CUPRA przedstawia pierwszy projekt artystyczny z polskim sportowcem
Hiszpańska marka motoryzacyjna CUPRA zainicjowała pierwszy w swojej historii projekt artystyczny, angażując do niego utytułowanego polskiego sportowca – ultratriathlonistę Roberta Karasia. Dwuminutowy film Barta Pogody #createthepath przedstawia wysiłek i pasję, które stoją za międzynarodowym sukcesem sportowca.
Create your path
CUPRA właśnie ogłosiła swój projekt artystyczny, który łączy świat sztuki, sportu i motoryzacji.By podkreślić nowy etap w swojej historii, marka zaprosiła do tego wydarzenia wyjątkowe osoby, które pozostają wierne swoim pasjom. To właśnie ich losy stały się inspiracją i scenariuszem filmów #createthepath. Inicjatywa wpisuje się w DNA marki, która chce być partnerem dla kierowcy w podążaniu własną drogą. Pierwszym bohaterem wizji realizowanej przez Barta Pogodę został Robert Karaś, ultratriathlonista, którego globalny sukces to konsekwencja regularnych treningów i nieprzejednanego hartu ducha.
Najbardziej rozpoznawalna twarz polskiego triathlonu
Robert Karaś, rekordzista świata w podwójnym oraz potrójnym Ironmanie, codziennie stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej. Każdego dnia odbywa 3 kilkugodzinne treningi: pływacki, rowerowy oraz biegowy. W trakcie ćwiczeń przepływa około 4,5 km, jeździ na rowerze przez mniej więcej 3 godziny oraz przemierza na nogach około 15-18 km. Wszystko po to, by zrealizować swoje największe sportowe marzenie – stanąć na podium ultratriathlonowych Mistrzostw Świata w Kona na Hawajach. Jego determinację oraz konsekwencję uchwycił Bart Pogoda. W celu przedstawienia historii młodego elblążanina fotograf i reżyser udał się z ekipą na Mazury, gdzie śledził jego wielogodzinne treningi, chwile relaksu z żoną i sześcioletnim jackiem russelem oraz próby odprężenia w trakcie jazdy.
– Praca z Robertem, aktywnym sportowcem wymagała dostosowania się do jego harmonogramu. Oznaczało to wstawanie przed 4 rano, przemierzanie z nim setek kilometrów. Ale w tych surowych warunków najpełniej widać jego skupienie, pewność i pasję, z którą zabiera się do kolejnych zadań.Korzystałem z różnych kamer i aparatów –lubię mieszać dane i formaty. Chciałem, by główną rolę w tych zdjęciach grała emocja zamknięta w szczególe, geście, spojrzeniu. Dobrany lekki sprzęt miał pozwolić nam na wolność twórczą, elastyczność. Zabrałem pięć aparatów i kamer cyfrowych, cztery aparaty analogowe i dwadzieścia obiektywów– mówi Bart Pogoda.
Backstage projektu
Zdjęcia do dwuminutowego filmu przedstawiającego dzień z życia Roberta Karasia powstawały w czerwcu 2019 roku w okolicach Elbląga, Mierzei Wiślanej oraz nad Zalewem Wiślanym.Utworem, który uzupełnia historię Roberta Karasia zostało „Spektrum” autorstwa Noona, polskiego muzyka oraz kompozytora.
–Współpraca z Bartem i jego ekipą to była przygoda mojego życia. Gdyby ktoś jeszcze raz zapytał, czy chcę wziąć udział w tym projekcie, wszedłbym w ciemno. Ten film, mimo że tylko dwuminutowy pokazuje mnie takiego, jakim jestem. To będzie piękna pamiątka z mojego życia– mówi Robert Karaś.
CUPRA to marka dla wyjątkowych ludzi. Zaprojektowana, by urzec tych, którzy poszukują takich wartości, jak wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi. Nadszedł czas, aby miłośnicy motoryzacji odkryli nowy wymiar aut, które spełnią ich oczekiwania. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli, CUPRA będzie dbała o sportowego ducha i wyścigowe tradycje, startując w serii TCR. CUPRA zyskuje własną tożsamość i jest gotowa, by podbić serca nowej grupy entuzjastów, korzystając z sieci ponad 280 specjalnie wybranych dealerów SEAT-a w całej Europie.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.