Druga edycja Toyota GT Series przeszła do historii
Cykl Toyota GT Series zawitał na Tor Kielce, gdzie blisko 20 kierowców w Toyotach GT86 i Subaru BRZ nie tylko rywalizowało na czas, ale też pod okiem doświadczonych instruktorów szlifowało swoje umiejętności. Najwięcej powodów do radości miał Yoshua Ono, zwycięzca klasyfikacji generalnej.
Pierwszy piątek czerwca był drugą okazją do spotkania i rywalizacji kierowców w bliźniaczych konstrukcjach, czyli modelach GT86 oraz BRZ. Na Torze Kielce zawody poprzedziła kilkugodzinna sesja nauki torowej jazdy, prowadzona przez doświadczonych instruktorów SJS Driving Academy. A potem była już tylko walka z czasem i rywalami.
Tym razem nitka wyścigowa na Torze Kielce ułożona była z metą lotną. Trasa wymagała od zawodników dużych umiejętności i pełnej koncentracji na każdym przejeździe. Podczas 8 prób czasowych zawodnicy rywalizowali tradycyjnie w trzech klasach, czyli stock, stock+ i superstock oraz trzech kategoriach: Race - czyli najszybszy przejazd danego dnia, Time Attack – suma trzech najlepszych przejazdów oraz Team Battle.
Toyota GT86 i Subaru BRZ to samochody wolnossące, którą niesamowitą radość z jazdy dają dzięki nisko umieszczonemu środkowi ciężkości i napędowi na tylną oś. Potwierdzają to ostatnie zawody, w których mimo niewielkiej, jak na dzisiejsze standardy mocy 200 KM, tylko jeden kierowca miał wzmocniony za pomocą kompresora silnik. Z braku konkurencji, dało mu to automatyczne zwycięstwo w swojej klasie.
Najszybszy czas okrążenia na torze uzyskał Yoshua Ono w Toyocie GT86 i to on wyjechał z Kielc z pucharem. Na drugim miejscu uplasował się zwycięzca 1. edycji Wojciech Wolny, a trzecie miejsce zdobył Szymon Fituch. Kategorię drużynową zwyciężył ponownie zespół Team North.
Wyniki 2. edycji Toyota GT Series:
Kategoria time attack (najszybszy przejazd):
1. Klasa stock: Łukasz Odnowski, Jędrzej Kalinowski, Marek Olczyk
2. Klasa stock+: Yoshua Ono, Wojciech Wolny, Mariusz Marszałek
3. Klasa superstock: Szymon Fituch
Kategoria race (suma 3 najszybszych przejazdów):
1. Klasa stock: Łukasz Odnowski, Jędrzej Kalinowski, Marek Olczyk
2. Klasa stock+: Wojciech Wolny, Yoshua Ono, Mariusz Marszałek
3. Klasa superstock: Szymon Fituch
Kolejna edycja już 7 sierpnia na Torze Modlin. Szczegóły na: www.seriagt.pl.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.