Komunikaty PR

Dezynfekcja klimatyzacji w warsztacie - na co zwrócić uwagę?

2021-04-14  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Jaskuła
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ewelina.jaskula|goodonepr.pl| |ewelina.jaskula|goodonepr.pl
665 339 877
www.goodonepr.pl/

Podróżując w upalne dni każdemu kierowcy zależy na sprawnej klimatyzacji, dlatego przed rozpoczęciem letniego sezonu należy zadbać o jej stan. Warto wiedzieć, że skuteczna dezynfekcja układu chłodzenia możliwa jest jedynie w profesjonalnym warsztacie. Kiedy najlepiej ją wykonać i na co należy zwrócić uwagę mówi Krzysztof Wyszyński, Product Manager Würth Polska.

Klimatyzację najlepiej dezynfekować dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Błędem jest czyszczenie jej dopiero wtedy, gdy poczujemy brzydki zapach, ponieważ świadczy on o obecności drobnoustrojów i pleśni. Poza oczywistym dyskomfortem związanym z nieprzyjemną wonią, niepożądane mikroorganizmy mogą wywołać reakcje alergiczne, infekcje, a nawet poważne choroby dróg oddechowych. Choć wiosna nie zawitała jeszcze na dobre, już najwyższy czas, aby zadbać o dezynfekcję i czyszczenie układu klimatyzacji.

Jaką metodę dezynfekcji wybrać?

Na rynku dostępne jest obecnie wiele sposobów dezynfekcji klimatyzacji. Do najpopularniejszych należą chemiczne preparaty w sprayu, ozonowanie i czyszczenie za pomocą ultradźwięków.  Dwie ostatnie metody sprawdzą się przy dezynfekcji wnętrza samochodu i jedynie odświeżeniu, regularnie czyszczonej klimatyzacji. Nie wystarczą jednak w przypadku czyszczenia trudniej dostępnych przestrzeni układu oraz parownika. Za najbardziej skuteczną metodę dezynfekcji uznaje się bezpośrednie rozprowadzenie preparatu biobójczego w kanałach wentylacyjnych i na parownik. Ze względu na zawartość biobójczych składników aktywnych, środki takie powinny być stosowane wyłącznie w profesjonalnych warsztatach. Przed pozostawieniem pojazdu u specjalisty, upewnij się, że używa on odpowiednich produktów.

Na etykiecie środków biobójczych znajduje się informacja o pozwoleniu wydanym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Taki komunikat oznacza, że skład chemiczny preparatu został odpowiednio przetestowany, zarejestrowany oraz dopuszczony do użytku jako środek biobójczy. Jego brak świadczy o tym, że produkt przeznaczony jest tylko do czyszczenia, a nie do dezynfekcji. Poproś pracownika warsztatu o pokazanie etykiety produktu, którego będzie używał do dezynfekcji klimatyzacji w Twoim aucie i zweryfikuj, czy znajduje się na nim numer pozwolenia na obrót preparatem biobójczym. Zwróć także uwagę na termin przydatności produktu. Jeśli jest on biobójczy, a data jego zużycia nie upłynęła, możesz mieć pewność, że zostawiasz samochód w dobrych rękach.

Układ chłodzenia powinien być dezynfekowany przynajmniej raz w roku, a najlepiej zarówno w sezonie wiosennym, jak i na jesieni. Dzięki temu zapobiegniesz namnażaniu i rozwojowi bakterii szkodliwych dla zdrowia. Dodatkowo, bardzo ważne jest, aby każdorazowo przy dezynfekcji układu klimatyzacji został zamontowany nowy kabinowy filtr powietrza. Brak jego wymiany jest jednoznaczny z brakiem wykonania dezynfekcji układu klimatyzacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.