Komunikaty PR

Co każdy ojciec powinien zrobić z okazji swojego święta?

2020-06-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

Plac Sikorskiego 11/2
31-115 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl

Podobnie jak inne święta, widzimy jego komercjalizację i sprowadzenie całej celebracji do powierzchownych życzeń urozmaiconych prezentem. Ale tak, jak w przypadku innych świąt, ich geneza i wartość tkwią w czymś zupełnie innym – to czas radości i wdzięczności za zbudowanie rodziny i chwila wytchnienia, podczas której możemy pomyśleć, co jeszcze możemy poprawić.

O tym, czy jesteś dobrym ojcem, nie świadczy odręcznie narysowana kartka z życzeniami, ale codzienne relacje z domownikami. Czy dziecko nie boi się przyjść ze swoimi problemami, czy chętnie się dzieli swoimi przemyśleniami lub prosi o radę, doceniając doświadczenie ojca. Na to wszystko trzeba zapracować, aby zbudować rodzinę i prawdziwy dom – mówi Maciej Gnyszka, założyciel Towarzystw Biznesowych, prywatnie ojciec trójki dzieci. – Jeśli dotychczas nie znalazłeś w sobie siły do zastanowienia się nad swoją rolą ojca, zrób to w tym roku. Nie chodzi o podsumowanie, ile prezentów dałeś swoim dzieciom albo ile weekendów spędziliście na wycieczkach. To rzeczy przyjemne, ale nie najważniejsze. Zastanów się, jaką rolę chcesz pełnić w życiu kolejnego pokolenia, co tak naprawdę możesz mu przekazać i czego nauczyć. Tak, aby zdążyć to wszystko zrobić.

Niedocenione święto

Wpływ ojca zwykle był marginalizowany – skupiano się przede wszystkim na poświęceniu matek, które spędzały z dzieckiem jego pierwsze lata, a ojciec pojawiał się jedynie na początku historii i w momencie symbolicznego wkroczenia w dorosłość. Przyjęło się nawet mówić, że rolą mężczyzny jest przeliczenie po porodzie, czy dziecko ma wszystkie palce i szybki powrót do pracy, aby zapewnić utrzymanie rodziny. Nic dziwnego, że również jego święto nie przyjęło się z takim rozmachem jak dni innych członków rodziny. Nie dość, że obchodzi je zdecydowanie mniej krajów, to sama historia świętowania nie jest zbyt długa, w Polsce sięgając zaledwie 1965 roku.  

Ojciec jest ważną figurą nie tylko w rodzinie, ale też w całej kulturze i religii. I choć w sztuce znajdziemy zdecydowanie mniej wizerunków mężczyzny jako głowy rodziny, warto przyjrzeć się historycznym postaciom i poszukać w nich inspiracji do naszych działań. Święty Józef, patron ojców i wychowawców, to jeden z najbardziej oczywistych wzorów, z którego działań można czerpać pełnymi garściami. Ale nie jedyny. Takich modeli możemy szukać wokół nas – w naszych dziadkach, mężczyznach, których znaliśmy osobiście lub których podziwialiśmy. Dlatego to święto jest tak ważne. Pozwala nie tylko pomyśleć nad naszą rolą w życiu dzieci, ale też przypomnieć sobie, jak sami zostaliśmy ukształtowani przez nasze środowisko, osoby, którym na nas zależało i chciały nam pomóc. A tego prezentu nie da się zamknąć w pudełku ­– podkreśla Maciej Gnyszka.   

 

 

 

 

Maciej Gnyszka urodził się w 1986 roku w Warszawie. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Instytutu Socjologii Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium. Autor książki "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by zaczął”. Od 2010 r. prezes Towarzystw Biznesowych.

