Duże SUV-y z największym i najbardziej komfortowym wnętrzem
Kiedy myślimy o dużych SUV-ach, dość łatwo założyć, że co jak co, ale w takim samochodzie zawsze znajdziemy przestronne wnętrze dla całej rodziny, które zapewni odpowiedni poziom komfortu. W praktyce okazuje się jednak, że samochody te nie zawsze spełniają oczekiwania. Różni producenci starają się na swój sposób znaleźć równowagę między przestronnością wnętrza, pojemnością bagażnika i konsekwencjami takiej lub innej linii nadwozia i stylistyki auta. Największa amerykańska organizacja konsumencka Consumer Reports przyjrzała się dużym SUV-om i wskazała modele zapewniające największy komfort i przestrzeń we wnętrzu.
Ranking najbardziej komfortowych dużych SUV-ów został oparty na pomiarach wnętrza i bagażnika oraz na opracowanej przez Consumer Reports punktacji oceniającej komfort i łatwość wsiadania i wysiadania. Uwzględniono w nim wyłącznie modele generalnie rekomendowane przez tę organizację, czyli takie, które spełniają wysokie standardy pod względem niezawodności, właściwości jezdnych i bezpieczeństwa.
Aby opracować wiarygodną listę najprzestronniejszych i najbardziej wygodnych dużych SUV-ów, eksperci Consumer Reports dokładnie zmierzyli wnętrze każdego auta i sprawdzili pojemność bagażnika przy pomocy rzeczywistych walizek i toreb podróżnych. Następnie testerzy o różnym wzroście i sylwetce wielokrotnie wsiadali i wysiadali z każdego samochodu, najpierw na przednie fotele, a następnie na tylną kanapę.
Toyota Highlander
Pierwsze miejsce zajmuje Toyota Highlander, hybrydowy SUV o długości 4950 mm. Wnętrze jest na tyle przestronne, że mieści się w nim 7 pełnowymiarowych siedzeń, na których wygodnie mogą się zmieścić osoby dorosłe. Wpływa na to duży rozstaw osi, wynoszący 2850 mm. Drugi rząd można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 180 mm, co w połączeniu z szerokim otworem drzwiowym ułatwia zajęcie miejsc w trzecim rzędzie.
Oparcia po złożeniu tworzą płaską podłogę bagażnika, którego pojemność sięga maksymalnie 1909 l, licząc do linii sufitu. Rozłożenie oparć w drugim rzędzie pozwala załadować 658 l do linii rolety w bagażniku o długości 1130 mm, zaś po usadzeniu 7 osób nadal pozostaje 241-litrowy bagażnik, licząc do rolety.
Consumer Reports przyznał Highlanderowi najwyższą ocenę 5/5 za komfort na tylnych siedzeniach oraz wysokie noty 4/5 za komfort w pierwszym rzędzie oraz za wykończenie wnętrza. Highlander jest produkowany w USA, ale od tego roku trafia także na kolejne europejskie rynki. W Polsce będzie dostępny od stycznia przyszłego roku, zaś w październiku ruszy jego przedsprzedaż.
Lexus RX
Na drugim miejscu znalazł się Lexus RX, 5-miejscowy SUV o długości 4890 mm i rozstawie osi 2790 mm. Lexus oferuje także 7-miejscową wersję RX L o długości 5000 mm. Bagażnik RX ma pojemność 453 l.
Wnętrze RX jest nie tylko przestronne, ale przede wszystkim luksusowo wyposażone, jak przystało na SUV-a marki premium. Za wysoki poziom wykończenia w fabrykach japońskiej marki odpowiadają mistrzowie tradycyjnego japońskiego rzemiosła Takumi, którzy pilnują precyzji wykonania każdego elementu. Ocena Consumer Reports 5/5 za jakość wykończenia wnętrza to potwierdza. Najwyższą ocenę eksperci organizacji przyznali także za komfort na przednich fotelach, zaś komfort z tyłu ocenili na 4/5.
RX to globalny model Lexusa, produkowany w Japonii. Obecnie w sprzedaży jest 4. generacja tego modelu, która w 2019 roku przeszła facelifting. RX L o 7-miejscowym wnętrzu jest oferowany od 2018 roku. Obie odmiany są sprzedawane w Polsce z napędem hybrydowym V6 o mocy 313 KM, zaś RX także z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 238 KM.
Kia Telluride
Podium zamyka Kia Telluride, produkowana od 2019 roku w USA, głównie na amerykański rynek. Auto mierzy 5 m długości, przy rozstawie osi 2900 mm. W trzech rzędach siedzeń mieści się do 8 pasażerów. Przestrzeń bagażowa za pierwszym rzędem siedzeń ma pojemność 2463 l, 1302 l za drugim rzędem i 594 l za trzecim.
Consumer Reports ocenił na maksymalne 5/5 komfort na tylnych kanapach, zaś wykończenie wnętrza i komfort na przednich siedzeniach otrzymały oceny 4/5. Samochód jest napędzany silnikiem V6, który rozwija moc 291 KM.
W zestawieniu najbardziej komfortowych dużych SUV-ów wyróżnione zostały także Hyundai Palisade, Subaru Ascent, Subaru Outback i Mazda CX-9.
Niezależna organizacja konsumencka
Consumer Reports to największa organizacja konsumencka w USA, która przeprowadza testy i zbiera opinie użytkowników produktów i usług z wielu różnych branż. Nie korzysta przy tym ze wsparcia żadnych sponsorów, firm ani instytucji, polegając wyłącznie na środkach wpłacanych przez swoich abonentów.
Organizacja testuje wyłącznie samochody kupione za własne fundusze, nie korzystając z aut testowych oferowanych przez producentów czy salony sprzedaży. Testy przestronności wnętrza opierają się na wypracowanej przez lata doświadczeń wiedzy, ile w samochodzie powinno się zmieścić bagaży, żeby można go było uznać za funkcjonalny, jak wiele miejsca dla siebie potrzebuje kierowca oraz jak wygląda naprawdę łatwe wsiadanie do samochodu, zarówno na miejsce kierowcy, jak i pasażerów z przodu i z tyłu.

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.