Komunikaty PR

Co zrobić by naprawa auta przebiegła sprawnie?

2022-04-14  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Według powszechnej opinii kierowcy mniej boją się wizyty u dentysty niż tej w warsztacie.  Właściciele aut obawiają się m.in. wysokich kosztów oraz długiego czasu naprawy, dlatego niekiedy zdarza się im odkładać przegląd techniczny czy naprawę „drobnej” usterki. To jednak według ekspertów może mieć nie tylko niekorzystny wpływ na stan techniczny auta, lecz także rzutować na bezpieczeństwo jazdy. To jak ważne jest serwisowanie auta i co zrobić, by wizyta w warsztacie przebiegła sprawnie i nie wiązała się z serią niespodzianek wyjaśnia ekspert platformy Motointegrator.com, największej w Polsce wyszukiwarki warsztatów samochodowych.

 

Auto – tak jak organizm – jest systemem naczyń połączonych, a porównywanie mechanika do lekarza czy stomatologa nie jest wcale nieadekwatne. W przypadku zębów – nieleczona próchnica jednego może spowodować problemy z drugim. W przypadku auta z kolei, nie naprawiona usterka może spowodować kolejne. Z tego powodu istotne jest nie tylko dbanie o stan techniczny samochodu – regularne serwisowanie, które pozwoli uniknąć potencjalnych problemów. Równie ważne jest szybkie reagowanie w przypadku niepokojących objawów, dzięki czemu można zapobiec „rozprzestrzenianiu” się potencjalnej usterki. Warto o tym pamiętać, bo to tak naprawdę klucz do tego, by wizyta w warsztacie przebiegła sprawnie i nie była zbyt wielkim obciążeniem dla portfela – mówi Dariusz Wójcicki z platformy Motointegrator.com.

 

A co poza regularnym serwisowaniem i szybką reakcją na pojawiające się problemy mogą zrobić kierowcy, aby cała wizyta u mechanika przebiegła jak z płatka?

 

Kierować się opiniami

 

Właściciele aut powinni przede wszystkim poszukać warsztatu cieszącego się dobrymi opiniami. Dzięki temu oddając auto w ręce mechanika, będą o wiele bardziej spokojni. Takie recenzje można dziś w prosty i szybki sposób znaleźć w Internecie. Jak pokazują badania platformy Motointegrator.com, wirtualne polecenia są ważne dla co trzeciego kierowcy szukającego warsztatu.[1] Dobrym źródłem informacji są wyszukiwarki warsztatów, gdzie można znaleźć nie tylko podstawowe dane dotyczące warsztatów, jak lokalizacja czy zakres świadczonych usług, lecz przede wszystkim opinie innych kierowców. To właśnie taka nowoczesna „poczta pantoflowa” sprawia, że niektóre warsztaty mają pełne ręce roboty.

 

Zwrócić uwagę na kompleksowość usług

 

Warto też przyjrzeć się ofercie warsztatu i zakres świadczonych w nim usług. Nigdy do końca nie wiadomo czy oprócz niezbędnych, podstawowych napraw, nie będą konieczne te bardziej złożone, wymagające specjalistycznego sprzętu – narzędzi bądź diagnostyki komputerowej. Może się okazać, że niemożliwe będzie dokonanie wszystkich prac w jednym miejscu – mechanik odmówi podjęcia się naprawy z powodu braku narzędzi lub doświadczenia. Wiązać się to będzie ze stratą nie tylko czasu, lecz także pieniędzy. Kompleksowość świadczonych przez warsztat usług i doświadczenie jego pracowników są niezmiernie ważne.

 

Opowiedzieć mechanikowi o swoim aucie

 

A co ma zrobić kierowca po wyborze warsztatu? Przede wszystkim porozmawiać z mechanikiem. Dobry fachowiec jak lekarz, powinien wypytać o historię samochodu, czyli przede wszystkim wcześniejsze naprawy, a także najświeższe sytuacje, które mogły mieć wpływ na stan techniczny auta. Ważne by kierowca pamiętał, że nawet rzeczy, które z jego perspektywy wydają się błahe, dla doświadczonego mechanika mogą okazać się cennym źródłem informacji. Może się zdarzyć, że po takiej rozmowie pracownik warsztatu zaproponuje właścicielowi auta wspólną „jazdę testową”, tak by lepiej poznać niepokojące objawy.

 

Zadbać o sprawy finansowe

 

Kolejny krok to dokładne ustalenie wszystkich kwestii związanych z rozliczeniem. Kierowca powinien poświęcić chwilę i przeanalizować koszty naprawy, a wszystkie wątpliwości wyjaśnić zawczasu z pracownikiem warsztatu. W ten sposób najłatwiej będzie uniknąć późniejszych nieporozumień. Warto pamiętać, że w kosztorysie poza dokładnym opisem zakresu prac oraz wyceną pracy mechanika, powinien również znaleźć się wykaz tego, jakie części zostaną użyte do naprawy, ich nazwy oraz to czy są to części oryginalne czy tzw. części zamienne. Kwoty zawarte w dokumencie można w prosty sposób zweryfikować porównując je z dostępnymi w Internecie informacjami o cenach podobnych usług u konkurencji.

 

Dowiedzieć się ile będzie trwała naprawa

 

Ostatnia rzecz, jaką powinien zrobić kierowca przed oddaniem mechanikowi kluczyków do auta to wypytanie się o harmonogram naprawy. O ile likwidacja drobnej usterki może trwać kilka godzin, o tyle w przypadku większych napraw trzeba liczyć się z tym, że samochód może zostać w warsztacie nawet kilka tygodni. Wiedza na temat szacowanego czasu naprawy pozwoli podjąć decyzję czy potrzebne będzie auto zastępcze czy nie. Warto zwrócić uwagę, na to czy warsztat oferuje możliwość powiadomień o statusie naprawy – taka usługa jest coraz częściej dostępna w formie SMS czy e-maila. Niekiedy nawet zdarza się możliwość podglądania pracy mechanika, dzięki streamingowi online z kamery umieszczonej przy stanowisku warsztatowym.

 

To jak kierowcy naprawiają auta w warsztatach jest coraz bardziej determinowane przez cyfryzację naszego życia, a zaawansowane technologicznie rozwiązania i platformy mające ułatwić właścicielom aut serwis ich pojazdów z roku na rok zyskują na popularności. Digitalizacja usług warsztatowych to szansa na wypracowanie lepszych relacji z klientem i systematyczne budowanie świadomości tego, że wizyta u mechanika może przebiegać sprawnie i bezproblemowo – podsumowuje Dariusz Wójcicki z platformy Motointegrator.com.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Motointegrator.com jest jedną z największych w Polsce internetową wyszukiwarką warsztatów, dzięki której kierowcy mogą nie tylko w łatwy sposób znaleźć odpowiadający im warsztat, ale także skontaktować się z nim bezpośrednio przez stronę, a w przypadku niektórych mechaników także umówić się na wizytę online. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest ponad 13 000 warsztatów samochodowych z całego kraju. Każdego miesiąca strona odwiedzana jest ponad 600 000 razy, co czyni ją idealnym narzędziem do promocji serwisu samochodowego.

 


[1] https://cdn.intercars.eu/files/8/2/5/0/1/82501.pdf?v=2021-12-16%2016:29:30

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.