Dezynfekcja klimatyzacji w warsztacie - na co zwrócić uwagę?
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ewelina.jaskula|goodonepr.pl| |ewelina.jaskula|goodonepr.pl
665 339 877
www.goodonepr.pl/
Podróżując w upalne dni każdemu kierowcy zależy na sprawnej klimatyzacji, dlatego przed rozpoczęciem letniego sezonu należy zadbać o jej stan. Warto wiedzieć, że skuteczna dezynfekcja układu chłodzenia możliwa jest jedynie w profesjonalnym warsztacie. Kiedy najlepiej ją wykonać i na co należy zwrócić uwagę mówi Krzysztof Wyszyński, Product Manager Würth Polska.
Klimatyzację najlepiej dezynfekować dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Błędem jest czyszczenie jej dopiero wtedy, gdy poczujemy brzydki zapach, ponieważ świadczy on o obecności drobnoustrojów i pleśni. Poza oczywistym dyskomfortem związanym z nieprzyjemną wonią, niepożądane mikroorganizmy mogą wywołać reakcje alergiczne, infekcje, a nawet poważne choroby dróg oddechowych. Choć wiosna nie zawitała jeszcze na dobre, już najwyższy czas, aby zadbać o dezynfekcję i czyszczenie układu klimatyzacji.
Jaką metodę dezynfekcji wybrać?
Na rynku dostępne jest obecnie wiele sposobów dezynfekcji klimatyzacji. Do najpopularniejszych należą chemiczne preparaty w sprayu, ozonowanie i czyszczenie za pomocą ultradźwięków. Dwie ostatnie metody sprawdzą się przy dezynfekcji wnętrza samochodu i jedynie odświeżeniu, regularnie czyszczonej klimatyzacji. Nie wystarczą jednak w przypadku czyszczenia trudniej dostępnych przestrzeni układu oraz parownika. Za najbardziej skuteczną metodę dezynfekcji uznaje się bezpośrednie rozprowadzenie preparatu biobójczego w kanałach wentylacyjnych i na parownik. Ze względu na zawartość biobójczych składników aktywnych, środki takie powinny być stosowane wyłącznie w profesjonalnych warsztatach. Przed pozostawieniem pojazdu u specjalisty, upewnij się, że używa on odpowiednich produktów.
Na etykiecie środków biobójczych znajduje się informacja o pozwoleniu wydanym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Taki komunikat oznacza, że skład chemiczny preparatu został odpowiednio przetestowany, zarejestrowany oraz dopuszczony do użytku jako środek biobójczy. Jego brak świadczy o tym, że produkt przeznaczony jest tylko do czyszczenia, a nie do dezynfekcji. Poproś pracownika warsztatu o pokazanie etykiety produktu, którego będzie używał do dezynfekcji klimatyzacji w Twoim aucie i zweryfikuj, czy znajduje się na nim numer pozwolenia na obrót preparatem biobójczym. Zwróć także uwagę na termin przydatności produktu. Jeśli jest on biobójczy, a data jego zużycia nie upłynęła, możesz mieć pewność, że zostawiasz samochód w dobrych rękach.
Układ chłodzenia powinien być dezynfekowany przynajmniej raz w roku, a najlepiej zarówno w sezonie wiosennym, jak i na jesieni. Dzięki temu zapobiegniesz namnażaniu i rozwojowi bakterii szkodliwych dla zdrowia. Dodatkowo, bardzo ważne jest, aby każdorazowo przy dezynfekcji układu klimatyzacji został zamontowany nowy kabinowy filtr powietrza. Brak jego wymiany jest jednoznaczny z brakiem wykonania dezynfekcji układu klimatyzacji.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.