Carbon Studio tworzy vertical slice swojej największej produkcji
Carbon Studio S.A. właśnie zakończyła prace nad prototypem i wersją demo gry na bazie nowego IP, którą w istotnej części współfinansuje Meta. Dzięki zawarciu kluczowej umowy z Meta Platform Technologies LLC., spółka rozpoczyna prace nad vertical slice tytułu o roboczej nazwie „Hermes”, który ze względu na wysokość budżetu jest największą z jej dotychczasowych produkcji. Carbon Studio zakłada, że w 2026 r. zakończy prace nad nowym symulatorem, który wzbudza już zainteresowanie czołowych wydawców gier.
- Jesteśmy niezwykle podekscytowani, ponieważ dzięki rozwojowej współpracy z Metą realizujemy największy projekt w historii Carbon Studio. Podpisaliśmy najważniejszą w tym roku umowę, w ramach której nasz partner współfinansuje istotną część prac nad produkcją. Zapewnia także marketingowe wsparcie, które z pewnością przełoży się na wyniki sprzedażowe nowej gry. Dostrzegamy też duże zainteresowanie projektem „Hermes” ze strony największych wydawców gier – nie tylko z obszaru VR, co bardzo nas cieszy, ponieważ pozostajemy otwarci na rozmowy z nowymi partnerami – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio.
Ambitny projekt pod nazwą kodową „Hermes” jest inspirowany postacią greckiego boga podróżnych oraz transportu. Jego realizacja stanowi odpowiedź na ogromne zainteresowanie tytułami z kategorii symulatorów wśród fanów gier PC i VR.
Carbon Studio rozpoczęło już prace nad etapem vertical slice, którego celem jest stworzenie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu produkcji, który zaprezentuje jej najważniejsze mechaniki, stylistykę oraz interfejs użytkownika.
- Etap vertical slice jest kluczową fazą prac produkcyjnych, ponieważ jego uzyskanie pozwoli ukazać pełnię możliwości płynących z innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanej mechaniki symulatora. Jesteśmy pewni, że nowa produkcja przypadnie do gustu zarówno fanom symulatorów, jak i pozostałym graczom, którzy chętnie sięgają po emocjonującą, immersyjną rozgrywkę. To sprawia, że pracujemy nad projektem „Hermes” z dużym entuzjazmem, nie mogąc się doczekać chwili, w której produkcja trafi do rąk graczy – podsumowuje Prezes Carbon Studio.
Planowany termin realizacji vertical slice to koniec roku 2024. Carbon Studio zamierza ukończyć wszystkie prace nad projektem pod roboczym tytułem „Hermes” w 2026 r. Dokładny termin premiery zostanie ujawniony w osobnym raporcie bieżącym ESPI.
***
O spółce
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR:Meta, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.