Komunikaty PR

Jak wędkują bogaci? Dołącz do elitarnego grona

2022-02-24  |  01:00
Biuro prasowe

Wędkowanie zyskało na popularności podczas pandemii. Dlaczego? Ograniczone możliwości przemieszczania spowodowały, że dobrze zarabiający Polacy zaczęli szukać alternatyw dla ekskluzywnych podróży. Majętni konsumenci doceniają nietypowe rozrywki dostępne dla elitarnego grona. W związku z tym coraz większą popularnością cieszą się luksusowe gadżety. I choć rynek dóbr luksusowych w czasie pandemii odnotował spadki – wybrane kategorie nadal są na topie. Handmade przeżywa nową epokę.

Podczas pandemii wiele dziedzin sportu przeżyło renesans. Popularne stało się bieganie, a także morsowanie. Ale czy były to ulubione pasje majętnych Polaków? Prominenci wybierają rozrywki, które są nietypowe, skierowane do wybranego grona i zapewniają im prywatność. Takie właśnie jest wędkarstwo. Coraz większą popularnością wśród osób zamożnych cieszą się także luksusowe i koniecznie ręcznie wykonane gadżety takie jak przynęty czy wędki.

Zamożni Polacy wybierają marki oparte na pasji

Podczas wyboru odpowiedniego sprzętu do wędkowania najważniejszą rolę dla prominentów odgrywa jakość, a także unikalność danego produktu. Cena schodzi zdecydowanie na dalszy plan. Remigiusz Kopiej, Prezes Zarządu Corona Fishing – właściciel i założyciel firmy, której wyroby są skierowane do wędkarzy – pasjonatów potwierdza, że podczas pandemii wzrosło zainteresowanie ręcznie robionymi akcesoriami do wędkowania.

 – To bardzo ciekawy trend, który nas cieszy – mówi ekspert. – Zamożny klient w procesie zakupowym zwraca uwagę przede wszystkim na jakość wykonania, a także oryginalność i niebanalność produktów. Istotną rolę odgrywa siła rekomendacji. Trafiają do nas klienci, którym podoba się szerzona przez nas idea. Jesteśmy pasjonatami wędkowania i chcemy popularyzować ten sport w Polsce. Mamy nadzieję, że coraz więcej Polaków zdecyduje się na łowienie ryb, a tym samym spędzanie czasu na łonie natury.

Handmadowe marki premium cieszą się coraz większą popularnością.

Handmade na topie

Skąd tak duże zainteresowanie wędkarstwem i sprzętem z wyższej półki? Znacząco wzrosło wśród Polaków zainteresowanie rękodziełem. Wybrane kategorie notują aż 10-krotne wzrosty[1]. Ręcznie robione wędki wpisują się w trend handmade. Klienci doceniają funkcjonalność ręcznie wykonanych sprzętów, a także precyzję, z jaką zostały zrobione – w poszanowaniu najdrobniejszego szczegółu.

Dlaczego zamożni Polacy wędkują?

Jeszcze kilkanaście lat temu na rynku nie było tak wiele możliwości, a także sprzętu premium. Obecnie wędkarstwo zyskuje na popularności.

 – Coraz więcej klientów pyta o rękodzieło. Interesują się wędkarstwem i poszukują organizacji, które nie tylko sprzedają sprzęt, ale służą ekspercką radą – dodaje Remigiusz Kopiej. – Własnoręcznie strugane woblerki i kute blaszki to nietypowe produkty z sekcji premium. Zamożni klienci poszukują produktów nietypowych, a cenią je ze względu na wykonanie, a także łowność. Na polskim rynku jest kilkudziesięciu rękodzielników, a ich produkty można nazwać prawdziwymi dziełami sztuki. Opanowali oni do perfekcji obróbkę techniczną surowców, z których powstają akcesoria do wędkowania.

A gdzie w Polsce wędkują bogacze? Do najpopularniejszych miejsc można zaliczyć Mazury. Prominenci wybierają niewielkie miejscowości, gdzie mogą w miłych okolicznościach przyrody odpocząć od problemów dnia codziennego. Większość z nich ma własne domy, rzadziej natomiast decydują się na wynajmowanie domków czy hoteli. Popularna jest także turystyka wędkarska i wyjazdy na zagraniczne łowiska. Cieszące się dużą popularnością europejskie destynacje to Szwecja, a także Norwegia, Dania i Finlandia. Wiele osób wybiera także egzotyczne kierunki takie, Kenia, Kuba czy Melanezja, gdzie popularny jest połów tuńczyka.

 


[1] Raport „Top wzrosty w kategoriach”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Dzień Ojca w cieniu zaległych alimentów – 272 tys. ojców nie zasłużyło na laurkę Biuro prasowe
2024-06-21 | 08:00

Dzień Ojca w cieniu zaległych alimentów – 272 tys. ojców nie zasłużyło na laurkę

Już prawie 15,5 miliarda złotych wynoszą łączne zaległości alimentacyjne Polaków. Ma je 290 tysięcy osób, wpisanych do Krajowego Rejestru Długów. 94 proc. z nich to
Mężczyzna Anthony Joshua ambasadorem marki kosmetycznej
2024-06-04 | 16:00

Anthony Joshua ambasadorem marki kosmetycznej

Po ostatnim zwycięskim powrocie na ring Anthony Joshua dał się dostrzec nie tylko w świecie sportu. Bokser został ambasadorem perfum Titanium od szwajcarskiej marki kosmetycznej premium
Mężczyzna Titanium - nowe perfumy dla mężczyzn od Gisady
2024-04-24 | 13:00

Titanium - nowe perfumy dla mężczyzn od Gisady

Szwajcarska marka premium Gisada rozpoczęła wiosnę, przedstawiając nowe perfumy dla mężczyzn Titanium. Ambasadorem zapachu został Anthony Joshua - olimpijski mistrz w boksie w wadze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.