Komunikaty PR

Duże Toyoty w małej skali

2021-03-04  |  11:00
Biuro prasowe

Jak zostać mistrzem Polski w rajdach terenowych? Najlepiej zacząć od Toyota Adventure Rally Mistrzostw Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych. Okazuje się, że każdy może mieć dakarowego potwora w stylu Hiluxa, którym startuje urzędujący mistrz Polski Kuba Przygoński. A to tylko jedna z wielu możliwości, jakie każdemu daje motorsport w wersji RC.
 

„Mały” motorsport i wielki tytuł

Skala rajdówek może i jest mała, ale tytuł, który można wywalczyć, jest już dużej rangi. W kolejnym sezonie rajdowych zmagań o mistrzowskie tytuły, nowy kalendarz imprez dla zdalnie sterowanych rajdówek wygląda niezwykle interesująco. Organizatorzy z grupy RC Motorsport planują blisko dwadzieścia rund, podzielonych na trzy różne konkurencje, w których każdy znajdzie coś dla siebie.

Terenówki na start

Do walki na bezdrożach powracają największe terenowe modele RC. Toyota Adventure Rally Mistrzostwa Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych to oryginalny na skalę europejską, a może i światową, cykl rajdów terenowych wzorowanych na najtrudniejszych motorsportowych wyzwaniach, z Rajdem Dakar na czele, a także na polskim terenowym klasyku, czyli niezwykle wymagającym rajdzie Baja Poland. 

To nie jest ściganie się na czystych dywanach pod halowym dachem, tylko prawdziwa walka na odcinkach specjalnych zlokalizowanych w terenie. Tumany kurzu wzbijane przez rozpędzone rajdowe modele potrafią zasłonić niebo nad trasą, a nieprzewidywalne warunki pogodowe mogą sprawić, że trasa z przyczepnego szutru lub piachu zmieni się w niezwykle śliską i zdradliwą maź, która zalepi każdą rajdową oponę. 

Kierowcy Toyota Adventure Rally będą mieli do pokonania kilka kilometrów trudnej, technicznej trasy w ciągu jednego dnia. Tu liczyć będzie się nie tylko sprawna i mocna maszyna, ale przede wszystkim mocne skupienie, umiejętność szybkiego odnajdywania się w różnorodnym terenie i – co może wielu zaskoczyć – naprawdę dobra kondycja.

Mistrzostwa Polski już od kilku lat wspiera toruński dealer samochodów marki Toyota, firma Bednarscy. „Toyota to marka z bardzo dużym doświadczeniem w sporcie motorowym. Jesteśmy dzisiaj obecni niemal w każdym cyklu na całym świecie, od wyścigów po rajdy. Nasza firma postanowiła nawiązać do naszych tradycji i pomóc organizatorom w bardzo oryginalnych zawodach, które inspirowane są właśnie Rajdem Dakar czy Mistrzostwami Świata WRC” – mówi Maciej Bednarski, kierownik salonu Toyoty. – „Z modelarzami jesteśmy od samego początku i bardzo cieszymy się z tej współpracy. Modele RC nierzadko są atrakcją naszych eventów, przyciągając do naszego stoiska dużych i małych. Gdy zobaczyłem w akcji te autka, byłem pod wrażeniem ich możliwości – niektóre z nich są szybsze od naszych „dorosłych” samochodów (uśmiech)” – dodaje Bednarski.

W kalendarzu Toyota Adventure Rally Mistrzostw Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych znalazło się siedem rund, w których oprócz dobrze znanych toruńskich bezdroży nie zabraknie nowych, interesujących lokalizacji. „Spotykamy się z bardzo przychylnym odzewem ze strony wielu gmin i miasteczek. Wójt Gminy Obrowo, pan Andrzej Wieczyński, ufunduje puchary aż w dwóch rajdach, które zorganizujemy na malowniczym tarasie widokowym w okolicy Osieka. Swoje zainteresowanie wyraził również magistrat Lubicza, do którego także zawitamy z naszymi elektrycznymi modelami” – podkreśla Michał Jasiński z RC Motorsport. Organizatorzy Toyota Adventure Rally cały czas poszukują nowych, ciekawych miejsc, w których każdy zakręt i skok na hopie będzie dawał jak najwięcej frajdy kierowcom małych rajdówek.

Najlepszych rajdowych modelarzy po każdej rundzie i na koniec sezonu czekają nagrody ufundowane przez tytularnego sponsora rajdów – markę Toyota.

