community. Autor udzieli wywiadu na łamach Elle Decoration, a publikacje dotyczące jego pracy i podejścia do projektowania pojawią się w licznych mediach branżowych, na stronach partnerów konkursu, w mediach społecznościowych organizatora.
Organizator konkursu dodatkowo wyróżnił prace:
Autor projektu: Aman Tair (Pakistan)
Wyróżniony projekt: “Darya ki oat mein”(urdu) , nazwa inwestycji: An Inhabitable Wall
Autor projektu: Farnaz Manzour (Iran)
Wyróżniony projekt: Port of cultures

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.