Komunikaty PR

12 czerwca Muzeum Polskiej Wódki świętuje drugie urodziny!

2020-06-10  |  08:10
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.1 MB )

Z okazji drugich urodzin, w najbliższy piątek 12 czerwca, Muzeum Polskiej Wódki przygotowało szereg atrakcji dla zwiedzających, zarówno tych którzy zdecydują się osobiście odwiedzić Muzeum w długi weekend, jak dla internautów, którzy wybiorą opcję wirtualnej wycieczki po muzealnych galeriach.

 

Na całym świecie Polska słynie z wybornej wódki. I choć jest ona niezaprzeczalnie jednym z nieodłącznych atrybutów polskości, można ją spotkać w najdalszych zakątkach naszego globu. Otwarte 12 czerwca 2018 r. Muzeum Polskiej Wódki prezentuje gościom wyjątkową historię narodowego trunku, opowiada o jego miejscu w polskiej historii, kulturze i tradycji, ale przede wszystkim przełamuje stereotypy z nim związane.

W najbliższy weekend od piątku do niedzieli (12-14 czerwca), na hasło: URODZINY do odebrania w muzealnej recepcji czeka 10% rabatu na zwiedzania połączone z degustacją Konesera. Z kolei dla  25 pierwszych fanów, którzy w sobotę na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki (https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki) opublikują w komentarzu pod postem autorski dedykowany urodzinowy toast, czekają zaproszenia na wirtualne zwiedzanie Muzeum w dniu 23 czerwca.

Historia w nowoczesnym wydaniu

Już sam teren, na którym powstało Muzeum Polskiej Wódki jest niezwykły i nieodłącznie związany z historią produkcji tego alkoholu. 500-letnią historię gorzałki można poznać w miejscu, gdzie po I wojnie światowej działała Warszawska Wytwórnia Wódek „Koneser”. Zabytkowe Centrum Praskie Koneser doskonale wpisuje się w misję Muzeum na stworzenie klimatycznej przestrzeni, która w jednym miejscu łączy tradycję z nowoczesnością i prezentuje wyjątkową historię „Polskiej Wódki” – Chronionego Oznaczenia Geograficznego.

Z jednej strony po przekroczeniu progu Muzeum na zwiedzającego czekają interaktywne ekspozycje, prezentacje i projekcje. Z drugiej Muzeum pełne jest historycznych eksponatów i urządzeń gorzelniczych. W odrestaurowanym i nowoczesnym budynku Muzeum, w miejscu dawnego Zakładu Rektyfikacji, znajdują się oryginalne, zabytkowe elementy, które dodają wnętrzom niepowtarzalnego uroku. Wśród nich znajdziemy m.in. stalowe schody prowadzące do sali kinowej – konstrukcję z lat świetności “Konesera”, klimatyczne fotele pochodzące z jednego z warszawskich teatrów, czy zbiór zabytkowych butelek. W Muzeum znajdziemy też przykłady dawnych reklam. Są one swoistą lekcją historii marketingowego designu ewoluującego na przestrzeni lat. Przewodnicy Muzeum podczas godzinnej wycieczki przybliżają także definicję Chronionego Oznaczenia Geograficznego „Polska Wódka”, którego święto obchodzimy co roku 13 stycznia.

Nowa rzeczywistość – nowe atrakcje online

Od otwarcia Muzeum mimo, że minęły zaledwie dwa lata, wiele się wydarzyło. Szczególnie ostatnie miesiące i panująca na całym świecie epidemia okazały się wyzwaniem dla  instytucji kultury.

Muzeum Polskiej Wódki od początku stawiało na rozwój i nieustanne szukanie sposobów na uatrakcyjnienie zwiedzania, doświadczenia historii „Polskiej Wódki” w możliwie najciekawszy i najodpowiedniejszy dla odbiorcy sposób. W odpowiedzi na izolację i zalecany dystans społeczny, w maju Muzeum uruchomiło zwiedzanie online. Na rynku wyróżnia je fakt, iż nie jest to skrócona wycieczka, a pełnowymiarowe zwiedzanie w trybie „live streamingu”, umożliwiające poznanie wszystkich galerii Muzeum oraz zadawanie pytań przewodnikom.

Tour po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów „Polskiej Wódki”, w  Vodka Academy Bar, w której barmani opowiadają o wybranych rodzajach wódek.

Zwiedzający mają do wyboru dwie wersje zwiedzania – polsko- i angielskojęzyczną. Wirtualne wycieczki odbywają się w każdy wtorek i czwartek o godz. 19.00, można je zamówić na stronie internetowej Muzeum: https://bilety.muzeumpolskiejwodki.pl/termin.html?idw=22&idg=1.

Z okazji drugich urodzin Muzeum dla 25 pierwszych fanów, którzy w sobotą 13 czerwca na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki opublikują w komentarzu pod urodzinowym postem autorski dedykowany urodzinowy toast, czekają zaproszenia na wirtualne zwiedzanie Muzeum w wersji polskojęzycznej w dniu 23 czerwca.

