Bezpieczniejsza kontrola drogowa? Hej, kamero, uruchom tryb świadka!
Rumour PR
Al. Rzeczypospolitej 17/30
02-972 Warszawa
katarzyna.rossa|rumour.pl| |katarzyna.rossa|rumour.pl
+48503066001
https://rumour.pl/
Nextbase wprowadza nową jakość w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego, udowadniając, że kamery samochodowe przestają być tylko urządzeniami rejestrującymi. Teraz stają się inteligentnym, aktywnym wsparciem dla kierowcy pomagając w sytuacjach zagrożenia oraz zapewniając kompleksową ochronę na każdej trasie, również podczas kontroli drogowych.
W nowoczesnych kamerach samochodowych Nextbase, jak w przypadku modelu iQ, dostępna jest funkcja Trybu Świadka, która może okazać się nieoceniona podczas zatrzymania – szczególnie jeśli nie mamy pewności czy faktycznie dokonuje go funkcjonariusz lub gdy przebieg zatrzymania budzi nasze wątpliwości. Aktywowanie tej funkcji za pomocą komendy głosowej: „hej, kamero, uruchom tryb świadka”, pozwala na natychmiastowe rozpoczęcie rejestrowania zdarzenia. Kamera nie tylko nagrywa sytuację przez 30 minut od wydania komendy głosowej, ale także może przekazywać materiał na żywo smsem i mailem do dwóch wybranych kontaktów alarmowych.
-Tryb Świadka został zaprojektowany, aby zapewnić kierowcom zwiększone poczucie bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach niepewnych – mówi Allard Rustenhoven, Head of Communications w Europie w Nextbase. – Niezależnie od tego, czy chodzi o zarejestrowanie incydentu przy drodze, udokumentowanie nieoczekiwanej interakcji, agresji drogowej czy potrzebę nagrania zdarzeń na parkingu późno w nocy, Tryb Świadka pozwala kierowcom szybko aktywować kamerę, nagrać i udostępnić materiał swoim kontaktom awaryjnym w czasie rzeczywistym. Ta funkcja zapewnia spokój ducha w momentach, gdy potrzebna jest dodatkowa warstwa ochrony – dodaje Rustenhoven.
Nagranie zdarzenia zapewnia dokumentację przebiegu kontroli, co może być kluczowe w przypadku składania skargi czy odwołania od mandatu. Tryb Świadka w kamerach samochodowych Nextbase iQ powstał z myślą o zapewnieniu poczucia bezpieczeństwa we wszystkich sytuacjach, w których kierowca ma uzasadnione przesłanki do odczuwania niepokoju.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.