Komunikaty PR

Dlaczego recykling ubrań to największy trend 2020, który musisz poznać?

2020-03-16  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Kotowska
Personal PR Sp. z o.o.

Słowackiego 1a
80-281 Gdańsk
kamila.kotowska|personal-pr.pl| |kamila.kotowska|personal-pr.pl
660611632
www.personal-pr.pl

Wyszło z mody, przestało na mnie pasować, znudziło mi się – to najczęstsze powody, dla których pozbywamy się ubrań. Czy to dobre argumenty? W ciągu ostatnich 15 lat globalna produkcja odzieży podwoiła się, aby zaspokoić popyt kupujących, a branża fashion stała się drugim co do wielkości trucicielem środowiska naturalnego. Nic więc dziwnego, że recykling odzieżowy wysuwa się na czołówkę najważniejszych trendów tego roku. O co w nim chodzi i jak wdrożyć go do swojego codziennego życia?

 

Recykling odzieży to trend stary jak świat – korzystały już z niego nasze babcie, cerując skarpety, ciotki oddając mamie ubrania, w które same się już nie mieściły czy kreatywne kuzynki-szwaczki, które zawsze wiedziały, jak przerobić staroć na ostatni krzyk mody. Obecnie, w świecie, w którym dbanie o środowisko naturalne, ograniczanie zarówno produkcji masowej, jak i generowanych przez nas śmieci jest na liście naszych priorytetów – recykling odzieżowy staje się najgorętszym modowym trendem tego roku.

 

Nici w dłoń

Upcykling – młodsza siostra recyklingu, polegająca na nadawaniu starym przedmiotom nowego życia. Głównym motywatorem staje się chęć stworzenia unikalnego stylu, wyglądu lub nadania zupełnie nowej funkcji naszym ubraniom. Szukając inspiracji do modowych przeróbek, warto przejrzeć portale takie jak Pinterest czy Nifty. Również wiele z polskich i zagranicznych influencerek na swoich kanałach opowiada jak, po co i dlaczego przerabiają swoje ubrania – to świetne miejsce, żeby zacząć swoją przygodę z upcyklingiem!

W myśl nadawania ubraniom drugiego życia i ich naprawiania – lub pokochania na nowo – wpisuje się również inna odmiana recyklingu ubrań, czyli trend haulternative. Inicjatywna zapoczątkowana przez organizację Fashion Revolution, nie zgadza się na znane nam haule zakupowe i zachęca do pokochania swojej szafy na nowo. Zasady są proste, a form działania wiele. Do wyboru mamy SWAP (wymiana ubrań z innymi poszukującymi zmiany), DIY (przerabianie starych fatałaszków), SLOW (przemyślane zakupy ubrań o najwyższej jakości), ETHICAL (kupowanie produktów tylko tych marek, które działają transparentnie i odpowiedzialnie), LOVE STORY (pokochanie na nowo starej odzieży), BROKEN & BEAUTIFUL (akceptujące wad pewnych ubrań i ich wartości sentymentalnej), FASHION FIX (naprawianie uszkodzonej odzieży i dodatków), SECOND HAND (kupowanie ubrań z drugiego obiegu).

 

Oddaj – sprzedaj – wymień

Z jednej strony z szafy wylewają się na ciebie tony nienoszonych ubrań, a z drugiej czujesz potrzebę nowych zakupów? I nawet myśl o sprzedaży pojawiła się w twojej głowie, ale od razu wewnętrzny głos krzyknął, że przecież nie masz na to czasu? Sprzedawanie i kupowanie ubrań z drugiej ręki to jedna z podstaw recyklingu odzieżowego – wie o tym doskonale, każdy, kto wypatrzył niepowtarzalne perełki w lumpeksie czy outlecie. Jest to jednak również jedna z najbardziej czasochłonnych form recyklingu garderoby. Ale czy rzeczywiście tak jest?

Z pomocą przychodzą takie online'owe sklepy jak remixshop.com, które pozwalają nie tylko na zakupy ubrań z drugiej ręki i outletów (nawet tych od najbardziej popularnych projektantów i wciąż z metkami!), ale również na szybką i niewymagającą od nas nakładów czasowych sprzedaż. W ramach usługi "Sprzedaj na Remix" możemy wysłać nasze nienoszone ubrania, a resztą procesu – fotografią, opisem, pomiarem – zajmie się sklep. Zarobione środki możemy wypłacić... lub wydać na kolejne zakupy, wprawiając tym samym w ruch mechanizmy cyklu drugiego życia odzieży!

 

Recykling modowy staje się nie tylko coraz bardziej popularny, ale również konieczny dla ochrony planety. Znajdź swój sposób na wprowadzenie go w życie – z pewnością przyniesie ci to dużo frajdy!

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Personal PR Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.