Komunikaty PR

7 rzeczy, które musisz wiedzieć o nowym Lexusie LS

2020-10-05  |  12:00
Biuro prasowe

Model LS jest tym dla Lexusa, czym utwór I Can't Get No Satisfaction dla Rolling Stones’ów czy Mona Lisa dla Leonarda da Vinci. Luksusowa limuzyna dosłownie stworzyła tę luksusową markę, jest najstarszym i jednym z najważniejszych modeli japońskiego producenta. I od zawsze otrzymuje najnowsze wynalazki jego inżynierów. Tak samo jest w przypadku Lexusa LS po najnowszym faceliftingu. Oto najważniejsze zmiany, które wprowadzono w tym aucie.

 

Z bardziej elektryczną hybrydą

Flagowa limuzyna zasługuje na odpowiedni napęd. Lexus od lat stosuje w modelu LS swoje najmocniejsze układy hybrydowe. Tym razem inżynierowie Lexusa również wzięli się za dopracowywanie napędu hybrydowego. W modelu LS 500h Japończycy zwiększyli udział i rozszerzyli zakresu pracy silnika elektrycznego sparowanego z litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym. Dzięki temu przyspieszenie hybrydowego Lexusa LS jest płynniejsze i bardziej liniowe. Producent zadbał jednocześnie o zachowanie stabilności pojazdu oraz tłumienie przeciążeń.

Lexus skupił się na komforcie, kiedy kierowca wywiera jedynie umiarkowany nacisk na pedał przyspieszenia. A tak jest zwykle przez aż 90% jazdy. Niewielkie wciśnięcie gazu wystarczy do płynnego osiągnięcia znacznego przyrostu mocy. A ponieważ litowo-jonowy akumulator odgrywa większą rolę, silnik benzynowy może pracować z niższymi prędkościami obrotowymi. To sprawia, że jego działanie jest cichsze, np. kiedy jest ponownie uruchamiany po okresie jazdy w trybie elektrycznym.

Wygodniejsza limuzyna

Modyfikacje układu hybrydowego mają zwiększyć komfort jazdy. To jednak nie jedyne zmiany, które japońska marka wprowadziła w swojej słynnej limuzynie, by podróżowanie nią było wygodniejsze. System zawieszenia adaptacyjnego korzysta teraz ze zmodyfikowanych amortyzatorów, które zwiększają zakres pracy układu, poprawiając komfort na nierównych nawierzchniach.

Auto jest nie tylko wygodniejsze, ale też stabilniejsze i szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Podobne skutki przyniosło zastosowanie nowych stabilizatorów. Na wyższy komfort jazdy wpływają również opony o zmniejszonej sztywności pionowej oraz ulepszone fotele z nowymi piankami poliuretanowymi i głębszymi przeszyciami.

Automatyczne parkowanie

Lexus LS jest teraz bogatszy również o dodatkowe technologie. Japońscy inżynierowie zastosowali w aucie nowy system automatycznego parkowania Advanced Park. Układ kontroluje pracę układu kierowniczego, steruje przepustnicą i hamulcami, a także przekładnią napędową i korzysta z czujników odległości i panoramicznej kamery 360°. Advanced Park automatycznie oblicza drogę manewru i dostosowuje prędkość auta do odległości od przeszkód.

System działa niezależnie od tego, czy miejsce jest oznaczone liniami, czy ograniczone przez przeszkody. Lexus podkreśla, że układ Advanced Park jest wyraźnie szybszy, a parkowanie z jego użyciem jest krótsze niż w konkurencyjnych systemach. Pracę systemu dodatkowo ułatwia funkcja pamięci, rozpoznającą i zapamiętującą szczegóły przestrzeni, z których regularnie korzysta kierowca. To pierwszy system Lexusa i jak na razie pierwszy taki w segmencie, który dysponuje takim rozwiązaniem.

Cyfrowe lusterko

Kolejną nowością w Lexusie LS jest cyfrowe lusterko wsteczne. Rozwiązanie bazuje na obrazie pochodzącym z tylnej kamery parkowania i ułatwia ocenę sytuacji za autem zwłaszcza wtedy, kiedy z tyłu podróżują pasażerowie, jest ciemno lub pada deszcz. Kierowca może regulować jasność obrazu oraz pole widzenia w dwóch osiach – służą do tego dotykowe ikony umieszczone przy krawędzi lusterka. Przy pomocy przełącznika może również wyłączyć system i skorzystać z klasycznego lusterka wstecznego.

W nowej odsłonie flagowej limuzyny Japończycy wprowadzili również kamerę panoramiczną z funkcją wykrywania pieszych oraz system dodatkowego wspomagania napinania pasów bezpieczeństwa, który korzysta z silnika elektrycznego. Odświeżony LS otrzymał ponadto system adaptacyjnych świateł BladeScan, który wcześniej znalazł się już w Lexusie RX. System bazuje na obracających się z dużą prędkością lustrach, które odbijają światło z diod LED. Jest bardziej precyzyjny i zapewnia większy zasięg, niż wcześniej stosowany układ. Co istotne, BladeScan to rozwiązanie dostępne w standardzie w każdej wersji wyposażenia japońskiej limuzyny.

Ulepszone multimedia

Nowy Lexus LS to również nowe multimedia. System ma ulepszony interfejs oraz świetnie integruje się ze smartfonami dzięki standardom Apple CarPlay i Android Auto. Steruje się nim przy pomocy ponad 12-calowego, dotykowego ekranu, który teraz jest umieszczony bliżej kierowcy. Lexus wprowadził też nowy przełącznik, który ułatwia natychmiastowy dostęp do często używanych elementów sterowania, takich jak regulacja fotela czy ogrzewanie kierownicy.

Przełomowy lakier

Wraz z odświeżonym modelem LS Lexus prezentuje też nową powłokę lakierniczą Lunar Silver. Dzięki zastosowaniu technologii sonicznej lakier może być zagęszczony do warstwy o grubości zaledwie jednego mikrona. Oznacza to, że cząstki aluminium, które zawiera, są rozmieszczone gęściej i bardziej równomiernie. To zaś skutkuje jeszcze lepszym wykończeniem. Lakier Lunar Silver występuje w połączeniu z nowym, ręcznie wykonanym, czarno-srebrnym zdobieniem wnętrza Nishijin i Haku, wzorowanym na tradycyjnym japońskim rzemiośle.

Odświeżony wygląd

Jak przystało na facelifting, zmiany w wyglądzie Lexusa LS należy określić raczej ewolucyjnymi, niż rewolucyjnymi. Łatwo je jednak dostrzec. Uwagę zwraca przede wszystkim zmodyfikowany przód auta. Charakterystyczne światła do jazdy dziennej w kształcie litery L mają teraz ostrzejszy kształt i są zintegrowane z głównymi reflektorami. Lexus zmienił również kształt bocznych wlotów powietrza w zderzaku – są rozsunięte szerzej i mają bardziej kwadratowy kształt.

Zmiany wprowadzone w nowym Lexusie LS wkrótce będzie można sprawdzić na własnej skórze. Sprzedaż nowego LS-a w Europie rozpocznie się pod koniec 2020 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.