Motorola i Trefl Sopot startują z inicjatywą „Bouncing For Good”
24 października 2024 r.: W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie odbyła się inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” organizowanej w ramach współpracy pomiędzy EuroLeague Basketball, a producentem smartfonów – firmą Motorola. Lokalnym partnerem wydarzenia jest klub Trefl Sopot, aktualny koszykarski mistrz Polski, którego zawodnicy pojawili się na spotkaniu z uczniami sopockiej podstawówki.
Inicjatywa, która inspiruje
„Bouncing For Good” to rozpoczęcie nowego etapu partnerstwa firmy Motorola z EuroLeague Basketball. Inicjatywa jest elementem strategii środowiskowej, społecznej i ładu korporacyjnego programu One Team – działań Euroligi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wywiera on realny wpływ społeczny, poprzez przekazywanie piłek do koszykówki i sprzętu IT oraz organizowanie interaktywnych warsztatów, podczas których sport odgrywa rolę inspirującą, łącząc lokalne społeczności. Inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” odbyła się w Polsce, ale weźmie w niej udział pięć partnerskich klubów oraz szkół z wybranych europejskich krajów. Wkrótce kolejne aktywności wystartują w Grecji, Hiszpanii, Francji oraz we Włoszech.
Każdy uczestniczący w programie klub koszykarski opracowuje konkretny projekt One Team dostosowany do swojej społeczności. Inicjatywa stanowiąca element partnerstwa firmy Motorola oraz Euroligi ma na celu przybliżanie koszykówki dzieciom w szkołach i promuje kreatywność, pracę zespołową oraz wartości sportowe podczas interaktywnych warsztatów.
Spotkanie z mistrzami Polski w koszykówce
15 października 2024 roku uczniowie SP9 w Sopocie wzięli udział w warsztatach poświęconych wartościom sportowym prowadzonych przez trenerów One Team Trefl Sopot. Młodzież była zachęcana do wykazania się kreatywnością i stworzenia projektu muralu przedstawiającego „idealną piłkę do koszykówki”. Mural ten w interpretacji lokalnego artysty został odwzorowany na prawdziwej piłce do koszykówki. Podczas spotkania 24 października zawodowi koszykarze Jakub Schenk i Andy Van Vliet przekazali pomalowaną piłkę do koszykówki jako symbol inicjatywy. Szkoła otrzymała też koszulki z logo EuroLeague One Team i Motorola, a także 250 piłek do koszykówki dla uczniów.
Elementem warsztatów były urządzenia marki Motorola. Umożliwiały one uczniom korzystanie z interaktywnych funkcji umożliwiając m.in. kontakt z koszykarskimi idolami podczas organizowanej w trakcie warsztatów transmisji na żywo „Dream Call”. Kolejną aktywnością było układanie puzzli przedstawiających wizerunki Ambasadorów One Team. Uczniowie wykorzystali też smartfony Motorola do przeprowadzenia wywiadów z nauczycielami, udokumentowania ich doświadczeń i kreatywnego odzwierciedlenia istoty warsztatów.
- Bardzo cieszymy się z inauguracji partnerstwa z inicjatywą EuroLeague Basketball „Bouncing For Good” w Polsce, gdzie możemy wywrzeć naprawdę pozytywny wpływ na dzieci poprzez kreatywność i sport. Wykorzystując do realizacji warsztatów swoje technologie, łączymy uczniów z ich koszykarskimi idolami oraz zachęcamy do wyrażania siebie w sztuce i sporcie. Jesteśmy dumni ze wspierania tej inicjatywy, która sprzyja inspiracji, pracy zespołowej oraz budowaniu społeczności - powiedziała Daniela Idi, dyrektor ds. marketingu firmy Motorola dla regionu EMEA.
Jako główny partner inicjatywy, Motorola przekaże urządzenia IT dostosowane do potrzeb szkoły. Przyniosą one korzyści wszystkim uczniom i pedagogom zwiększając atrakcyjność nauki, a także pomagając w organizacji zajęć nie tylko o charakterze sportowym.
Trefl Sopot i Motorola dla dobra lokalnych społeczności
Trefl Sopot stale współpracuje z lokalnymi szkołami i wskazał SP9 w Sopocie dla inicjatywy „Bouncing For Good”. W lutym klub wybrał także trzy sopockie szkoły publiczne do inauguracji programu „Trefl Kids” promującego koszykówkę w lokalnej społeczności. W ramach programu, uczniowie mogą grać w koszykówkę, a następnie oglądać mecze i spotykać się z zawodnikami.
- Działania na rzecz społeczności lokalnej są wpisane w DNA klubu Trefl Sopot. Cieszymy się, że dzięki udziałowi w EuroCup należymy od tego sezonu do rodziny One Team. Doceniamy jak wiele korzyści program przyniósł całej Europie i cieszymy się, że możemy do niego dołączyć oraz wykorzystać siłę klubu, aby pomagać innym i wywierać dobry wpływ. Dzięki hojności firmy Motorola możemy wesprzeć szkoły nie tylko sprzętem, ale także cennymi warsztatami. Inicjatywa One Team to świetny start programu dla klubu Trefl Sopot. Z entuzjazmem i niecierpliwością czekamy na każdą sesję naszej lokalnej inicjatywy One Team - powiedziała Barbara Lewandowska-Paluch, kierownik marketingu i komunikacji klubu Trefl Sopot.
Podczas pierwszej wizyty okazało się, jak wiele korzyści mogłaby odnieść społeczność, gdyby zapewniono jej odpowiedni sprzęt sportowy. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie regularnie prowadzi zajęcia dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub niedosłuchem i na tym właśnie skoncentrował się Trefl Sopot w ramach inicjatywy „Bouncing For Good”.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
- Oficjalna strona klubu koszykarskiego Trefl Sopot: https://treflsopot.pl/
- Informacje o programie CSR One Team: https://www.EuroLeague basketball.net/one-team/about-ot/

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.