Movember Polska 2021 - krakowska odsłona w Galerii Bronowice

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Ruszyła coroczna kampania prozdrowotna Movember Polska. W ramach akcji już w sobotę 6 listopada w Galerii Bronowice zorganizowane zostaną bezpłatne badania profilaktyczne dla mężczyzn. Panowie przed 40. rokiem życia będą mogli sprawdzić zdrowie swoich jąder dzięki bezbolesnemu badaniu USG, zaś pozostali zweryfikować, czy poziom markera nowotworowego prostaty (PSA) jest u nich w normie.
Sobotnie badania w Galerii Bronowice odbywać się będą w godzinach od 10:00 do 20:00; mobilny gabinet stanie na parterze, w centralnym punkcie Galerii. Na wydarzenie nie są prowadzone zapisy, decyduje kolejność przybycia. Zarówno badania USG, jak i przesiewowe testy poziomu PSA, nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej. Kraków to jedno z ośmiu miast, w których w tym roku odbywają się badania w ramach akcji Movember.
- W Galerii Bronowice działamy od 2016 roku. Chociaż pandemia uniemożliwiła nam przeprowadzenie badań w ubiegłym roku liczymy na to, że w teraz uda się nam przyjąć wszystkich zainteresowanych. To jedyna lokalizacja w Krakowie, w której pojawimy się z badaniami – mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator akcji z Fundacji Kapitan Światełko.
Kampania Movember Polska uczy mężczyzn, jak dbać o swoje zdrowie, od 2014 roku. Organizatorem działań jest Fundacja Kapitan Światełko. Dotychczas kampania dotyczyła wyłącznie zdrowia fizycznego i profilaktyki antynowotworowej. W tym roku organizatorzy wraz z ambasadorami akcji zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.
- To, co dzieje się w męskiej głowie, jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują Organizatorzy. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem, jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.
Wszyscy za jednego
Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku dołączyli do nich także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (z zespołu Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (z zespołu Joe Palooka) – przedstawiciele różnych środowisk, którzy jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii –„Wszyscy za jednego”.
Rockowa piosenka namawia do korzystania ze wsparcia specjalistów, którzy pomagają zadbać o zdrowie w każdym aspekcie, bez względu na to, czy chodzi o kwestie fizyczne czy psychiczne. Utwór zatytułowany „Wszyscy za jednego” przypomina także, jak ważne jest wzajemne wspieranie się i jak pomocna może być zwykła rozmowa oraz otwarcie się na drugiego człowieka.
Kampanię i organizację badań po raz siódmy wspiera Nationale-Nederlanden – firma uhonorowana tytułem Dobroczyńcy Roku 2020 w kategorii „Zdrowie” za angażowanie się w działania Movember Polska.
Badania ponownie organizowane są dzięki wsparciu Bayer, Profimedical oraz Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Do grona partnerów akcji dołączyły także Herbapol Poznań, BNP Paribas oraz marka STMT. Ambasadorów po raz trzeci już wsparła Kubota.
Harmonogram wydarzeń:
23 X 2021 – badania w Galerii Katowickiej, Katowice
06 XI 2021 – badania w Galerii Bronowice, Kraków
13 XI 2021 – badania w Hali Koszyki, Warszawa
20 XI 2021 – badania w Galerii Metropolia, Gdańsk
27 XI 2021 – badania w SkyTower, Wrocław
Wydarzenia wspierające:
06 XI 2021 – badania w Galerii Galaxy, Szczecin
19 XI 2021 – badania w CH Forum, Koszalin
27 XI 2021 – badania w NoVa Park, Gorzów Wielkopolski
Bieg z Wąsem:
7 XI 2021 – Kryspinów – Zalew na Piaskach
7 XI 2021 – Szczecin – Las Arkoński

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.