Dlaczego samochód nie jest przystosowany do montażu haka holowniczego? Poradnik
Przy wyborze samochodu nie w każdym przypadku jednym z kryteriów jest możliwość montażu haka holowniczego. Taka decyzja pojawia się bardzo często z czasem i jest wywołana przez nowe potrzeby. W większości przypadków z łatwością dopasujemy ten nowy element wyposażenia do naszego auta. Istnieją jednak modele samochodów, które nie są przystosowane do montażu haka holowniczego.
Dostępność to nie jest wszystko!
Sugerowanie się wyłącznie dostępnością modelu wydaje się sensowne. Jeśli w katalogu producenta haków lub w opcji wyposażenia dodatkowego w fabrycznie nowym aucie znajduje się możliwość montażu haka holowniczego, wszystko jest w najlepszym porządku. Istnieją też pewne wyjątki, o których trzeba wiedzieć.
Okazuje się, że niektóre wersje wyposażenia danego modelu pojazdu są bez homologacji i montaż haka holowniczego jest w nich zabroniony. Powodów takiej decyzji jest przynajmniej kilka, najczęściej chodzi o sztywność nadwozia. W przypadku zastosowania szklanego dachu, naprężenia, jakie powstają podczas holowania przyczepy, mogą uszkodzić panoramiczny dach nad głowami pasażerów. W związku z tym warto dokładnie zapoznać się ze wszystkimi możliwymi alternatywami związanymi z konkretnym modelem pojazdu. Zdarza się, że najbogatsza konfiguracja auta nie może ciągnąć za sobą przyczepy.
Opłacalność produkcji
Funkcjonowanie każdej firmy zależy od ilości świadczonych usług. Proces projektowania haka holowniczego generuje określone koszty. Jeśli popularność danego modelu na rynku jest relatywnie niska, statystycznie można założyć, że zainteresowanie zakupem haka holowniczego również będzie niewielkie. Dlatego w przypadku niektórych pojazdów musimy liczyć się z tym, że nikt nie podjął się produkcji haka holowniczego ze względów ekonomicznych.
Prestiż marki
Samochody luksusowe, choć w teorii spełniają wymogi homologacyjne, także w dowodzie rejestracyjnym w miejscu przeznaczonym do wpisania haka holowniczego mają wstawione kreski. Trudno wyobrazić sobie, aby luksusowe marki dopuszczały montowanie haka holowniczego, aby ciągnąć za nimi przyczepki.
Dlatego mimo wystarczającej mocy silnika i sztywności nadwozia nie zobaczymy wielu luksusowych marek pojazdów z zamontowanym hakiem holowniczym, ponieważ ich użytkownicy nie są tym zainteresowani. Być może czwarty lub piąty właściciel takiego auta chce mieć bardziej uniwersalny samochód i zastanawia się nad montażem haka holowniczego. Jednak ciągle jest to luksusowy model, któremu nie przystoi ciąganie przyczep.
Samochody osobowe i dostawcze nie w każdym przypadku są przystosowane do montażu haka holowniczego. Przed podjęciem decyzji o zakupie dobrze jest skonsultować się z działem obsługi klienta Steinhof i dla pewności zweryfikować wszystkie informacje w instrukcji obsługi auta. Wtedy mamy pewność, że zakupiony przez nas hak holowniczy jest optymalnie dopasowany do naszych potrzeb i zgodny z homologacją.
mówi Mariusz Fornal z działu technicznego Steinhof

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Moda
Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.