Komunikaty PR

Co każdy ojciec powinien zrobić z okazji swojego święta?

2020-06-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl

Podobnie jak inne święta, widzimy jego komercjalizację i sprowadzenie całej celebracji do powierzchownych życzeń urozmaiconych prezentem. Ale tak, jak w przypadku innych świąt, ich geneza i wartość tkwią w czymś zupełnie innym – to czas radości i wdzięczności za zbudowanie rodziny i chwila wytchnienia, podczas której możemy pomyśleć, co jeszcze możemy poprawić.

O tym, czy jesteś dobrym ojcem, nie świadczy odręcznie narysowana kartka z życzeniami, ale codzienne relacje z domownikami. Czy dziecko nie boi się przyjść ze swoimi problemami, czy chętnie się dzieli swoimi przemyśleniami lub prosi o radę, doceniając doświadczenie ojca. Na to wszystko trzeba zapracować, aby zbudować rodzinę i prawdziwy dom – mówi Maciej Gnyszka, założyciel Towarzystw Biznesowych, prywatnie ojciec trójki dzieci. – Jeśli dotychczas nie znalazłeś w sobie siły do zastanowienia się nad swoją rolą ojca, zrób to w tym roku. Nie chodzi o podsumowanie, ile prezentów dałeś swoim dzieciom albo ile weekendów spędziliście na wycieczkach. To rzeczy przyjemne, ale nie najważniejsze. Zastanów się, jaką rolę chcesz pełnić w życiu kolejnego pokolenia, co tak naprawdę możesz mu przekazać i czego nauczyć. Tak, aby zdążyć to wszystko zrobić.

Niedocenione święto

Wpływ ojca zwykle był marginalizowany – skupiano się przede wszystkim na poświęceniu matek, które spędzały z dzieckiem jego pierwsze lata, a ojciec pojawiał się jedynie na początku historii i w momencie symbolicznego wkroczenia w dorosłość. Przyjęło się nawet mówić, że rolą mężczyzny jest przeliczenie po porodzie, czy dziecko ma wszystkie palce i szybki powrót do pracy, aby zapewnić utrzymanie rodziny. Nic dziwnego, że również jego święto nie przyjęło się z takim rozmachem jak dni innych członków rodziny. Nie dość, że obchodzi je zdecydowanie mniej krajów, to sama historia świętowania nie jest zbyt długa, w Polsce sięgając zaledwie 1965 roku.  

Ojciec jest ważną figurą nie tylko w rodzinie, ale też w całej kulturze i religii. I choć w sztuce znajdziemy zdecydowanie mniej wizerunków mężczyzny jako głowy rodziny, warto przyjrzeć się historycznym postaciom i poszukać w nich inspiracji do naszych działań. Święty Józef, patron ojców i wychowawców, to jeden z najbardziej oczywistych wzorów, z którego działań można czerpać pełnymi garściami. Ale nie jedyny. Takich modeli możemy szukać wokół nas – w naszych dziadkach, mężczyznach, których znaliśmy osobiście lub których podziwialiśmy. Dlatego to święto jest tak ważne. Pozwala nie tylko pomyśleć nad naszą rolą w życiu dzieci, ale też przypomnieć sobie, jak sami zostaliśmy ukształtowani przez nasze środowisko, osoby, którym na nas zależało i chciały nam pomóc. A tego prezentu nie da się zamknąć w pudełku ­– podkreśla Maciej Gnyszka.   

 

 

 

 

Maciej Gnyszka urodził się w 1986 roku w Warszawie. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Instytutu Socjologii Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium. Autor książki "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by zaczął”. Od 2010 r. prezes Towarzystw Biznesowych.

Towarzystwa Biznesowe S.A. – jedna z największych ogólnopolskich organizacji networkingowych, która zrzesza ponad 400 członków: przedsiębiorców, właścicieli i profesjonalistów z różnych branż. Podczas spotkań networkingowych członkowie zdobywają doświadczenie, nawiązują cenne relacje biznesowe i prezentują swoje usługi. W ramach budowania przestrzeni przyjaznej przedsiębiorcom odbywają się także prelekcje ekspertów różnych dziedzin, członkowie mają także szanse rozwijać własne umiejętności ogólnobiznesowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Dzień Ojca w cieniu zaległych alimentów – 272 tys. ojców nie zasłużyło na laurkę Biuro prasowe
2024-06-21 | 08:00

Dzień Ojca w cieniu zaległych alimentów – 272 tys. ojców nie zasłużyło na laurkę

Już prawie 15,5 miliarda złotych wynoszą łączne zaległości alimentacyjne Polaków. Ma je 290 tysięcy osób, wpisanych do Krajowego Rejestru Długów. 94 proc. z nich to
Mężczyzna Anthony Joshua ambasadorem marki kosmetycznej
2024-06-04 | 16:00

Anthony Joshua ambasadorem marki kosmetycznej

Po ostatnim zwycięskim powrocie na ring Anthony Joshua dał się dostrzec nie tylko w świecie sportu. Bokser został ambasadorem perfum Titanium od szwajcarskiej marki kosmetycznej premium
Mężczyzna Titanium - nowe perfumy dla mężczyzn od Gisady
2024-04-24 | 13:00

Titanium - nowe perfumy dla mężczyzn od Gisady

Szwajcarska marka premium Gisada rozpoczęła wiosnę, przedstawiając nowe perfumy dla mężczyzn Titanium. Ambasadorem zapachu został Anthony Joshua - olimpijski mistrz w boksie w wadze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.