W zgodzie z naturą: zwycięski projekt drugiego etapu konkursu TDA CultureFORM
Kategoria specjalna Tubądzin Design Awards inspiruje do projektowania przestrzeni promujących dziedzictwo kulturowe miast, państw i społeczności na całym świecie. Autorzy prac zgłoszonych w drugim etapie Culture FORM pokazali jak otaczająca przestrzeń może wpływać na sposób myślenia o tradycji, wartościach, obyczajach i miejscach sprzyjających celebrowaniu życia.
CultureFORM to kategoria specjalna, która pojawiła się w tegorocznej edycji konkursu Tubądzin Design Awards. Biorący w niej udział projektanci, architekci i studenci tych kierunków mogą zgłaszać prace związane z dziedzictwem kulturowym swoich krajów, miast czy społeczności, do których przynależą. Mogą również zaprezentować projekt przestrzeni promującej kulturę krajów w jakich nie mieszkają na co dzień, proponując rozwiązane wpływające na możliwość codziennego obcowania z dziedzictwem tamtych regionów. Ich zadaniem jest zaprojektowanie przestrzeni uwzględniających wyjątkowe aspekty otoczenia, które wiążą się z historią, tradycją czy wartościami danego regionu świata.
Drugi etap kategorii dobiegł końca. Międzynarodowe jury wyłoniło zwycięzcę. Jest nim Yi Yang Chai z Malezji, z pracą zatytułowaną „Lanterns in the woods” . Projekt młodego architekta opiera się na motywie domku na drzewie oraz idei życia w harmonii z naturą. Kompleksowo pomyślany park ma symbolizować pomost wzmacniający współistnienie wytworów człowieka z naturą i ludźmi jako istotami należącymi niejako do tych dwóch światów. Okrągły kształt domków zainstalowanych na drzewach przywodzą na myśl turecką lampę mozaikową, a w efekcie finalnym mają one przypominać gobelin latarni w lesie. Każda strefa parku ma swoją odrębną funkcję dla użytkowników.
- CultureFORM to wyjątkowa kategoria, która zapewnia projektantom szerokie pole dla kreatywnych działań. Wychodzące z ich kultur, tradycji i głęboko zakorzenionych wartości wizje oraz pomysły mają szansę odmienić świat, który znamy, nadać mu nieco odmiennego charakteru, a jednak wciąż bazować na tym, co znane i cenione. Już wiemy, że tworzenie pięknych przestrzeni z elementami kultury ma bezpośredni wpływ na doświadczenia estetyczne pokoleń, budowanie właściwych postaw.– wyjaśnia Ewa Kryszkiewicz, manager działu rozwoju i współpracy z architektami w Grupie Tubądzin. – Zwycięzca drugiego etapu kategorii w niezwykle ciekawy sposób zamienia biżuteryjne detale na konstrukcję budynków i naturalną przestrzeń, dzięki czemu zyskuje ona wręcz symboliczny wymiar. – dodaje.
Zwycięzca otrzymał nagrodę finansową w kwocie 1000 EURO, a także zostanie zapewniona promocja jego projektu w Tubądzin Design Community. Autor udzieli wywiadu na łamach Elle Decoration, a publikacje dotyczące jego pracy i podejścia do projektowania pojawią się w licznych mediach branżowych, na stronach partnerów konkursu, w mediach społecznościowych organizatora.
Organizator konkursu dodatkowo wyróżnił prace:
Autor projektu: Aman Tair (Pakistan)
Wyróżniony projekt: “Darya ki oat mein”(urdu) , nazwa inwestycji: An Inhabitable Wall
Autor projektu: Farnaz Manzour (Iran)
Wyróżniony projekt: Port of cultures

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.