Komunikaty PR

Dezynfekcja klimatyzacji w warsztacie - na co zwrócić uwagę?

2021-04-14  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Jaskuła
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ewelina.jaskula|goodonepr.pl| |ewelina.jaskula|goodonepr.pl
665 339 877
www.goodonepr.pl/

Podróżując w upalne dni każdemu kierowcy zależy na sprawnej klimatyzacji, dlatego przed rozpoczęciem letniego sezonu należy zadbać o jej stan. Warto wiedzieć, że skuteczna dezynfekcja układu chłodzenia możliwa jest jedynie w profesjonalnym warsztacie. Kiedy najlepiej ją wykonać i na co należy zwrócić uwagę mówi Krzysztof Wyszyński, Product Manager Würth Polska.

Klimatyzację najlepiej dezynfekować dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Błędem jest czyszczenie jej dopiero wtedy, gdy poczujemy brzydki zapach, ponieważ świadczy on o obecności drobnoustrojów i pleśni. Poza oczywistym dyskomfortem związanym z nieprzyjemną wonią, niepożądane mikroorganizmy mogą wywołać reakcje alergiczne, infekcje, a nawet poważne choroby dróg oddechowych. Choć wiosna nie zawitała jeszcze na dobre, już najwyższy czas, aby zadbać o dezynfekcję i czyszczenie układu klimatyzacji.

Jaką metodę dezynfekcji wybrać?

Na rynku dostępne jest obecnie wiele sposobów dezynfekcji klimatyzacji. Do najpopularniejszych należą chemiczne preparaty w sprayu, ozonowanie i czyszczenie za pomocą ultradźwięków.  Dwie ostatnie metody sprawdzą się przy dezynfekcji wnętrza samochodu i jedynie odświeżeniu, regularnie czyszczonej klimatyzacji. Nie wystarczą jednak w przypadku czyszczenia trudniej dostępnych przestrzeni układu oraz parownika. Za najbardziej skuteczną metodę dezynfekcji uznaje się bezpośrednie rozprowadzenie preparatu biobójczego w kanałach wentylacyjnych i na parownik. Ze względu na zawartość biobójczych składników aktywnych, środki takie powinny być stosowane wyłącznie w profesjonalnych warsztatach. Przed pozostawieniem pojazdu u specjalisty, upewnij się, że używa on odpowiednich produktów.

Na etykiecie środków biobójczych znajduje się informacja o pozwoleniu wydanym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Taki komunikat oznacza, że skład chemiczny preparatu został odpowiednio przetestowany, zarejestrowany oraz dopuszczony do użytku jako środek biobójczy. Jego brak świadczy o tym, że produkt przeznaczony jest tylko do czyszczenia, a nie do dezynfekcji. Poproś pracownika warsztatu o pokazanie etykiety produktu, którego będzie używał do dezynfekcji klimatyzacji w Twoim aucie i zweryfikuj, czy znajduje się na nim numer pozwolenia na obrót preparatem biobójczym. Zwróć także uwagę na termin przydatności produktu. Jeśli jest on biobójczy, a data jego zużycia nie upłynęła, możesz mieć pewność, że zostawiasz samochód w dobrych rękach.

Układ chłodzenia powinien być dezynfekowany przynajmniej raz w roku, a najlepiej zarówno w sezonie wiosennym, jak i na jesieni. Dzięki temu zapobiegniesz namnażaniu i rozwojowi bakterii szkodliwych dla zdrowia. Dodatkowo, bardzo ważne jest, aby każdorazowo przy dezynfekcji układu klimatyzacji został zamontowany nowy kabinowy filtr powietrza. Brak jego wymiany jest jednoznaczny z brakiem wykonania dezynfekcji układu klimatyzacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.