Zwiedzanie Muzeum to jedna z ofert – co miesiąc nieodpłatnie można wziąć udział w spotkaniach z wyjątkowymi gośćmi, którzy zapraszani przez Andrzeja Szumowskiego, ojca idei Muzeum, rozmawiają o tradycjach związanych z polskim stołem. Nowy projekt edukacyjny przygotowany przez Polish Vodka Association (PVA) we współpracy z Muzeum Polskiej Wódki miał swoją premierę w czerwcu br. Transmitowane na żywo „Rozmowy o polskim stole” to dyskusje z udziałem wyjątkowych gości, podczas których przez pryzmat tradycji, kultury czy wreszcie historii poznajemy dzieje i rolę narodowego trunku. Pierwsza rozmowa z udziałem znanego szefa kuchni Karola Okrasy odbyła się 2 czerwca i jej relację video można zobaczyć na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki: https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki.

Kolejne spotkanie już 1 lipca, gościem będzie profesor Jarosław Dumanowski – historyk czasów nowożytnych, specjalizujący się m.in. w historii kultur oraz w kulturowej historii kuchni i jedzenia. Prof. Dumanowski, we współpracy z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie wydaje najstarsze polskie książki kucharskie. Jako znany i ceniony popularyzator wiedzy o dawnej kuchni i członek Klubu Szefów Kuchni przybliży miejsce „Polskiej Wódki” w dawnych recepturach.

Spotkanie będzie transmitowane live na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki. Serdecznie zapraszamy!

Autocertyfikacja obiektów – akcja #pewniewmuzuem

Z myślą o odwiedzających, Muzeum Polskiej Wódki wprowadziło szereg zmian, adaptujących wnętrza i sposób zwiedzania do obowiązujących wytycznych sanitarnych, zgodnie z zaleceniami GIS. Pracownicy Muzeum poszli nawet o krok dalej – zainicjowali ogólnopolską akcję w zakresie autocertyfikacji obiektów muzealnych.

Aby goście mieli większą świadomość wprowadzonych zabezpieczeń i czuli się pewniej, szczegółowe informacje o wprowadzonych zmianach  powinny być umieszczone na witrynach internetowych obiektów w widocznym miejscu. To daje bezpośredni dostęp do wiedzy o zabezpieczeniach i powoduje, że obiekty stają się bardziej przyjazne zwiedzającemu. Inicjatywa #pewniewmuzeum zachęca do publikacji w widocznym miejscu logo akcji wraz z czytelnymi i jasnymi komunikatami o nowych wytycznych, które musiały zaimplementować muzea. Rekomenduje także informowanie odbiorców w mediach społecznościowych o przyłączeniu się do projektu i wprowadzonych w placówce modyfikacjach, np. w formie postów oraz/lub logo akcji umieszczonego na profilu placówki. Odwiedzający muzeum goście, zachęcani będą do relacjonowania wizyty na swoich profilach oraz oznaczania relacji hasztagiem #pewniewmuzeum.

Lokalnie akcję wspiera Warszawska Organizacja Turystyczna, która przygotowała dla swoich członków tablice informacyjne oraz dostosowane do wytycznych i przepisów regulaminy gotowe do opublikowania na witrynach www jednostek kultury. Inicjatywa ma jednak zdecydowanie charakter ogólnopolski. Jej pomysłodawcy liczą, że za przykładem WOT-u pójdą także inne lokalne organizacje wpierające kulturę i turystykę, a w szczególności muzea, którym dedykowana jest akcja #pewniewmuzeum. Dotychczas do akcji przyłączyły się: Stowarzyszenie Polskich Muzealników Prywatnych, Muzeum życia w PRL, Nowe Muzeum, Muzeum Mydła i Historii Brudu, City Talks.

Więcej informacji na temat Polskiej Wódki oraz  akcji #pewniewmuzeum można znaleźć na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum, #polishvodkamuseum

W czerwcu 2018 r., na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, otwarto Muzeum Polskiej Wódki - wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, które od 2018 przybliża historię narodowego trunku, który dzięki swoim bogatym dziejom i wspaniałej jakości został wpisany na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych. W atrakcyjny, nowoczesny i interaktywny sposób prezentowana jest zwiedzającym historia Polskiej Wódki, proces jej powstawania, a także surowce. Wycieczka po Muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów Polskiej Wódki, w specjalnej przestrzeni edukacyjnej Vodka Academy Bar. Na zwiedzających Muzeum Gości w pięciu galeriach czekają wyjątkowe ekspozycje, projekcje filmowe, unikatowe eksponaty historycznych butelek, a także wiele informacji i ciekawostek związanych z wpływem Polskiej Wódki na kształtowanie się polskiej kultury i tradycji oraz jej międzynarodową renomę.

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.

Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna NAJDROŻSZA I NAJSTARSZA KOLEKCJA WHISKY THE MACALLAN W SPRZEDAŻY W POLSCE Biuro prasowe
2021-04-16 | 10:00

NAJDROŻSZA I NAJSTARSZA KOLEKCJA WHISKY THE MACALLAN W SPRZEDAŻY W POLSCE

NAJDROŻSZA I NAJSTARSZA KOLEKCJA WHISKY THE MACALLAN  TRAFIŁA DO SPRZEDAŻY W POLSCE Słynna The Red Collection w ostatnich dniach trafiła na polski rynek. Jest to nowa linia wybitnych
Mężczyzna Toyota GT86 jakiej nie znacie. Kuba Przygoński odsłania sekrety Diabła
2021-03-23 | 17:00

Toyota GT86 jakiej nie znacie. Kuba Przygoński odsłania sekrety "Diabła"

Toyota GT86 tchnęła motorsportowego ducha w japoński koncern, a samo auto szybko zyskało status kultowego zarówno wśród fanów tuningu, jak i w motorsporcie.
Mężczyzna Idealny prezent dla majsterkowicza
2020-12-17 | 12:15

Idealny prezent dla majsterkowicza

Wybieranie świątecznych podarunków często stanowi niemały problem. Udany prezent powinien być użyteczny i zgodny z zainteresowaniami obdarowywanego. W przypadku pasjonatów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Dorota Goldpoint: Brakuje nam dyscypliny w przestrzeganiu restrykcji. Aby wrócić do normalnego życia, musimy najpierw spiąć gorset i być posłuszni zaleceniom

Projektantka mody uważa, że Polacy zbyt lekkomyślnie podchodzą do obostrzeń i restrykcji wprowadzanych przez rząd. Za nic mają rosnące statystyki zgonów i zakażeń, ignorują obowiązek noszenia maseczek i nie unikają spotkań towarzyskich, a w ten sposób trudno będzie nam wyjść z pandemii. Niedawno projektantka wróciła z Tygodnia Mody w Dubaju i jak podkreśla, jest pełna podziwu dla tamtejszej społeczności, która jest zdyscyplinowana i od początku ściśle przestrzegała ograniczeń związanych z przeciwdziałaniem COVID-19, w efekcie czego powróciła już do normalnego funkcjonowania.

Gwiazdy

Olivier Janiak: Żyjemy w dziwnych czasach, od roku pozamykani w domach. Nasze relacje wystawione są na próbę i teraz możemy pokazać, jaką tak naprawdę mamy twarz

Prezenter podkreśla, że w programie „Power Couple” możemy obserwować całą paletę prawdziwych ludzkich emocji. Tu nic nie jest wyreżyserowane, nic nie jest na pokaz czy dla szpanu. Wszystkie konkurencje są punktem wyjścia do tego, żeby stanąć do walki ze swoimi słabościami i przekonać się o sile swojego związku. Uczestnicy uświadamiają sobie, jak wiele są w stanie poświęcić dla drugiej osoby, oraz przekonują się, czy potrafią zapomnieć o porażce i zacząć wszystko od nowa. W ocenie prezentera o sukcesie tego programu świadczy to, że opowiada o rzeczach uniwersalnych, czyli o miłości, wsparciu, a także o umiejętności wybaczania. Każdy z nas ma bowiem gorsze dni, prawo do błędu i potknięcia się.

Problemy społeczne

Przedłużające się restrykcje mogą nasilać objawy depresji wśród Polaków. Jedną z grup najbardziej narażonych są rodzice dzieci w wieku do 18 lat

W pierwszych miesiącach pandemii najwyższy poziom objawów depresji i lęku przejawiały osoby w wieku 18–24 lata, z kolei w grudniu 2020 roku depresja najczęściej dotyczyła osób w wieku 35–44 lata – wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego. Na dalsze nasilanie depresji najbardziej narażone są osoby do 45. roku życia, doświadczające trudności zawodowych oraz konfliktów rodzinnych, ale także rodzice, coraz bardziej zmęczeni łączeniem pracy zdalnej i opieki nad dziećmi. – Szczególnie ważne jest objęcie wsparciem psychologicznym dzieci, młodzieży i całych rodzin – mówi dr hab. Małgorzata Gambin z UW, koordynatorka badań.

Gry i rozrywka

Pandemia napędza zakup laptopów przez graczy. Komputery mobilne wydajnością dorównują już stacjonarnym

Rynek gamingu znacznie się zmienił pod wpływem pandemii. Sprzedaż laptopów dla graczy wzrosła w 2020 roku prawie o 27 proc. i do 2025 roku będzie stale rosła, podczas gdy komputerów stacjonarnych dla graczy sprzedaje się za to coraz mniej – wynika z raportu IDC. Zdaniem sprzedawców gracze kupują coraz droższe laptopy i stawiają na najnowsze generacje kart graficznych, które oferują już wydajność zarezerwowaną dotąd dla komputerów stacjonarnych.