Komunikaty PR

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

2025-05-14  |  06:00
Biuro prasowe
K. Gonciarz /Bohema House
K. Gonciarz /Bohema House
K. Gonciarz /Bohema House

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko dyskutowali uczestnicy międzynarodowej konferencji „Duch harmonii dla przyszłości naszej planety” podczas EXPO 2025 w Osace z udziałem m.in. redaktor naczelnej Vogue Japonia Tiffany Godoy oraz założycielki warszawskiego Teatru Ekologicznego Bohema House dr Katarzyny Michniewskiej.

Na modę można i należy spojrzeć szerzej - przekonywała dr Michniewska. Styl ubioru nie jest jedynym przejawem mody. Całość postaw życiowych podlega modom i trendom. Marki odzieżowe, a także rozpoznawalne postacie publiczne mają do odegrania ogromną rolę w kreowaniu postaw proekologicznych. Stąd, jak mówiła, wybór sztuki teatralnej jako narzędzia kształtowania postaw społecznych wobec środowiska naturalnego. W realizację tej misji angażują się znani i popularni artyści, którzy mają wpływ na promowanie określonych trendów i zachowań. Dodała, że w Bohema House nie tylko przedstawienia zawierają treści dotyczące poszanowania planety. Również “na zapleczu” ważna jest ekologia. Materiały używane do tworzenia scenografii są ekologiczne a kostiumy tworzone są w oparciu o upcykling.

Jeśli chodzi o przemysł odzieżowy, to uczestnicy konferencji zwracali uwagę, że wbrew obiegowej opinii marki premium są bardziej ekologiczne niż te, które tworzy tzw. fast fashion. Droższa odzież produkowana jest z lepszej jakości materiałów, bardziej szanowana przez właściciela, a co z tym idzie często nawet przekazywana z pokolenia na pokolenie. Ogólnie szacunek do przedmiotów - wywodzący się z tradycji - sprzyja produkowaniu i kupowaniu rzeczy trwałych, co przekłada się na zmniejszenie masowej produkcji i bardziej racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi. Nieprzypadkowo takie refleksje wybrzmiały w Japonii, gdzie zakorzeniona jest tradycja naprawy rzeczy, również w widoczny sposób. Niektóre z tych metod urosły do rangi sztuki – jak spajanie złotem rozbitej ceramiki (Kintsugi).

Podczas konferencji odbył się pokaz kimon z upcyclingu wykonanych przez licealistki a zaprezentowanego przez same projektantki wspólnie z dojrzałymi wiekiem modelkami na wózkach.

Dr Katarzyna Michniewska jest polskim przedsiębiorcą i innowatorem w obszarze edukacji ekologicznej ekonomii środowiskowej i zdrowia środowiskowego. Na konferencji była obecna jako jedyna prelegentka z Polski. Reprezentowała założony przez siebie pierwszy w Polsce ekologiczny teatr Bohema House.

„Sesja do której zostałam zaproszona - Przyszłość mody i tradycji -  pokazała dobitnie – jedno bez drugiego nie istnieje i obie mogą czerpać z siebie dla dobra społeczeństwa. To prawdziwa japońska wizja, w której starsi darzeni są estymą ze względu na mądrość i doświadczenie, ale jednocześnie ceniona jest innowacja i zapał młodych” – mówi Katarzyna Michniewska.

W panelu dyskusyjnym, do którego została zaproszona dr Katarzyna Michniewska, wzięli udział ponadto: Tiffany Godoy – redaktor naczelna Vouge Japonia, Kenta Takatani – projektant i dyrektor kreatywny marki Yamamoto, Kansai Showko – artysta ceramik prezes Spring Show.

Teatr Bohema House działa w obszarze nowoczesnej edukacji ekologicznej poprzez sztukę, rozrywkę i emocje. Do swoich widzów dociera za pomocą muzyki, tańca i akrobacji. Aby inspirować również praktycznym przykładem, teatr do swoich spektakli tworzy kostiumy wyłącznie z upcyklingu.

Dr Katarzyna Michniewska została zaproszona do uczestnictwa w konferencji przez władze miasta Kioto, które również prowadzą intensywną działalność na rzecz proekologicznych postaw społecznych. To właśnie w Kioto odbył się szczyt klimatyczny, na którym większość krajów zgodziła się co do tego, jak wielkim zagrożeniem jest kryzys klimatyczny i uzgodniła cele redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Wystawa światowa EXPO 2025 odbywa się w dniach 13 kwietnia – 13 października 2025 r. na wyspie Yumeshima (Wyspa Marzeń) w Zatoce Osaka w regionie Kansai. Temat przewodni Wystawy brzmi: „Projektowanie Przyszłego Społeczeństwa dla Naszego Życia”. Gości na niej 175 krajów i organizacji międzynarodowych.

Bohema House Sp. z o.o.

Bohema House Sp. z o.o. to spółka powołana do realizacji i zarządzania pierwszym na świecie Teatrem Ekologicznym Bohema House, którego celem jest edukacja polskiego społeczeństwa na temat kryzysu klimatycznego i recyklingu poprzez sztukę. Spółka zarządza także największym Rodzinnym Edukacyjnym Centrum Rozrywki Ekologicznej – RECRE, zlokalizowanym na warszawskiej Białołęce, gdzie za pomocą sztuki wysokiej i stanowisk interaktywnych całe rodziny mogą zobaczyć jak dbać o środowisko naturalne.

Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A. to powołana przez grupę polskich przedsiębiorców, jedna z pierwszych organizacji odzysku w Polsce. Obecnie obsługuje rekordową liczbę ponad 6 000 firm przejmując od nich obowiązek recyklingu odpadów opakowaniowych wprowadzonych na polski rynek. Umożliwia wywiązanie się z ciążącego na przedsiębiorcach ustawowego obowiązku, jakim jest opłata produktowa poprzez recykling opakowań. Dzięki temu zwróciła miliony ton odpadów w trakcie swej działalności, wspierając recykling odpadów opakowaniowych, dofinansowanie recyklerów i realizacji publicznych kampanii edukacyjnych w oparciu o wszystkie cele zrównoważonego rozwoju (SDGs). W ramach tej spółki realizowany jest cykl ekologicznych programów edukacyjnych „Ty Śmieciu! Ekocyklicznie o gospodarce...” który jest dystrybuowany w mediach, w placówkach edukacyjnych i na uczelniach wyższych w kraju i na świecie i dotarł już do ponad 4 milionów widzów.

Więcej na: Kraj kwitnącej myśli - Japonia wciąż inspiruje i wyznacza trendy - Katarzyna Michniewska

KONTAKT DLA MEDIÓW:

Agata Bagrowska

Dział Public Relations

tel. 792029073

e-mail: pr|bohemahouse.com| |pr|bohemahouse.com

Źródło informacji: Teatr Bohema House

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.