Świadomość w związkach
Związek jest niezwykle angażującą relacją. Wymaga otworzenia się na drugą osobę, bezwzględnej szczerości i stałego kontaktu. Jest to ważna część życia każdego z nas, bo wszyscy pragniemy czuć się kochani i potrzebni. Związki wpływają na nasze codzienne życie i samopoczucie. Potrafią dodać nam skrzydeł, ale również je podciąć. Niestety w Polsce dochodzi do coraz większej liczby rozwodów. Według Głównego Urzędu Statystycznego tylko w 2020 roku doszło do 51.164 rozwodów. Jaka jest tego przyczyna?
Powody rozpadów związków
„Nie dopasowaliśmy się charakterami” to najczęstsza argumentacja rozwodników. Oczywiście nie w każdym przypadku ma miejsce taka sytuacja. Jednak większość powodów rozstań sprowadza się do tego stwierdzenia, które jest bardzo ogólne. W nim może zawierać się tak naprawdę wszystko. Po głębszej analizie można wyróżnić kilka najczęstszych przyczyn rozpadów związków. Należą do nich m.in.: brak poczucia bezpieczeństwa, nieinteresowanie się partnerem, popadanie w skrajności czy brak rozmowy o własnych potrzebach. Wiele z tych czynników jest ze sobą powiązanych i jeden powód wynika z drugiego. Brak rozmowy o emocjach i potrzebach, skutkuje niezrozumieniem drugiej osoby, a to prowadzi do braku bezpieczeństwa. Te powody mają jeden wspólny fundament - brak własnej świadomości, która na dłuższą metę, jest kluczowa w budowaniu zdrowej relacji.
Świadomość kluczem do szczęśliwego związku?
Choć dla niektórych może wydawać się to oczywistą oczywistością, świadomość jest jedną z najważniejszych podstaw w związku. Razem ze szczerością i uczuciem miłości tworzy fundament zdrowej relacji. Świadomość w związku, jest związana z posiadaniem wiedzy o sobie i chęci rozumienia procesów poznawczych, które mają miejsce w relacji. Mówiąc prościej, osoba musi być świadoma swoich potrzeb oraz być żywo zainteresowana swoim partnerem. Mieć ochotę zgłębienia jego zachowań, emocji i sposobów w jaki reaguje na najróżniejsze zachowania. Związek, w którym obie strony są świadome siebie oraz partnera, ma znacznie większą szansę na bycie udanym. Taka relacja ma przestrzeń na ciągłą pracę i doskonalenie się. O takim podejściu do związków mówi Dawid Świstek – polski przedsiębiorca i twórca internetowy, który stworzył pojęcie Haxtera, wpisujące się w założenia świadomego związku.
Kluczem do szczęśliwego związku jest świadomość. Często związki nie mają porządnego fundamentu. Natomiast, jeżeli obie strony są świadome swoich potrzeb oraz emocji, i następuje wymiana tych informacji, ta relacja jest po prostu silna. Gdy jesteśmy świadomi, stajemy się ciekawi siebie, obserwujemy swoje zachowanie, staramy się zrozumieć drugą stronę i zadajemy sobie pytanie: „Dlaczego ta osoba się tak zachowała?”. W świadomości w związku chodzi również o dostrzeganie własnych błędów i umiejętność ich poprawy. Taka postawa pozwala na samodoskonalenie siebie, dzięki czemu związek na tym korzysta. – mówi Dawid Świstek.
Kim jest Haxter?
Haxter jest nowym pojęciem stworzonym przez Dawida Świstka. Haxter to zbiór cech osobowości opisujących świadomego mężczyznę. Patrzy szeroko na otaczający go świat i jest w stanie dostrzec prawdę o rzeczywistości bez ulegania własnym emocjom. Ma swoje własne zdanie i nie popada w skrajności. Kluczową cechą Haxtera jest jego podejście do relacji z kobietami. Chce zrozumieć i dobrze je poznać, aby cały czas rozwijać związek. Haxter buduje trwałe relacje dzięki świadomości swoich potrzeb i emocji. Haxterskie podejście pokazuje jak można rozmawiać otwarcie o emocjach i jednocześnie być męskim.
Dawid Świstek jest pierwszym polskim Haxterem oraz twórcą tego pojęcia. Wszystko rozpoczęło się od założenia profilu na TikToku @polski_haxter w marcu 2021. Zaczął dzielić się swoimi przemyśleniami na temat relacji damsko-męskich. W zaledwie 2,5 miesiąca zbudował wokół swojej marki społeczność 100.000 osób chcących budować świadomie związki, a jego filmy zostały odtworzone ponad 62.000.000 razy. Oglądają go zarówno kobiety, jak i mężczyźni, którzy chcą coś zmienić w swoich związkach. Obserwując historie swoich odbiorców, doszedł do wniosku, że w Polsce brakuje pojęcia określającego świadomego mężczyznę, zaangażowanego w swój związek. W ten sposób powstało pojęcie „Haxter”.

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.