Motorola i Trefl Sopot startują z inicjatywą „Bouncing For Good”
24 października 2024 r.: W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie odbyła się inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” organizowanej w ramach współpracy pomiędzy EuroLeague Basketball, a producentem smartfonów – firmą Motorola. Lokalnym partnerem wydarzenia jest klub Trefl Sopot, aktualny koszykarski mistrz Polski, którego zawodnicy pojawili się na spotkaniu z uczniami sopockiej podstawówki.
Inicjatywa, która inspiruje
„Bouncing For Good” to rozpoczęcie nowego etapu partnerstwa firmy Motorola z EuroLeague Basketball. Inicjatywa jest elementem strategii środowiskowej, społecznej i ładu korporacyjnego programu One Team – działań Euroligi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wywiera on realny wpływ społeczny, poprzez przekazywanie piłek do koszykówki i sprzętu IT oraz organizowanie interaktywnych warsztatów, podczas których sport odgrywa rolę inspirującą, łącząc lokalne społeczności. Inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” odbyła się w Polsce, ale weźmie w niej udział pięć partnerskich klubów oraz szkół z wybranych europejskich krajów. Wkrótce kolejne aktywności wystartują w Grecji, Hiszpanii, Francji oraz we Włoszech.
Każdy uczestniczący w programie klub koszykarski opracowuje konkretny projekt One Team dostosowany do swojej społeczności. Inicjatywa stanowiąca element partnerstwa firmy Motorola oraz Euroligi ma na celu przybliżanie koszykówki dzieciom w szkołach i promuje kreatywność, pracę zespołową oraz wartości sportowe podczas interaktywnych warsztatów.
Spotkanie z mistrzami Polski w koszykówce
15 października 2024 roku uczniowie SP9 w Sopocie wzięli udział w warsztatach poświęconych wartościom sportowym prowadzonych przez trenerów One Team Trefl Sopot. Młodzież była zachęcana do wykazania się kreatywnością i stworzenia projektu muralu przedstawiającego „idealną piłkę do koszykówki”. Mural ten w interpretacji lokalnego artysty został odwzorowany na prawdziwej piłce do koszykówki. Podczas spotkania 24 października zawodowi koszykarze Jakub Schenk i Andy Van Vliet przekazali pomalowaną piłkę do koszykówki jako symbol inicjatywy. Szkoła otrzymała też koszulki z logo EuroLeague One Team i Motorola, a także 250 piłek do koszykówki dla uczniów.
Elementem warsztatów były urządzenia marki Motorola. Umożliwiały one uczniom korzystanie z interaktywnych funkcji umożliwiając m.in. kontakt z koszykarskimi idolami podczas organizowanej w trakcie warsztatów transmisji na żywo „Dream Call”. Kolejną aktywnością było układanie puzzli przedstawiających wizerunki Ambasadorów One Team. Uczniowie wykorzystali też smartfony Motorola do przeprowadzenia wywiadów z nauczycielami, udokumentowania ich doświadczeń i kreatywnego odzwierciedlenia istoty warsztatów.
- Bardzo cieszymy się z inauguracji partnerstwa z inicjatywą EuroLeague Basketball „Bouncing For Good” w Polsce, gdzie możemy wywrzeć naprawdę pozytywny wpływ na dzieci poprzez kreatywność i sport. Wykorzystując do realizacji warsztatów swoje technologie, łączymy uczniów z ich koszykarskimi idolami oraz zachęcamy do wyrażania siebie w sztuce i sporcie. Jesteśmy dumni ze wspierania tej inicjatywy, która sprzyja inspiracji, pracy zespołowej oraz budowaniu społeczności - powiedziała Daniela Idi, dyrektor ds. marketingu firmy Motorola dla regionu EMEA.
Jako główny partner inicjatywy, Motorola przekaże urządzenia IT dostosowane do potrzeb szkoły. Przyniosą one korzyści wszystkim uczniom i pedagogom zwiększając atrakcyjność nauki, a także pomagając w organizacji zajęć nie tylko o charakterze sportowym.
