Komunikaty PR

Movember Polska 2021 - krakowska odsłona w Galerii Bronowice

2021-11-05  |  11:08
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Ruszyła coroczna kampania prozdrowotna Movember Polska. W ramach akcji już w sobotę 6 listopada w Galerii Bronowice zorganizowane zostaną bezpłatne badania profilaktyczne dla mężczyzn. Panowie przed 40. rokiem życia będą mogli sprawdzić zdrowie swoich jąder dzięki bezbolesnemu badaniu USG, zaś pozostali zweryfikować, czy poziom markera nowotworowego prostaty (PSA) jest u nich w normie.

Sobotnie badania w Galerii Bronowice odbywać się będą w godzinach od 10:00 do 20:00; mobilny gabinet stanie na parterze, w centralnym punkcie Galerii. Na wydarzenie nie są prowadzone zapisy, decyduje kolejność przybycia. Zarówno badania USG, jak i przesiewowe testy poziomu PSA, nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej. Kraków to jedno z ośmiu miast, w których w tym roku odbywają się badania w ramach akcji Movember.

- W Galerii Bronowice działamy od 2016 roku. Chociaż pandemia uniemożliwiła nam przeprowadzenie badań w ubiegłym roku liczymy na to, że w teraz uda się nam przyjąć wszystkich zainteresowanych. To jedyna lokalizacja w Krakowie, w której pojawimy się z badaniami mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator akcji z Fundacji Kapitan Światełko.

Kampania Movember Polska uczy mężczyzn, jak dbać o swoje zdrowie, od 2014 roku. Organizatorem działań jest Fundacja Kapitan Światełko. Dotychczas kampania dotyczyła wyłącznie zdrowia fizycznego i profilaktyki antynowotworowej. W tym roku organizatorzy wraz z ambasadorami akcji zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.

- To, co dzieje się w męskiej głowie, jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkachprzekonują Organizatorzy. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem, jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.

Wszyscy za jednego

Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku dołączyli do nich także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (z zespołu Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (z zespołu Joe Palooka) – przedstawiciele różnych środowisk, którzy jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii –„Wszyscy za jednego”.

Rockowa piosenka namawia do korzystania ze wsparcia specjalistów, którzy pomagają zadbać o zdrowie w każdym aspekcie, bez względu na to, czy chodzi o kwestie fizyczne czy psychiczne. Utwór zatytułowany „Wszyscy za jednego” przypomina także, jak ważne jest wzajemne wspieranie się i jak pomocna może być zwykła rozmowa oraz otwarcie się na drugiego człowieka.

Kampanię i organizację badań po raz siódmy wspiera Nationale-Nederlanden – firma uhonorowana tytułem Dobroczyńcy Roku 2020 w kategorii „Zdrowie” za angażowanie się w działania Movember Polska.

Badania ponownie organizowane są dzięki wsparciu Bayer, Profimedical oraz Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Do grona partnerów akcji dołączyły także Herbapol Poznań, BNP Paribas oraz marka STMT. Ambasadorów po raz trzeci już wsparła Kubota.

Harmonogram wydarzeń:

23 X 2021 – badania w Galerii Katowickiej, Katowice

06 XI 2021 – badania w Galerii Bronowice, Kraków

13 XI 2021 – badania w Hali Koszyki, Warszawa

20 XI 2021 – badania w Galerii Metropolia, Gdańsk

27 XI 2021 – badania w SkyTower, Wrocław

Wydarzenia wspierające:

06 XI 2021 – badania w Galerii Galaxy, Szczecin

19 XI 2021 – badania w CH Forum, Koszalin

27 XI 2021 – badania w NoVa Park, Gorzów Wielkopolski

Bieg z Wąsem:

7 XI 2021 – Kryspinów – Zalew na Piaskach

7 XI 2021 – Szczecin – Las Arkoński

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Titanium - nowe perfumy dla mężczyzn od Gisady Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:00

Titanium - nowe perfumy dla mężczyzn od Gisady

Szwajcarska marka premium Gisada rozpoczęła wiosnę, przedstawiając nowe perfumy dla mężczyzn Titanium. Ambasadorem zapachu został Anthony Joshua - olimpijski mistrz w boksie w wadze
Mężczyzna Nie tylko kobiety zasłużyły na swój dzień!
2024-03-13 | 01:00

Nie tylko kobiety zasłużyły na swój dzień!

Dzień Mężczyzn jest świętem dalece mniej popularnym od Dnia Kobiet i właściwie pozbawionym wydźwięku dotyczącego walki o prawa jednostek, który tak mocno dotyczy dnia 8 marca. Czy
Mężczyzna Ślub w pewnym stylu od Pako Lorente
2024-03-08 | 15:38

Ślub w pewnym stylu od Pako Lorente

Wśród propozycji znajdują się nie tylko klasyczne garnitury i smokingi, ale także koszule, kamizelki, muszki, krawaty, buty i inne niezbędne dodatki. A wszystko zaprojektowane z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.