Komunikaty PR

Świadomość w związkach

2022-06-14  |  10:35
Biuro prasowe

Związek jest niezwykle angażującą relacją. Wymaga otworzenia się na drugą osobę, bezwzględnej szczerości i stałego kontaktu. Jest to ważna część życia każdego z nas, bo wszyscy pragniemy czuć się kochani i potrzebni. Związki wpływają na nasze codzienne życie i samopoczucie. Potrafią dodać nam skrzydeł, ale również je podciąć. Niestety w Polsce dochodzi do coraz większej liczby rozwodów. Według Głównego Urzędu Statystycznego tylko w 2020 roku doszło do 51.164 rozwodów. Jaka jest tego przyczyna?

Powody rozpadów związków

„Nie dopasowaliśmy się charakterami” to najczęstsza argumentacja rozwodników. Oczywiście nie w każdym przypadku ma miejsce taka sytuacja. Jednak większość powodów rozstań sprowadza się do tego stwierdzenia, które jest bardzo ogólne. W nim może zawierać się tak naprawdę wszystko. Po głębszej analizie można wyróżnić kilka najczęstszych przyczyn rozpadów związków. Należą do nich m.in.: brak poczucia bezpieczeństwa, nieinteresowanie się partnerem, popadanie w skrajności czy brak rozmowy o własnych potrzebach. Wiele z tych czynników jest ze sobą powiązanych i jeden powód wynika z drugiego. Brak rozmowy o emocjach i potrzebach, skutkuje niezrozumieniem drugiej osoby, a to prowadzi do braku bezpieczeństwa. Te powody mają jeden wspólny fundament - brak własnej świadomości, która na dłuższą metę, jest kluczowa w budowaniu zdrowej relacji.

Świadomość kluczem do szczęśliwego związku?

Choć dla niektórych może wydawać się to oczywistą oczywistością, świadomość jest jedną z najważniejszych podstaw w związku. Razem ze szczerością i uczuciem miłości tworzy fundament zdrowej relacji. Świadomość w związku, jest związana z posiadaniem wiedzy o sobie i chęci rozumienia procesów poznawczych, które mają miejsce w relacji. Mówiąc prościej, osoba musi być świadoma swoich potrzeb oraz być żywo zainteresowana swoim partnerem. Mieć ochotę zgłębienia jego zachowań, emocji i sposobów w jaki reaguje na najróżniejsze zachowania. Związek, w którym obie strony są świadome siebie oraz partnera, ma znacznie większą szansę na bycie udanym. Taka relacja ma przestrzeń na ciągłą pracę i doskonalenie się. O takim podejściu do związków mówi Dawid Świstek – polski przedsiębiorca i twórca internetowy, który stworzył pojęcie Haxtera, wpisujące się w założenia świadomego związku.

Kluczem do szczęśliwego związku jest świadomość. Często związki nie mają porządnego fundamentu. Natomiast, jeżeli obie strony są świadome swoich potrzeb oraz emocji, i następuje wymiana tych informacji, ta relacja jest po prostu silna. Gdy jesteśmy świadomi, stajemy się ciekawi siebie, obserwujemy swoje zachowanie, staramy się zrozumieć drugą stronę i zadajemy sobie pytanie: „Dlaczego ta osoba się tak zachowała?”. W świadomości w związku chodzi również o dostrzeganie własnych błędów i umiejętność ich poprawy. Taka postawa pozwala na samodoskonalenie siebie, dzięki czemu związek na tym korzysta. – mówi Dawid Świstek.

Kim jest Haxter?

Haxter jest nowym pojęciem stworzonym przez Dawida Świstka. Haxter to zbiór cech osobowości opisujących świadomego mężczyznę. Patrzy szeroko na otaczający go świat i jest w stanie dostrzec prawdę o rzeczywistości bez ulegania własnym emocjom. Ma swoje własne zdanie i nie popada w skrajności. Kluczową cechą Haxtera jest jego podejście do relacji z kobietami. Chce zrozumieć i dobrze je poznać, aby cały czas rozwijać związek. Haxter buduje trwałe relacje dzięki świadomości swoich potrzeb i emocji. Haxterskie podejście pokazuje jak można rozmawiać otwarcie o emocjach i jednocześnie być męskim.

Dawid Świstek jest pierwszym polskim Haxterem oraz twórcą tego pojęcia. Wszystko rozpoczęło się od założenia profilu na TikToku @polski_haxter w marcu 2021. Zaczął dzielić się swoimi przemyśleniami na temat relacji damsko-męskich. W zaledwie 2,5 miesiąca zbudował wokół swojej marki społeczność 100.000 osób chcących budować świadomie związki, a jego filmy zostały odtworzone ponad 62.000.000 razy. Oglądają go zarówno kobiety, jak i mężczyźni, którzy chcą coś zmienić w swoich związkach. Obserwując historie swoich odbiorców, doszedł do wniosku, że w Polsce brakuje pojęcia określającego świadomego mężczyznę, zaangażowanego w swój związek. W ten sposób powstało pojęcie „Haxter”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember Biuro prasowe
2024-11-21 | 13:10

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Tegoroczny Movember przebiega pod hasłem "Talk It Out! Act It Out!" i zachęca pracowników do otwartej dyskusji na temat zdrowia psychicznego i wzajemnego wspierania się. Męska
Mężczyzna Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn
2024-11-18 | 12:00

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Co roku w Polsce odnotowuje się nawet 18 tys. nowych zachorowań na raka prostaty! Codziennie diagnozę słyszy ponad 40 mężczyzn. W walce z nowotworem, który jest obecnie jednym z
Mężczyzna Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
2024-11-06 | 11:00

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie

Już 9 listopada w Centrum Kultury Mamuszki w Sopocie odbędzie się pierwsza edycja wydarzenia Zdrowe Porty, poświęconego zdrowiu mężczyzn. Wydarzenie ma na celu zwiększenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.