Kolejna nowość – przeprawa dla miłośników off-roadu

Największą z zapowiadanych nowości w sezonie 2021 będzie z pewnością nowa konkurencja rajdów przeprawowych. To połączenie klasycznego technicznego trialu z jazdą na czas. Odcinki specjalne co prawda nie będą tak trudne, jak ma to miejsce w popularnych imprezach off-roadowych, a modele RC nie będą zanurzały się po antenki w błocie,  ale nie spodziewajmy się, że będzie to jazda dla amatorów.

Mieszanka kamieni, drewnianych bali i naturalnych pagórków będzie wymagać od kierowców idealnej techniki i nie odpuści im żadnej pomyłki. Nie zabraknie też mostków, ciasnych nawrotów oraz trawersów. O sukcesie zawodnika w Toyota Adventure Rally Mistrzostwach Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych będzie decydował czas przejazdu, powiększony o sekundy karne za potrącenie bramki czy ominięcie przeszkody. Przewrotka terenówki na szczęście nie będzie zaliczana kierowcy jako błąd.

Zawodnicy rywalizować będą w czterech różnych klasach, podzielonych ze względu na budowę modeli. Klasa T-4 to modele przygotowane jak największe off-roadowe zmoty, wyposażone w zwolnice i opcjonalnie w skrzynię biegów. Zobaczymy w niej takie modele jak Traxxas TRX-4 czy Axial SCX10 III. Z kolei w klasie T-3 rywalizować będą modele konstrukcyjnie pozbawione mostów portalowych i skrzyni biegów (np. Axial SCX10 II, Element RC czy Gmade). Właściciele jednych z najpiękniejszych i według opinii specjalistów najbardziej skalowych modeli od Tamiya na podwoziu CC-1 / CC-02 trafią do klasy T-2. W ostatniej klasie spotkają się twórcy autorskich rozwiązań off-roadowych, o ile tylko karoseria ich modelu będzie wzorowana na prawdziwym samochodzie drogowym. Jeśli nie, to czeka na nich najbardziej ekstremalna klasa – Open.

„Do rajdów przeprawowych chcemy zaprosić wszystkich – tych, którzy mają seryjne modele trialowe wyjęte z pudełka, i takich, którzy w swoich garażach budują własne konstrukcje gotowe pokonać każdą przeszkodę” – opowiada Jasiński. – „Dlatego stworzyliśmy dodatkową klasę Open, by każdy mógł znaleźć u nas swoje miejsce i grupę, w której będzie nie tylko rywalizował, a przede wszystkim dobrze się bawił” – dodaje.

Cieszy też fakt, że przybywa miłośników modeli trialowych i być może kalendarz 4 rund zostanie w trakcie sezonu nieco rozszerzony. Start już 28 marca na słynnej toruńskiej pustyni „Stawki”, a kolejne imprezy m.in. na Zamku Krzyżackim.

Toyota Adventure Rally Mistrzostwom Polski Modeli RC w Rajdach Przeprawowych także patronuje toruński dealer samochodów marki Toyota.

Powrót „małego” WRC

Fanów modeli RC budowanych na wzór samochodów z Rajdowych Mistrzostw Świata, takich jak np. Toyota Yaris WRC, z pewnością ucieszy fakt, że powraca cykl zawodów „małego” WRC. Na naśladowców Sebastiana Ogiera czy Carlosa Sainza czeka siedem rund, również w nowych lokalizacjach.

Dla zwiększenia atrakcyjności cyklu, a w szczególności dla najmłodszych i tych początkujących, organizatorzy planują kilka ciekawostek. Będą to m.in. puchar dla juniorów czy klasa Open dla modeli, które nie spełniają warunków technicznych głównych grup. Niewykluczone też, że powstanie odrębna klasyfikacja dla właścicieli przednionapędowych modeli (np. Toyoty Yaris GRMN) budowanych na bazie tzw. japońskich "M-ek". Podobne projekty powstają dla modeli na podwoziu Tamiya TT-02 czy, co byłoby nowością w rajdach, modeli ciężarówek w skali 1:14 opartych na podwoziu Tamiya TT-01E.

Partnerem Rajdowych Mistrzostw Kujaw i Pomorza Modeli RC jest Rallyshop, a partnerami wszystkich zawodów RC Motorsport są: Toyota Bednarscy, Świat Reklamy, Rallyshop, Czarnecki Racing School, Traxxas i Modelmania.

Więcej informacji o zawodach oraz aktualny kalendarz wydarzeń znajduje się na stronie internetowej www.rc-motorsport.pl.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle Biuro prasowe
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła
Motoryzacja Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile
2024-03-28 | 10:40

Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile

Majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile - największe takie wydarzenie motorsportowe i lotnicze w rejonie Już po raz kolejny zapraszamy wszystkich entuzjastów lotnictwa i motoryzacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami

– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.

Muzyka

Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna

Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.