Towarzystwa Biznesowe S.A. – jedna z największych ogólnopolskich organizacji networkingowych, która zrzesza ponad 400 członków: przedsiębiorców, właścicieli i profesjonalistów z różnych branż. Podczas spotkań networkingowych członkowie zdobywają doświadczenie, nawiązują cenne relacje biznesowe i prezentują swoje usługi. W ramach budowania przestrzeni przyjaznej przedsiębiorcom odbywają się także prelekcje ekspertów różnych dziedzin, członkowie mają także szanse rozwijać własne umiejętności ogólnobiznesowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Movember Polska 2021 - krakowska odsłona w Galerii Bronowice Biuro prasowe
2021-11-05 | 11:08

Movember Polska 2021 - krakowska odsłona w Galerii Bronowice

Ruszyła coroczna kampania prozdrowotna Movember Polska. W ramach akcji już w sobotę 6 listopada w Galerii Bronowice zorganizowane zostaną bezpłatne badania profilaktyczne dla mężczyzn.
Mężczyzna Wyzwania OneBlade First Shave dla graczy
2021-11-04 | 16:54

Wyzwania OneBlade First Shave dla graczy

Philips One Blade First Shave to nowa, elektryczna maszynka do golenia przeznaczona dla nastolatków, którzy golą się po raz pierwszy. Marka zdecydowała się na kampanię
Mężczyzna Chirurgia robotyczna skutecznie walczy z rakiem
2021-11-03 | 09:00

Chirurgia robotyczna skutecznie walczy z rakiem

Jak rozpoznać pierwsze objawy raka prostaty? Dr n. med. Paweł Salwa: Rak prostaty jest, niestety, chorobą, która bardzo długo nie daje charakterystycznych symptomów i potrafi

Więcej ważnych informacji

Media

Krystyna Janda: Wczesne wykrycie raka piersi może uratować życie. Już nie wiem, jak to tłumaczyć, namawiać i udowadniać kobietom

Aktorka nie może pojąć, skąd taka niechęć Polek do badań. Jej zdaniem trzeba wszelkimi możliwymi sposobami docierać do pań z informacją, jak ważna jest profilaktyka i mammografia, dzięki którym można wykryć nowotwór już we wczesnym stadium, co daje większe szanse na wyleczenie. Kampania „Masz Wybór”, którą wspiera Krystyna Janda, ma też na celu edukację pacjentek, u których zdiagnozowano raka piersi, ich rodzin, a także tych kobiet, które nadal trudno przekonać do badań.  Chodzi o to, by uświadomić je, że mają do wyboru różne terapie w leczeniu nowotworu, a w trakcie kuracji i rekonwalescencji nie pozostaną bez opieki.

Media

Michał Kempa o Marcinie Prokopie: Musimy być trochę jednym ciałem. Marcin okazał się dobrym nauczycielem

Komik uważa, że dopiero live’y tak naprawdę weryfikują talent. Widzowie oglądają bowiem poczynania uczestników i mają pewność, że w tym momencie nic nie zostało podrasowane ani zmienione. Michał Kempa dopiero od tej edycji partneruje na scenie Marcinowi Prokopowi. Zastąpił Szymona Hołownię, który był związany z programem „Mam talent!” od samego początku.

Konsument

Budownictwo drewniane może zyskać na zmianach w prawie. Możliwy nawet trzykrotny wzrost liczby oddawanych domów z drewna

Możliwość budowania domów do 70 mkw. powierzchni bez konieczności uzyskania pozwolenia może pozytywnie wpłynąć na branżę budownictwa drewnianego. – Szacujemy, że rocznie liczba domów drewnianych oddawanych do użytku wzrośnie z 950 do 2,5 tys. – mówi Tomasz Szlązak, prezes spółki Polskie Domy Drewniane. Tym bardziej że średnia powierzchnia dziś stawianych domów, choć dziś wynosi trochę więcej niż 70 mkw., to jednak systematycznie spada. Budownictwo drewniane będzie zyskiwać na popularności także w obliczu spodziewanych regulacji na poziomie unijnym dotyczących redukcji śladu węglowego w branży.

Konsument

Polska firma opracowała robota do mieszania drinków. Planuje z nim ekspansję na największe europejskie miasta

Polski start-up opracował automatyczny bar, który zastąpi barmana w obsłudze klientów. Poley.me może rozładować kolejki w dyskotekach, barach czy na masowych koncertach. Innowacyjność polskiego autonomicznego baru polega na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która może sama zaproponować łączenie smaków dopasowane do gustów klienta. Wrocławski start-up w pierwszej kolejności chce podbić lokalny rynek oraz Warszawę, a potem planuje ekspansję na europejskie metropolie.