Dezynfekcja klimatyzacji w warsztacie - na co zwrócić uwagę?
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ewelina.jaskula|goodonepr.pl| |ewelina.jaskula|goodonepr.pl
665 339 877
www.goodonepr.pl/
Podróżując w upalne dni każdemu kierowcy zależy na sprawnej klimatyzacji, dlatego przed rozpoczęciem letniego sezonu należy zadbać o jej stan. Warto wiedzieć, że skuteczna dezynfekcja układu chłodzenia możliwa jest jedynie w profesjonalnym warsztacie. Kiedy najlepiej ją wykonać i na co należy zwrócić uwagę mówi Krzysztof Wyszyński, Product Manager Würth Polska.
Klimatyzację najlepiej dezynfekować dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Błędem jest czyszczenie jej dopiero wtedy, gdy poczujemy brzydki zapach, ponieważ świadczy on o obecności drobnoustrojów i pleśni. Poza oczywistym dyskomfortem związanym z nieprzyjemną wonią, niepożądane mikroorganizmy mogą wywołać reakcje alergiczne, infekcje, a nawet poważne choroby dróg oddechowych. Choć wiosna nie zawitała jeszcze na dobre, już najwyższy czas, aby zadbać o dezynfekcję i czyszczenie układu klimatyzacji.
Jaką metodę dezynfekcji wybrać?
Na rynku dostępne jest obecnie wiele sposobów dezynfekcji klimatyzacji. Do najpopularniejszych należą chemiczne preparaty w sprayu, ozonowanie i czyszczenie za pomocą ultradźwięków. Dwie ostatnie metody sprawdzą się przy dezynfekcji wnętrza samochodu i jedynie odświeżeniu, regularnie czyszczonej klimatyzacji. Nie wystarczą jednak w przypadku czyszczenia trudniej dostępnych przestrzeni układu oraz parownika. Za najbardziej skuteczną metodę dezynfekcji uznaje się bezpośrednie rozprowadzenie preparatu biobójczego w kanałach wentylacyjnych i na parownik. Ze względu na zawartość biobójczych składników aktywnych, środki takie powinny być stosowane wyłącznie w profesjonalnych warsztatach. Przed pozostawieniem pojazdu u specjalisty, upewnij się, że używa on odpowiednich produktów.
Na etykiecie środków biobójczych znajduje się informacja o pozwoleniu wydanym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Taki komunikat oznacza, że skład chemiczny preparatu został odpowiednio przetestowany, zarejestrowany oraz dopuszczony do użytku jako środek biobójczy. Jego brak świadczy o tym, że produkt przeznaczony jest tylko do czyszczenia, a nie do dezynfekcji. Poproś pracownika warsztatu o pokazanie etykiety produktu, którego będzie używał do dezynfekcji klimatyzacji w Twoim aucie i zweryfikuj, czy znajduje się na nim numer pozwolenia na obrót preparatem biobójczym. Zwróć także uwagę na termin przydatności produktu. Jeśli jest on biobójczy, a data jego zużycia nie upłynęła, możesz mieć pewność, że zostawiasz samochód w dobrych rękach.
Układ chłodzenia powinien być dezynfekowany przynajmniej raz w roku, a najlepiej zarówno w sezonie wiosennym, jak i na jesieni. Dzięki temu zapobiegniesz namnażaniu i rozwojowi bakterii szkodliwych dla zdrowia. Dodatkowo, bardzo ważne jest, aby każdorazowo przy dezynfekcji układu klimatyzacji został zamontowany nowy kabinowy filtr powietrza. Brak jego wymiany jest jednoznaczny z brakiem wykonania dezynfekcji układu klimatyzacji.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.