Komunikaty PR

Dlaczego recykling ubrań to największy trend 2020, który musisz poznać?

2020-03-16  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Kotowska
Personal PR Sp. z o.o.

Słowackiego 1a
80-281 Gdańsk
kamila.kotowska|personal-pr.pl| |kamila.kotowska|personal-pr.pl
660611632
www.personal-pr.pl

Wyszło z mody, przestało na mnie pasować, znudziło mi się – to najczęstsze powody, dla których pozbywamy się ubrań. Czy to dobre argumenty? W ciągu ostatnich 15 lat globalna produkcja odzieży podwoiła się, aby zaspokoić popyt kupujących, a branża fashion stała się drugim co do wielkości trucicielem środowiska naturalnego. Nic więc dziwnego, że recykling odzieżowy wysuwa się na czołówkę najważniejszych trendów tego roku. O co w nim chodzi i jak wdrożyć go do swojego codziennego życia?

 

Recykling odzieży to trend stary jak świat – korzystały już z niego nasze babcie, cerując skarpety, ciotki oddając mamie ubrania, w które same się już nie mieściły czy kreatywne kuzynki-szwaczki, które zawsze wiedziały, jak przerobić staroć na ostatni krzyk mody. Obecnie, w świecie, w którym dbanie o środowisko naturalne, ograniczanie zarówno produkcji masowej, jak i generowanych przez nas śmieci jest na liście naszych priorytetów – recykling odzieżowy staje się najgorętszym modowym trendem tego roku.

 

Nici w dłoń

Upcykling – młodsza siostra recyklingu, polegająca na nadawaniu starym przedmiotom nowego życia. Głównym motywatorem staje się chęć stworzenia unikalnego stylu, wyglądu lub nadania zupełnie nowej funkcji naszym ubraniom. Szukając inspiracji do modowych przeróbek, warto przejrzeć portale takie jak Pinterest czy Nifty. Również wiele z polskich i zagranicznych influencerek na swoich kanałach opowiada jak, po co i dlaczego przerabiają swoje ubrania – to świetne miejsce, żeby zacząć swoją przygodę z upcyklingiem!

W myśl nadawania ubraniom drugiego życia i ich naprawiania – lub pokochania na nowo – wpisuje się również inna odmiana recyklingu ubrań, czyli trend haulternative. Inicjatywna zapoczątkowana przez organizację Fashion Revolution, nie zgadza się na znane nam haule zakupowe i zachęca do pokochania swojej szafy na nowo. Zasady są proste, a form działania wiele. Do wyboru mamy SWAP (wymiana ubrań z innymi poszukującymi zmiany), DIY (przerabianie starych fatałaszków), SLOW (przemyślane zakupy ubrań o najwyższej jakości), ETHICAL (kupowanie produktów tylko tych marek, które działają transparentnie i odpowiedzialnie), LOVE STORY (pokochanie na nowo starej odzieży), BROKEN & BEAUTIFUL (akceptujące wad pewnych ubrań i ich wartości sentymentalnej), FASHION FIX (naprawianie uszkodzonej odzieży i dodatków), SECOND HAND (kupowanie ubrań z drugiego obiegu).

 

Oddaj – sprzedaj – wymień

Z jednej strony z szafy wylewają się na ciebie tony nienoszonych ubrań, a z drugiej czujesz potrzebę nowych zakupów? I nawet myśl o sprzedaży pojawiła się w twojej głowie, ale od razu wewnętrzny głos krzyknął, że przecież nie masz na to czasu? Sprzedawanie i kupowanie ubrań z drugiej ręki to jedna z podstaw recyklingu odzieżowego – wie o tym doskonale, każdy, kto wypatrzył niepowtarzalne perełki w lumpeksie czy outlecie. Jest to jednak również jedna z najbardziej czasochłonnych form recyklingu garderoby. Ale czy rzeczywiście tak jest?

Z pomocą przychodzą takie online'owe sklepy jak remixshop.com, które pozwalają nie tylko na zakupy ubrań z drugiej ręki i outletów (nawet tych od najbardziej popularnych projektantów i wciąż z metkami!), ale również na szybką i niewymagającą od nas nakładów czasowych sprzedaż. W ramach usługi "Sprzedaj na Remix" możemy wysłać nasze nienoszone ubrania, a resztą procesu – fotografią, opisem, pomiarem – zajmie się sklep. Zarobione środki możemy wypłacić... lub wydać na kolejne zakupy, wprawiając tym samym w ruch mechanizmy cyklu drugiego życia odzieży!

 

Recykling modowy staje się nie tylko coraz bardziej popularny, ale również konieczny dla ochrony planety. Znajdź swój sposób na wprowadzenie go w życie – z pewnością przyniesie ci to dużo frajdy!

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Personal PR Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace Biuro prasowe
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,
Moda Zima w stylu Black & White z Lee Cooper
2024-12-19 | 12:10

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Buty bardzo Black W tym sezonie warto mieć w szafie czarne botki z rockowym, grunge’owym lub wojskowym sznytem. Można je zestawiać zarówno z jeansami i oversize’ową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.