Carbon Studio tworzy vertical slice swojej największej produkcji
Carbon Studio S.A. właśnie zakończyła prace nad prototypem i wersją demo gry na bazie nowego IP, którą w istotnej części współfinansuje Meta. Dzięki zawarciu kluczowej umowy z Meta Platform Technologies LLC., spółka rozpoczyna prace nad vertical slice tytułu o roboczej nazwie „Hermes”, który ze względu na wysokość budżetu jest największą z jej dotychczasowych produkcji. Carbon Studio zakłada, że w 2026 r. zakończy prace nad nowym symulatorem, który wzbudza już zainteresowanie czołowych wydawców gier.
- Jesteśmy niezwykle podekscytowani, ponieważ dzięki rozwojowej współpracy z Metą realizujemy największy projekt w historii Carbon Studio. Podpisaliśmy najważniejszą w tym roku umowę, w ramach której nasz partner współfinansuje istotną część prac nad produkcją. Zapewnia także marketingowe wsparcie, które z pewnością przełoży się na wyniki sprzedażowe nowej gry. Dostrzegamy też duże zainteresowanie projektem „Hermes” ze strony największych wydawców gier – nie tylko z obszaru VR, co bardzo nas cieszy, ponieważ pozostajemy otwarci na rozmowy z nowymi partnerami – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio.
Ambitny projekt pod nazwą kodową „Hermes” jest inspirowany postacią greckiego boga podróżnych oraz transportu. Jego realizacja stanowi odpowiedź na ogromne zainteresowanie tytułami z kategorii symulatorów wśród fanów gier PC i VR.
Carbon Studio rozpoczęło już prace nad etapem vertical slice, którego celem jest stworzenie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu produkcji, który zaprezentuje jej najważniejsze mechaniki, stylistykę oraz interfejs użytkownika.
- Etap vertical slice jest kluczową fazą prac produkcyjnych, ponieważ jego uzyskanie pozwoli ukazać pełnię możliwości płynących z innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanej mechaniki symulatora. Jesteśmy pewni, że nowa produkcja przypadnie do gustu zarówno fanom symulatorów, jak i pozostałym graczom, którzy chętnie sięgają po emocjonującą, immersyjną rozgrywkę. To sprawia, że pracujemy nad projektem „Hermes” z dużym entuzjazmem, nie mogąc się doczekać chwili, w której produkcja trafi do rąk graczy – podsumowuje Prezes Carbon Studio.
Planowany termin realizacji vertical slice to koniec roku 2024. Carbon Studio zamierza ukończyć wszystkie prace nad projektem pod roboczym tytułem „Hermes” w 2026 r. Dokładny termin premiery zostanie ujawniony w osobnym raporcie bieżącym ESPI.
***
O spółce
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR:Meta, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember
Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn
Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Nowe technologie
Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.