Komunikaty PR

Movember Polska 2021 - krakowska odsłona w Galerii Bronowice

2021-11-05  |  11:08
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Ruszyła coroczna kampania prozdrowotna Movember Polska. W ramach akcji już w sobotę 6 listopada w Galerii Bronowice zorganizowane zostaną bezpłatne badania profilaktyczne dla mężczyzn. Panowie przed 40. rokiem życia będą mogli sprawdzić zdrowie swoich jąder dzięki bezbolesnemu badaniu USG, zaś pozostali zweryfikować, czy poziom markera nowotworowego prostaty (PSA) jest u nich w normie.

Sobotnie badania w Galerii Bronowice odbywać się będą w godzinach od 10:00 do 20:00; mobilny gabinet stanie na parterze, w centralnym punkcie Galerii. Na wydarzenie nie są prowadzone zapisy, decyduje kolejność przybycia. Zarówno badania USG, jak i przesiewowe testy poziomu PSA, nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej. Kraków to jedno z ośmiu miast, w których w tym roku odbywają się badania w ramach akcji Movember.

- W Galerii Bronowice działamy od 2016 roku. Chociaż pandemia uniemożliwiła nam przeprowadzenie badań w ubiegłym roku liczymy na to, że w teraz uda się nam przyjąć wszystkich zainteresowanych. To jedyna lokalizacja w Krakowie, w której pojawimy się z badaniami mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator akcji z Fundacji Kapitan Światełko.

Kampania Movember Polska uczy mężczyzn, jak dbać o swoje zdrowie, od 2014 roku. Organizatorem działań jest Fundacja Kapitan Światełko. Dotychczas kampania dotyczyła wyłącznie zdrowia fizycznego i profilaktyki antynowotworowej. W tym roku organizatorzy wraz z ambasadorami akcji zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.

- To, co dzieje się w męskiej głowie, jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkachprzekonują Organizatorzy. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem, jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.

Wszyscy za jednego

Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku dołączyli do nich także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (z zespołu Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (z zespołu Joe Palooka) – przedstawiciele różnych środowisk, którzy jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii –„Wszyscy za jednego”.

Rockowa piosenka namawia do korzystania ze wsparcia specjalistów, którzy pomagają zadbać o zdrowie w każdym aspekcie, bez względu na to, czy chodzi o kwestie fizyczne czy psychiczne. Utwór zatytułowany „Wszyscy za jednego” przypomina także, jak ważne jest wzajemne wspieranie się i jak pomocna może być zwykła rozmowa oraz otwarcie się na drugiego człowieka.

Kampanię i organizację badań po raz siódmy wspiera Nationale-Nederlanden – firma uhonorowana tytułem Dobroczyńcy Roku 2020 w kategorii „Zdrowie” za angażowanie się w działania Movember Polska.

Badania ponownie organizowane są dzięki wsparciu Bayer, Profimedical oraz Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Do grona partnerów akcji dołączyły także Herbapol Poznań, BNP Paribas oraz marka STMT. Ambasadorów po raz trzeci już wsparła Kubota.

Harmonogram wydarzeń:

23 X 2021 – badania w Galerii Katowickiej, Katowice

06 XI 2021 – badania w Galerii Bronowice, Kraków

13 XI 2021 – badania w Hali Koszyki, Warszawa

20 XI 2021 – badania w Galerii Metropolia, Gdańsk

27 XI 2021 – badania w SkyTower, Wrocław

Wydarzenia wspierające:

06 XI 2021 – badania w Galerii Galaxy, Szczecin

19 XI 2021 – badania w CH Forum, Koszalin

27 XI 2021 – badania w NoVa Park, Gorzów Wielkopolski

Bieg z Wąsem:

7 XI 2021 – Kryspinów – Zalew na Piaskach

7 XI 2021 – Szczecin – Las Arkoński

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember Biuro prasowe
2024-11-21 | 13:10

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Tegoroczny Movember przebiega pod hasłem "Talk It Out! Act It Out!" i zachęca pracowników do otwartej dyskusji na temat zdrowia psychicznego i wzajemnego wspierania się. Męska
Mężczyzna Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn
2024-11-18 | 12:00

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Co roku w Polsce odnotowuje się nawet 18 tys. nowych zachorowań na raka prostaty! Codziennie diagnozę słyszy ponad 40 mężczyzn. W walce z nowotworem, który jest obecnie jednym z
Mężczyzna Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
2024-11-06 | 11:00

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie

Już 9 listopada w Centrum Kultury Mamuszki w Sopocie odbędzie się pierwsza edycja wydarzenia Zdrowe Porty, poświęconego zdrowiu mężczyzn. Wydarzenie ma na celu zwiększenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.