Komunikaty PR

Co każdy ojciec powinien zrobić z okazji swojego święta?

2020-06-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dorota Zadroga
PMM

ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl

Podobnie jak inne święta, widzimy jego komercjalizację i sprowadzenie całej celebracji do powierzchownych życzeń urozmaiconych prezentem. Ale tak, jak w przypadku innych świąt, ich geneza i wartość tkwią w czymś zupełnie innym – to czas radości i wdzięczności za zbudowanie rodziny i chwila wytchnienia, podczas której możemy pomyśleć, co jeszcze możemy poprawić.

O tym, czy jesteś dobrym ojcem, nie świadczy odręcznie narysowana kartka z życzeniami, ale codzienne relacje z domownikami. Czy dziecko nie boi się przyjść ze swoimi problemami, czy chętnie się dzieli swoimi przemyśleniami lub prosi o radę, doceniając doświadczenie ojca. Na to wszystko trzeba zapracować, aby zbudować rodzinę i prawdziwy dom – mówi Maciej Gnyszka, założyciel Towarzystw Biznesowych, prywatnie ojciec trójki dzieci. – Jeśli dotychczas nie znalazłeś w sobie siły do zastanowienia się nad swoją rolą ojca, zrób to w tym roku. Nie chodzi o podsumowanie, ile prezentów dałeś swoim dzieciom albo ile weekendów spędziliście na wycieczkach. To rzeczy przyjemne, ale nie najważniejsze. Zastanów się, jaką rolę chcesz pełnić w życiu kolejnego pokolenia, co tak naprawdę możesz mu przekazać i czego nauczyć. Tak, aby zdążyć to wszystko zrobić.

Niedocenione święto

Wpływ ojca zwykle był marginalizowany – skupiano się przede wszystkim na poświęceniu matek, które spędzały z dzieckiem jego pierwsze lata, a ojciec pojawiał się jedynie na początku historii i w momencie symbolicznego wkroczenia w dorosłość. Przyjęło się nawet mówić, że rolą mężczyzny jest przeliczenie po porodzie, czy dziecko ma wszystkie palce i szybki powrót do pracy, aby zapewnić utrzymanie rodziny. Nic dziwnego, że również jego święto nie przyjęło się z takim rozmachem jak dni innych członków rodziny. Nie dość, że obchodzi je zdecydowanie mniej krajów, to sama historia świętowania nie jest zbyt długa, w Polsce sięgając zaledwie 1965 roku.  

Ojciec jest ważną figurą nie tylko w rodzinie, ale też w całej kulturze i religii. I choć w sztuce znajdziemy zdecydowanie mniej wizerunków mężczyzny jako głowy rodziny, warto przyjrzeć się historycznym postaciom i poszukać w nich inspiracji do naszych działań. Święty Józef, patron ojców i wychowawców, to jeden z najbardziej oczywistych wzorów, z którego działań można czerpać pełnymi garściami. Ale nie jedyny. Takich modeli możemy szukać wokół nas – w naszych dziadkach, mężczyznach, których znaliśmy osobiście lub których podziwialiśmy. Dlatego to święto jest tak ważne. Pozwala nie tylko pomyśleć nad naszą rolą w życiu dzieci, ale też przypomnieć sobie, jak sami zostaliśmy ukształtowani przez nasze środowisko, osoby, którym na nas zależało i chciały nam pomóc. A tego prezentu nie da się zamknąć w pudełku ­– podkreśla Maciej Gnyszka.   

 

 

 

 

Maciej Gnyszka urodził się w 1986 roku w Warszawie. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Instytutu Socjologii Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium. Autor książki "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by zaczął”. Od 2010 r. prezes Towarzystw Biznesowych.

Towarzystwa Biznesowe S.A. – jedna z największych ogólnopolskich organizacji networkingowych, która zrzesza ponad 400 członków: przedsiębiorców, właścicieli i profesjonalistów z różnych branż. Podczas spotkań networkingowych członkowie zdobywają doświadczenie, nawiązują cenne relacje biznesowe i prezentują swoje usługi. W ramach budowania przestrzeni przyjaznej przedsiębiorcom odbywają się także prelekcje ekspertów różnych dziedzin, członkowie mają także szanse rozwijać własne umiejętności ogólnobiznesowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMM
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember Biuro prasowe
2024-11-21 | 13:10

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Tegoroczny Movember przebiega pod hasłem "Talk It Out! Act It Out!" i zachęca pracowników do otwartej dyskusji na temat zdrowia psychicznego i wzajemnego wspierania się. Męska
Mężczyzna Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn
2024-11-18 | 12:00

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Co roku w Polsce odnotowuje się nawet 18 tys. nowych zachorowań na raka prostaty! Codziennie diagnozę słyszy ponad 40 mężczyzn. W walce z nowotworem, który jest obecnie jednym z
Mężczyzna Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
2024-11-06 | 11:00

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie

Już 9 listopada w Centrum Kultury Mamuszki w Sopocie odbędzie się pierwsza edycja wydarzenia Zdrowe Porty, poświęconego zdrowiu mężczyzn. Wydarzenie ma na celu zwiększenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.