Trefl Sopot i Motorola dla dobra lokalnych społeczności
Trefl Sopot stale współpracuje z lokalnymi szkołami i wskazał SP9 w Sopocie dla inicjatywy „Bouncing For Good”. W lutym klub wybrał także trzy sopockie szkoły publiczne do inauguracji programu „Trefl Kids” promującego koszykówkę w lokalnej społeczności. W ramach programu, uczniowie mogą grać w koszykówkę, a następnie oglądać mecze i spotykać się z zawodnikami.
- Działania na rzecz społeczności lokalnej są wpisane w DNA klubu Trefl Sopot. Cieszymy się, że dzięki udziałowi w EuroCup należymy od tego sezonu do rodziny One Team. Doceniamy jak wiele korzyści program przyniósł całej Europie i cieszymy się, że możemy do niego dołączyć oraz wykorzystać siłę klubu, aby pomagać innym i wywierać dobry wpływ. Dzięki hojności firmy Motorola możemy wesprzeć szkoły nie tylko sprzętem, ale także cennymi warsztatami. Inicjatywa One Team to świetny start programu dla klubu Trefl Sopot. Z entuzjazmem i niecierpliwością czekamy na każdą sesję naszej lokalnej inicjatywy One Team - powiedziała Barbara Lewandowska-Paluch, kierownik marketingu i komunikacji klubu Trefl Sopot.
Podczas pierwszej wizyty okazało się, jak wiele korzyści mogłaby odnieść społeczność, gdyby zapewniono jej odpowiedni sprzęt sportowy. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie regularnie prowadzi zajęcia dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub niedosłuchem i na tym właśnie skoncentrował się Trefl Sopot w ramach inicjatywy „Bouncing For Good”.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
- Oficjalna strona klubu koszykarskiego Trefl Sopot: https://treflsopot.pl/
- Informacje o programie CSR One Team: https://www.EuroLeague basketball.net/one-team/about-ot/
PZPN zaprasza na Wielki Mecz influencerek
Znamy oficjalny medal i koszulkę 34. Biegu Niepodległości
Reprezentacja Polski na Mistrzostwach świata karate w Hiszpanii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Martyna Wojciechowska: Sztuczna inteligencja zastępująca dziennikarzy i artystów to niepokojący trend. To prowadzi do dezinformacji
Zdaniem dziennikarki należy podchodzić do sztucznej inteligencji z dużą ostrożnością. Uważa, że technologia powinna współpracować z ludźmi, ale nie wykluczać ich z danych obszarów. Może być traktowana jako narzędzie, a nie zastępca człowieka. Brakuje jej bowiem empatii, zdolności do zrozumienia i wyrażania emocji, a także nie wie, co to odpowiedzialność za słowo.
Media
Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
Kiedy wystartowała nowa odsłona programu „Pytanie na śniadanie”, to w centrum uwagi widzów znalazły się nie tylko rozmowy prowadzących z gośćmi, ale także aranżacja niezwykle stylowego studia. Gospodyni programu ma nadzieję, że ta przestrzeń zostanie doskonale wykorzystana przez realizatorów, ponieważ stwarza ogromne możliwości. Zaznacza też, że jej samej do gustu szczególnie przypadła kolorystyka ścian imitująca surowy beton.
Ochrona środowiska
Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
Według danych GUS w ubiegłym roku Warmię i Mazury odwiedziło blisko 1,3 mln turystów. Ta liczba ciągle rośnie, podobnie jak presja antropogeniczna i urbanizacyjna na ten region. Jak wynika z badań IBRiS, zarówno mieszkańcy, jak i turyści obawiają się, że może ona stanowić zagrożenie dla walorów przyrodniczych i krajobrazowych Mazur. Zrównoważony rozwój regionu wymaga świadomego planowania i szerokiej współpracy m.in. pomiędzy lokalnymi władzami i mieszkańcami, inwestorami oraz architektami i planistami, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami ochrony i kształtowania krajobrazu.