Jakub Żulczyk i Juliusz Strachota w szczerych rozmowach o tym “Co ćpać po odwyk
MSL GROUP
Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a
Jakub Żulczyk i Juliusz Strachota po raz pierwszy tworzą wspólny projekt - podcast “Co ćpać po odwyku”. Jest to cykl rozmów na temat tego, jak radzą sobie z uzależnieniem. Z dystansem do siebie i swoich doświadczeń, z poczuciem humoru, ale też na poważnie - przedstawiają swoją drogę do wyjścia na prostą i życia na trzeźwo.
Podczas lockdownu zdałem sobie sprawę, że mimo sześciu lat w trzeźwości jest to dla mnie trudny czas, w którym walka z nałogiem nabrała innego wymiaru. A skoro jest trudny dla mnie, to jak bardzo nieznośny musi być dla tych, którzy dopiero rozpoczęli swoją drogę w walce z uzależnieniem, albo tych współuzależnionych, nagle zamkniętych w domu z pijącymi i ćpającymi? Pandemia była lekcją tego, że żaden nałogowiec nie chce być sam. Dlatego zdecydowaliśmy się z Julkiem powiedzieć im, że wcale sami nie są, że jesteśmy z nimi.
- mówi Jakub Żulczyk
W cyklu 6 odcinków podcastu pisarze odpowiedzą na pytanie, jak to jest być alkoholikiem, lekomanem i narkomanem, będą rozmawiać o tym, jak radzić sobie z tymi obciążeniami. Poruszą również kwestie korzyści, które zapewniały im używki, a także będą rozważać na temat sensu i bezsensu życia w trzeźwości. Zastanowią się, czy wszyscy niepijący są smutni, czy artysta musi pić, a także opowiedzą, jak każdy z nich mierzył się z lękiem, wstydem i przede wszystkim - co ćpać po odwyku.
Temat uzależnień nie stanowi już tak wielkiego tabu jak przed laty i na szczęście ludzie zaczynają się powoli otwierać i chcą o tym rozmawiać. Bardzo mi zależy na tym, żeby uzależnienie i wychodzenie z niego nie łączyło się już ze wstydem. Chcę, żeby było zaliczane do zwyczajnych, normalnych przypadłości, które można i warto leczyć.
- mówi Juliusz Strachota
Od dzisiaj na Storytel dostępna jest seria 6 odcinków podcastu autorstwa Jakuba Żulczyka i Juliusza Strachoty “Co ćpać po odwyku”.
Wideo, w którym twórcy zapraszają do zapoznania się z ich nowym projektem można obejrzeć klikając w link.
Titanium - nowe perfumy dla mężczyzn od Gisady
Nie tylko kobiety zasłużyły na swój dzień!
Ślub w pewnym stylu od Pako Lorente
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.