Komunikaty PR

MiniSerial edukacyjnego programu „1000 pierwszych dni dla zdrowia”

2020-02-27  |  11:30
Biuro prasowe
Do pobrania MiniSerial ( 0.4 MB )

Rusza nowy projekt Fundacji Nutricia. W ramach ogólnopolskiego, edukacyjnego programu „1000 pierwszych dni dla zdrowia” powstał MiniSerial. Ma on wspierać rodziców w codziennym żywieniu ich dzieci w 1000 pierwszych dniach życia, czyli w tzw. „krytycznych okresach” rozwoju, w których organizm człowieka jest bardzo wrażliwy na nadmiar lub niedobór składników odżywczych. A dodatkowo edukować opiekunów, że dbając o prawidłowe żywienie dziecka w  tym okresie mają ogromny wpływ na jakość jego życia teraz i w przyszłości.

 

Wyzwanie

Wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Matki i Dziecka w Warszawie i zrealizowanych przy wsparciu Fundacji Nutricia[1] są alarmujące: zbyt wiele niemowląt w Polsce jest nieprawidłowo karmionych w pierwszym okresie swojego życia. 61% polskich niemowląt jest zbyt wcześnie odstawianych od piersi i za szybko są im podawane posiłki dla dorosłych. Niemal wszystkie polskie dzieci po 1. roku życia (94%) otrzymują wraz z dietą niewystarczającą ilość witaminy D. Aż 88% – za mało warzyw. 3/4 z nich (75%) spożywa zbyt wiele cukru. Dodatkowym problemem jest też to, że aż 83% dzieci po 12. miesiącu życia dostaje posiłki dosalane. W efekcie aż co trzecie dziecko w Polsce (32%) w wieku 5-36 miesięcy ma niewłaściwą masę ciała.  W szerszej perspektywie tendencje te mogą mieć negatywny wpływ na stan zdrowia całego polskiego społeczeństwa. Warto raz jeszcze podkreślić, że 1000 pierwszych dni życia dziecka to okres intensywnego wzrostu i rozwoju oraz kształtowania nawyków żywieniowych oraz ma fundamentalne znaczenie dla jego zdrowia teraz i w dorosłym życiu.

Cel

Celem emitowanego MiniSerialu jest dotarcie do rodziców z wiedzą na temat roli prawidłowego żywienia w okresie 1000 pierwszych dni, liczonymi już od chwili poczęcia. Chodzi o dotarcie do rodziców z przekazami dotyczącymi trzech „krytycznych okresów” rozwoju dziecka. Po pierwsze, żeby prawidłowo się rozwijać, dziecko potrzebuje różnorodnych składników odżywczych z mleka matki. Ta wyjątkowa kompozycja wspiera prawidłowy rozwój, w tym odporność malucha. Po drugie , bardzo ważne, by mieć na uwadze fakt, iż organizm dziecka na etapie rozszerzania diety jeszcze się rozwija, jest wrażliwy i niegotowy na „dorosłą żywność”. Dobrze wiedzieć, że żywność dla niemowląt i małych dzieci oznaczona wskazaniem wieku charakteryzuje się dużo surowszymi normami i kontrolą niż żywność ogólnego przeznaczenia. Warto więc zadbać o jakość i bezpieczeństwo podawanych dziecku produktów. Po trzecie , dziecko po skończeniu pierwszego roku życia potrzebuje 6. razy więcej witaminy D oraz 4. razy więcej żelaza i wapnia[2] niż osoba dorosła, a mleko to nadal ważny składnik jego diety.

Forma

MiniSerial to seria trzech 30-sekundowych odcinków, obejmujących 3 kluczowe etapy żywienia dziecka: karmienia piersią, rozszerzania diety oraz okres po 1. roku życia.  Bohaterem serialu jest chłopczyk o imieniu Antoś, który prowadzi narrację z perspektywy niemowlaka, a następnie ponad rocznego dziecka. Głosu małemu aktorowi udziela dorosły lektor. Ta zabawna forma przypomina sytuację z sympatycznej, familijnej komedii „I kto to mówi”.

Media

Materiały będą dostępne na platformie YouTube na kanale „Żywienie w 1000 pierwszych dni życia” oraz w skróconej 15-sekundowej formie, która już wkrótce będzie promowana na profilu FB @1000 Pierwszych Dni.

Zapraszamy do obejrzenia MiniSerialu:

  • Karmienie piersią
  • Rozszerzanie diety
  • Żywienie dziecka po 1. roku życia

 

O kampanii: Ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna „1000 pierwszych dni dla zdrowia” wspiera Rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych ich dzieci. Przyzwyczajenia i zachowania żywieniowe, które uda się wypracować z dzieckiem podczas 1000 pierwszych dni życia czyli od poczęcia do około 3. roku życia, będą miały istotny wpływ na jego zdrowie teraz i gdy dorośnie. Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka. Program realizowany jest od 2013 r. Więcej na: www.1000dni.pl

O inicjatorze: Inicjatorem kampanii jest Fundacja Nutricia, której misją jest edukacja o roli żywienia na różnych etapach życia człowieka. Wspieramy dzieci i rodziców, pacjentów oraz ich bliskich, jak również przedstawicieli środowiska medycznego, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych, realizując działania edukacyjne na temat roli żywienia oraz finansując badania naukowe. Za pomocą naszych działań dążymy do: edukowania przyszłych pokoleń o kluczowej roli odpowiedniego żywienia w okresie 1000 pierwszych dni życia, ograniczenia skali problemu niedożywienia w chorobie oraz budowania nawyków umożliwiających zdrowe starzenie się. Więcej na: www.fundacjanutricia.pl

 


[1] Ogólnopolskie badanie, dotyczące stanu odżywienia oraz sposobu żywienia polskich dzieci pod nazwą „Kompleksowa ocena sposobu żywienia dzieci w wieku od 5. do 36. miesiąca życia”, zostało zrealizowane w 2016 roku przez Instytut Matki i Dziecka. Projekt badawczy został zainicjowany i sfinansowany przez Fundację NUTRICIA. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1059 rodziców niemowląt i małych dzieci z całej Polski.

[2] Normy żywienia dla populacji polskiej. Jarosz M. (red): Warszawa, Instytut Żywności i Żywienia, 2017

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.