Komunikaty PR

Młoda Sztuka

2020-01-13  |  10:27
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 3.37 MB )

Projekt Młoda Sztuka w DESA Unicum promuje młodych, zdolnych twórców i pomaga stawiać debiutantom pierwsze kroki na rynku sztuki. Na styczniowej odsłonie aukcji uwagę zwraca „Autoportret” Michała Czuby, którego praca po raz pierwszy pojawia się na licytacji. Nie zabraknie również nazwisk znanych już szerokiemu gronu publiczności jak Adam Wątor, Mirella Stern czy Tomasz Koclęga.

Praca Michała Czuby, prezentowana w DESA Unicum, pochodzi z cyklu studium autoportretu, który był wielokrotnie nagradzany oraz wyróżniany w konkursach artystycznych dla młodych twórców, m.in. w konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Sztuki Piękne” w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi czy Przeglądzie Sztuki Współczesnej „Nowa Awangarda” w Galerii Szyb Wilson w Katowicach. Artysta używa w obrębie jednej płaszczyzny różnorodnych technik malarskich. „Autoportret” został wykonany na transparentnej płycie, która tworzy niestandardową przestrzenność w obrazie. Niektóre elementy płaszczyzny malarskiej pokrywają smugi spływającego koloru. Inne zaś potraktowane są niemal płynnie, prześwitująco, niczym w malarstwie na szkle. Wmontowane w tło wtręty, razem z pękającymi na powierzchni warstwami lakieru stanowią źródło interesujących niespodzianek fakturalnych. Wszystkie te czynniki wzmacniają dynamikę obrazu. Zmarszczki, pęknięcia i szramy na twarzy rzeźbią jej powierzchnię, czyniąc ją bardziej intrygującą.

Kolejną, ciekawą propozycją jest praca Małgorzaty Rusieckiej „Gracja oraz anioł i diabeł” z 2019 roku. To kobiecy akt, na pierwszy rzut oka przypominający te z obrazów Modiglianiego. Jednak twarz kobiety, przedstawionej na obrazie, sprowadzona została do geometrycznego kształtu. Małgorzata Rusiecka to absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Na co dzień zajmuje się malarstwem i grafiką warsztatową.

Na aukcji pojawią się również dwie prace rzeźbiarskie. To „Onus avaritia” Tomasza Koclęgi, wykonana z brązu, kamienia i złota czy ceramiczny żubr Mariusza Dydo. Pod młotek pójdą również dzieła takich twórców jak Kamil Stańczak, Urszula Kałmykow, Magdalena Libero czy Dorota Zuber. Wszystkie prace prezentowane są na wystawie przedaukcyjnej, a 21 stycznia będzie można je wylicytować na aukcji.

Wystawa Młoda Sztuka: 13-21 stycznia 2019, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny

Aukcja Młoda Sztuka: 21 stycznia 2019, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

https://desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-8slo/?obj_type=&obj_technic=&author=&sorting=&sorting_w_lot=&page_no=1&auction_id=182

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024! Biuro prasowe
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki
Sztuka Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
2024-06-20 | 01:00

Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days

Centrum Riviera zostało partnerem  nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie
Sztuka Relacja z aukcji AHS Fundraiser i DESA Unicum 2024!
2024-06-20 | 01:00

Relacja z aukcji AHS Fundraiser i DESA Unicum 2024!

AHS Akademeia Fundraiser 2024 już za nami. To szczególne wydarzenie charytatywne mające na celu wsparcie dwóch zdolnych stypendystek w ich dalszej edukacji, co roku przyciąga nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.