TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym prestiżowym wydarzeniu stanowił nie tylko promocję polskiej mody, ale również uhonorowanie łódzkiego dziedzictwa kultury i projektowania.
Moda z serca Polski na światowej scenie
EXPO 2025 to jedno z najważniejszych wydarzeń o charakterze międzynarodowym, gromadzące przedstawicieli krajów, regionów i marek z całego świata. Polska obecność na wystawie to nie tylko okazja do zaprezentowania naszego potencjału, ale także promowania regionalnych marek, takich jak TATUUM, które od lat czerpią z lokalnego dziedzictwa i projektują z myślą o jakości, funkcjonalności i ponadczasowym stylu.
W ramach Tygodnia Regionu Łódzkiego marka TATUUM zaprezentowała kolekcję stworzoną z inspiracji ikony łódzkiej animacji – Misia Uszatka. To właśnie ta postać stała się bohaterem limitowanej kolekcji, która została pokazana w Osace.
Pokaz mody w wyjątkowej oprawie artystycznej
Kolekcja TATUUM została zaprezentowana podczas pokazu mody wyreżyserowanego przez Katarzynę Dominiak (@bez_alibi) – twórczynię cyfrową w obszarze mody premium oraz marketingu związanego z branżą fashion. Pokazowi towarzyszyła wyjątkowa oprawa muzyczna w wykonaniu orkiestry symfonicznej Filharmonii Łódzkiej. W wydarzeniu udział wzięła także maskotka Misia Uszatka, będąca symbolicznym łącznikiem między dzieciństwem i emocjami a nowoczesnym podejściem do designu.
Miś Uszatek w podróży – limitowana edycja T-shirtów
Z okazji udziału w EXPO 2025, TATUUM przygotowało limitowaną edycję dwóch wersji T-shirtów z Misiem Uszatkiem w podróży do Japonii. Grafika przedstawia bohatera w jedwabnym kimonie, spacerującego uliczkami Osaki i odkrywającego bogactwo japońskiej kultury. T-shirty dostępne są wyłącznie w sklepie internetowym marki, w limitowanej liczbie egzemplarzy na WWW.TATUUM.COM.
TATUUM na biznesowej mapie świata
Obecność na EXPO to także szansa na nawiązanie międzynarodowych kontaktów biznesowych. Marka TATUUM wzięła udział w seminarium gospodarczym, podczas którego zaprezentowała swój dorobek projektowy, podejście do jakości oraz filozofię marki opartej na odpowiedzialności i lokalnym rzemiośle.
EXPO 2025 Osaka – święto kultury, technologii i designu
EXPO 2025 w Osace rozpoczęło się 13 kwietnia i potrwa aż do 13 października. To globalna platforma wymiany idei, inspiracji i innowacji, w której Polska – dzięki markom takim jak TATUUM – pokazuje, że tradycja i nowoczesność mogą iść w parze, tworząc wartościowe i rozpoznawalne produkty na międzynarodowym rynku.
O TATUUM:
TATUUM to polska marka odzieżowa obecna na 30 europejskich rynkach. Obecnie sieć TATUUM obejmuje 121 placówek w 4 krajach, w tym 100 sklepów w Polsce. Marka wyróżnia się filozofią łączenia klasycznej elegancji z nowoczesnym designem, oferując kolekcje stworzone z myślą o osobach ceniących komfort, styl i ponadczasowość.
W kolekcjach wykorzystywane są naturalne materiały, a każdy element odzieży charakteryzuje się starannym wykonaniem oraz dbałością o detale, co zapewnia trwałość i wysoką jakość kolekcji. Inspiracją do projektowania kolekcji jest codzienność, dzięki czemu ubrania sprawdzają się zarówno w sytuacjach biznesowych, jak i w codziennych stylizacjach. W ofercie marki łączy się funkcjonalność z modą, tworząc ponadczasowe rozwiązania dopasowane do różnych potrzeb.
TATUUM konsekwentnie rozwija swoją obecność na rynku międzynarodowym i online, dostosowując ofertę do zmieniających się trendów oraz oczekiwań klientów

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.
Muzyka
Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.