Dlaczego samochód nie jest przystosowany do montażu haka holowniczego? Poradnik
Przy wyborze samochodu nie w każdym przypadku jednym z kryteriów jest możliwość montażu haka holowniczego. Taka decyzja pojawia się bardzo często z czasem i jest wywołana przez nowe potrzeby. W większości przypadków z łatwością dopasujemy ten nowy element wyposażenia do naszego auta. Istnieją jednak modele samochodów, które nie są przystosowane do montażu haka holowniczego.
Dostępność to nie jest wszystko!
Sugerowanie się wyłącznie dostępnością modelu wydaje się sensowne. Jeśli w katalogu producenta haków lub w opcji wyposażenia dodatkowego w fabrycznie nowym aucie znajduje się możliwość montażu haka holowniczego, wszystko jest w najlepszym porządku. Istnieją też pewne wyjątki, o których trzeba wiedzieć.
Okazuje się, że niektóre wersje wyposażenia danego modelu pojazdu są bez homologacji i montaż haka holowniczego jest w nich zabroniony. Powodów takiej decyzji jest przynajmniej kilka, najczęściej chodzi o sztywność nadwozia. W przypadku zastosowania szklanego dachu, naprężenia, jakie powstają podczas holowania przyczepy, mogą uszkodzić panoramiczny dach nad głowami pasażerów. W związku z tym warto dokładnie zapoznać się ze wszystkimi możliwymi alternatywami związanymi z konkretnym modelem pojazdu. Zdarza się, że najbogatsza konfiguracja auta nie może ciągnąć za sobą przyczepy.
Opłacalność produkcji
Funkcjonowanie każdej firmy zależy od ilości świadczonych usług. Proces projektowania haka holowniczego generuje określone koszty. Jeśli popularność danego modelu na rynku jest relatywnie niska, statystycznie można założyć, że zainteresowanie zakupem haka holowniczego również będzie niewielkie. Dlatego w przypadku niektórych pojazdów musimy liczyć się z tym, że nikt nie podjął się produkcji haka holowniczego ze względów ekonomicznych.
Prestiż marki
Samochody luksusowe, choć w teorii spełniają wymogi homologacyjne, także w dowodzie rejestracyjnym w miejscu przeznaczonym do wpisania haka holowniczego mają wstawione kreski. Trudno wyobrazić sobie, aby luksusowe marki dopuszczały montowanie haka holowniczego, aby ciągnąć za nimi przyczepki.
Dlatego mimo wystarczającej mocy silnika i sztywności nadwozia nie zobaczymy wielu luksusowych marek pojazdów z zamontowanym hakiem holowniczym, ponieważ ich użytkownicy nie są tym zainteresowani. Być może czwarty lub piąty właściciel takiego auta chce mieć bardziej uniwersalny samochód i zastanawia się nad montażem haka holowniczego. Jednak ciągle jest to luksusowy model, któremu nie przystoi ciąganie przyczep.
Samochody osobowe i dostawcze nie w każdym przypadku są przystosowane do montażu haka holowniczego. Przed podjęciem decyzji o zakupie dobrze jest skonsultować się z działem obsługi klienta Steinhof i dla pewności zweryfikować wszystkie informacje w instrukcji obsługi auta. Wtedy mamy pewność, że zakupiony przez nas hak holowniczy jest optymalnie dopasowany do naszych potrzeb i zgodny z homologacją.
mówi Mariusz Fornal z działu technicznego Steinhof
Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW
Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.