Dlaczego samochód nie jest przystosowany do montażu haka holowniczego? Poradnik
Przy wyborze samochodu nie w każdym przypadku jednym z kryteriów jest możliwość montażu haka holowniczego. Taka decyzja pojawia się bardzo często z czasem i jest wywołana przez nowe potrzeby. W większości przypadków z łatwością dopasujemy ten nowy element wyposażenia do naszego auta. Istnieją jednak modele samochodów, które nie są przystosowane do montażu haka holowniczego.
Dostępność to nie jest wszystko!
Sugerowanie się wyłącznie dostępnością modelu wydaje się sensowne. Jeśli w katalogu producenta haków lub w opcji wyposażenia dodatkowego w fabrycznie nowym aucie znajduje się możliwość montażu haka holowniczego, wszystko jest w najlepszym porządku. Istnieją też pewne wyjątki, o których trzeba wiedzieć.
Okazuje się, że niektóre wersje wyposażenia danego modelu pojazdu są bez homologacji i montaż haka holowniczego jest w nich zabroniony. Powodów takiej decyzji jest przynajmniej kilka, najczęściej chodzi o sztywność nadwozia. W przypadku zastosowania szklanego dachu, naprężenia, jakie powstają podczas holowania przyczepy, mogą uszkodzić panoramiczny dach nad głowami pasażerów. W związku z tym warto dokładnie zapoznać się ze wszystkimi możliwymi alternatywami związanymi z konkretnym modelem pojazdu. Zdarza się, że najbogatsza konfiguracja auta nie może ciągnąć za sobą przyczepy.
Opłacalność produkcji
Funkcjonowanie każdej firmy zależy od ilości świadczonych usług. Proces projektowania haka holowniczego generuje określone koszty. Jeśli popularność danego modelu na rynku jest relatywnie niska, statystycznie można założyć, że zainteresowanie zakupem haka holowniczego również będzie niewielkie. Dlatego w przypadku niektórych pojazdów musimy liczyć się z tym, że nikt nie podjął się produkcji haka holowniczego ze względów ekonomicznych.
Prestiż marki
Samochody luksusowe, choć w teorii spełniają wymogi homologacyjne, także w dowodzie rejestracyjnym w miejscu przeznaczonym do wpisania haka holowniczego mają wstawione kreski. Trudno wyobrazić sobie, aby luksusowe marki dopuszczały montowanie haka holowniczego, aby ciągnąć za nimi przyczepki.
Dlatego mimo wystarczającej mocy silnika i sztywności nadwozia nie zobaczymy wielu luksusowych marek pojazdów z zamontowanym hakiem holowniczym, ponieważ ich użytkownicy nie są tym zainteresowani. Być może czwarty lub piąty właściciel takiego auta chce mieć bardziej uniwersalny samochód i zastanawia się nad montażem haka holowniczego. Jednak ciągle jest to luksusowy model, któremu nie przystoi ciąganie przyczep.
Samochody osobowe i dostawcze nie w każdym przypadku są przystosowane do montażu haka holowniczego. Przed podjęciem decyzji o zakupie dobrze jest skonsultować się z działem obsługi klienta Steinhof i dla pewności zweryfikować wszystkie informacje w instrukcji obsługi auta. Wtedy mamy pewność, że zakupiony przez nas hak holowniczy jest optymalnie dopasowany do naszych potrzeb i zgodny z homologacją.
mówi Mariusz Fornal z działu technicznego Steinhof
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.