Co zrobić by naprawa auta przebiegła sprawnie?
Według powszechnej opinii kierowcy mniej boją się wizyty u dentysty niż tej w warsztacie. Właściciele aut obawiają się m.in. wysokich kosztów oraz długiego czasu naprawy, dlatego niekiedy zdarza się im odkładać przegląd techniczny czy naprawę „drobnej” usterki. To jednak według ekspertów może mieć nie tylko niekorzystny wpływ na stan techniczny auta, lecz także rzutować na bezpieczeństwo jazdy. To jak ważne jest serwisowanie auta i co zrobić, by wizyta w warsztacie przebiegła sprawnie i nie wiązała się z serią niespodzianek wyjaśnia ekspert platformy Motointegrator.com, największej w Polsce wyszukiwarki warsztatów samochodowych.
– Auto – tak jak organizm – jest systemem naczyń połączonych, a porównywanie mechanika do lekarza czy stomatologa nie jest wcale nieadekwatne. W przypadku zębów – nieleczona próchnica jednego może spowodować problemy z drugim. W przypadku auta z kolei, nie naprawiona usterka może spowodować kolejne. Z tego powodu istotne jest nie tylko dbanie o stan techniczny samochodu – regularne serwisowanie, które pozwoli uniknąć potencjalnych problemów. Równie ważne jest szybkie reagowanie w przypadku niepokojących objawów, dzięki czemu można zapobiec „rozprzestrzenianiu” się potencjalnej usterki. Warto o tym pamiętać, bo to tak naprawdę klucz do tego, by wizyta w warsztacie przebiegła sprawnie i nie była zbyt wielkim obciążeniem dla portfela – mówi Dariusz Wójcicki z platformy Motointegrator.com.
A co poza regularnym serwisowaniem i szybką reakcją na pojawiające się problemy mogą zrobić kierowcy, aby cała wizyta u mechanika przebiegła jak z płatka?
Kierować się opiniami
Właściciele aut powinni przede wszystkim poszukać warsztatu cieszącego się dobrymi opiniami. Dzięki temu oddając auto w ręce mechanika, będą o wiele bardziej spokojni. Takie recenzje można dziś w prosty i szybki sposób znaleźć w Internecie. Jak pokazują badania platformy Motointegrator.com, wirtualne polecenia są ważne dla co trzeciego kierowcy szukającego warsztatu.[1] Dobrym źródłem informacji są wyszukiwarki warsztatów, gdzie można znaleźć nie tylko podstawowe dane dotyczące warsztatów, jak lokalizacja czy zakres świadczonych usług, lecz przede wszystkim opinie innych kierowców. To właśnie taka nowoczesna „poczta pantoflowa” sprawia, że niektóre warsztaty mają pełne ręce roboty.
Zwrócić uwagę na kompleksowość usług
Warto też przyjrzeć się ofercie warsztatu i zakres świadczonych w nim usług. Nigdy do końca nie wiadomo czy oprócz niezbędnych, podstawowych napraw, nie będą konieczne te bardziej złożone, wymagające specjalistycznego sprzętu – narzędzi bądź diagnostyki komputerowej. Może się okazać, że niemożliwe będzie dokonanie wszystkich prac w jednym miejscu – mechanik odmówi podjęcia się naprawy z powodu braku narzędzi lub doświadczenia. Wiązać się to będzie ze stratą nie tylko czasu, lecz także pieniędzy. Kompleksowość świadczonych przez warsztat usług i doświadczenie jego pracowników są niezmiernie ważne.
Opowiedzieć mechanikowi o swoim aucie
A co ma zrobić kierowca po wyborze warsztatu? Przede wszystkim porozmawiać z mechanikiem. Dobry fachowiec jak lekarz, powinien wypytać o historię samochodu, czyli przede wszystkim wcześniejsze naprawy, a także najświeższe sytuacje, które mogły mieć wpływ na stan techniczny auta. Ważne by kierowca pamiętał, że nawet rzeczy, które z jego perspektywy wydają się błahe, dla doświadczonego mechanika mogą okazać się cennym źródłem informacji. Może się zdarzyć, że po takiej rozmowie pracownik warsztatu zaproponuje właścicielowi auta wspólną „jazdę testową”, tak by lepiej poznać niepokojące objawy.
Zadbać o sprawy finansowe
Kolejny krok to dokładne ustalenie wszystkich kwestii związanych z rozliczeniem. Kierowca powinien poświęcić chwilę i przeanalizować koszty naprawy, a wszystkie wątpliwości wyjaśnić zawczasu z pracownikiem warsztatu. W ten sposób najłatwiej będzie uniknąć późniejszych nieporozumień. Warto pamiętać, że w kosztorysie poza dokładnym opisem zakresu prac oraz wyceną pracy mechanika, powinien również znaleźć się wykaz tego, jakie części zostaną użyte do naprawy, ich nazwy oraz to czy są to części oryginalne czy tzw. części zamienne. Kwoty zawarte w dokumencie można w prosty sposób zweryfikować porównując je z dostępnymi w Internecie informacjami o cenach podobnych usług u konkurencji.
Dowiedzieć się ile będzie trwała naprawa
Ostatnia rzecz, jaką powinien zrobić kierowca przed oddaniem mechanikowi kluczyków do auta to wypytanie się o harmonogram naprawy. O ile likwidacja drobnej usterki może trwać kilka godzin, o tyle w przypadku większych napraw trzeba liczyć się z tym, że samochód może zostać w warsztacie nawet kilka tygodni. Wiedza na temat szacowanego czasu naprawy pozwoli podjąć decyzję czy potrzebne będzie auto zastępcze czy nie. Warto zwrócić uwagę, na to czy warsztat oferuje możliwość powiadomień o statusie naprawy – taka usługa jest coraz częściej dostępna w formie SMS czy e-maila. Niekiedy nawet zdarza się możliwość podglądania pracy mechanika, dzięki streamingowi online z kamery umieszczonej przy stanowisku warsztatowym.
– To jak kierowcy naprawiają auta w warsztatach jest coraz bardziej determinowane przez cyfryzację naszego życia, a zaawansowane technologicznie rozwiązania i platformy mające ułatwić właścicielom aut serwis ich pojazdów z roku na rok zyskują na popularności. Digitalizacja usług warsztatowych to szansa na wypracowanie lepszych relacji z klientem i systematyczne budowanie świadomości tego, że wizyta u mechanika może przebiegać sprawnie i bezproblemowo – podsumowuje Dariusz Wójcicki z platformy Motointegrator.com.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motointegrator.com jest jedną z największych w Polsce internetową wyszukiwarką warsztatów, dzięki której kierowcy mogą nie tylko w łatwy sposób znaleźć odpowiadający im warsztat, ale także skontaktować się z nim bezpośrednio przez stronę, a w przypadku niektórych mechaników także umówić się na wizytę online. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest ponad 13 000 warsztatów samochodowych z całego kraju. Każdego miesiąca strona odwiedzana jest ponad 600 000 razy, co czyni ją idealnym narzędziem do promocji serwisu samochodowego.
[1] https://cdn.intercars.eu/files/8/2/5/0/1/82501.pdf?v=2021-12-16%2016:29:30

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.