Komunikaty PR

Jak wędkują bogaci? Dołącz do elitarnego grona

2022-02-24  |  01:00
Biuro prasowe

Wędkowanie zyskało na popularności podczas pandemii. Dlaczego? Ograniczone możliwości przemieszczania spowodowały, że dobrze zarabiający Polacy zaczęli szukać alternatyw dla ekskluzywnych podróży. Majętni konsumenci doceniają nietypowe rozrywki dostępne dla elitarnego grona. W związku z tym coraz większą popularnością cieszą się luksusowe gadżety. I choć rynek dóbr luksusowych w czasie pandemii odnotował spadki – wybrane kategorie nadal są na topie. Handmade przeżywa nową epokę.

Podczas pandemii wiele dziedzin sportu przeżyło renesans. Popularne stało się bieganie, a także morsowanie. Ale czy były to ulubione pasje majętnych Polaków? Prominenci wybierają rozrywki, które są nietypowe, skierowane do wybranego grona i zapewniają im prywatność. Takie właśnie jest wędkarstwo. Coraz większą popularnością wśród osób zamożnych cieszą się także luksusowe i koniecznie ręcznie wykonane gadżety takie jak przynęty czy wędki.

Zamożni Polacy wybierają marki oparte na pasji

Podczas wyboru odpowiedniego sprzętu do wędkowania najważniejszą rolę dla prominentów odgrywa jakość, a także unikalność danego produktu. Cena schodzi zdecydowanie na dalszy plan. Remigiusz Kopiej, Prezes Zarządu Corona Fishing – właściciel i założyciel firmy, której wyroby są skierowane do wędkarzy – pasjonatów potwierdza, że podczas pandemii wzrosło zainteresowanie ręcznie robionymi akcesoriami do wędkowania.

 – To bardzo ciekawy trend, który nas cieszy – mówi ekspert. – Zamożny klient w procesie zakupowym zwraca uwagę przede wszystkim na jakość wykonania, a także oryginalność i niebanalność produktów. Istotną rolę odgrywa siła rekomendacji. Trafiają do nas klienci, którym podoba się szerzona przez nas idea. Jesteśmy pasjonatami wędkowania i chcemy popularyzować ten sport w Polsce. Mamy nadzieję, że coraz więcej Polaków zdecyduje się na łowienie ryb, a tym samym spędzanie czasu na łonie natury.

Handmadowe marki premium cieszą się coraz większą popularnością.

Handmade na topie

Skąd tak duże zainteresowanie wędkarstwem i sprzętem z wyższej półki? Znacząco wzrosło wśród Polaków zainteresowanie rękodziełem. Wybrane kategorie notują aż 10-krotne wzrosty[1]. Ręcznie robione wędki wpisują się w trend handmade. Klienci doceniają funkcjonalność ręcznie wykonanych sprzętów, a także precyzję, z jaką zostały zrobione – w poszanowaniu najdrobniejszego szczegółu.

Dlaczego zamożni Polacy wędkują?

Jeszcze kilkanaście lat temu na rynku nie było tak wiele możliwości, a także sprzętu premium. Obecnie wędkarstwo zyskuje na popularności.

 – Coraz więcej klientów pyta o rękodzieło. Interesują się wędkarstwem i poszukują organizacji, które nie tylko sprzedają sprzęt, ale służą ekspercką radą – dodaje Remigiusz Kopiej. – Własnoręcznie strugane woblerki i kute blaszki to nietypowe produkty z sekcji premium. Zamożni klienci poszukują produktów nietypowych, a cenią je ze względu na wykonanie, a także łowność. Na polskim rynku jest kilkudziesięciu rękodzielników, a ich produkty można nazwać prawdziwymi dziełami sztuki. Opanowali oni do perfekcji obróbkę techniczną surowców, z których powstają akcesoria do wędkowania.

A gdzie w Polsce wędkują bogacze? Do najpopularniejszych miejsc można zaliczyć Mazury. Prominenci wybierają niewielkie miejscowości, gdzie mogą w miłych okolicznościach przyrody odpocząć od problemów dnia codziennego. Większość z nich ma własne domy, rzadziej natomiast decydują się na wynajmowanie domków czy hoteli. Popularna jest także turystyka wędkarska i wyjazdy na zagraniczne łowiska. Cieszące się dużą popularnością europejskie destynacje to Szwecja, a także Norwegia, Dania i Finlandia. Wiele osób wybiera także egzotyczne kierunki takie, Kenia, Kuba czy Melanezja, gdzie popularny jest połów tuńczyka.

 


[1] Raport „Top wzrosty w kategoriach”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember Biuro prasowe
2024-11-21 | 13:10

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Tegoroczny Movember przebiega pod hasłem "Talk It Out! Act It Out!" i zachęca pracowników do otwartej dyskusji na temat zdrowia psychicznego i wzajemnego wspierania się. Męska
Mężczyzna Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn
2024-11-18 | 12:00

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Co roku w Polsce odnotowuje się nawet 18 tys. nowych zachorowań na raka prostaty! Codziennie diagnozę słyszy ponad 40 mężczyzn. W walce z nowotworem, który jest obecnie jednym z
Mężczyzna Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
2024-11-06 | 11:00

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie

Już 9 listopada w Centrum Kultury Mamuszki w Sopocie odbędzie się pierwsza edycja wydarzenia Zdrowe Porty, poświęconego zdrowiu mężczyzn. Wydarzenie ma na celu zwiększenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.