Ekstremalna Toyota Supra GRMN jeszcze w tym roku?
Toyota sypie sportowymi autami jak z rękawa. W zeszłym roku pokazała nową GR Suprę, w tym dodaje do oferty odmianę 2-litrową oraz nowego hot hatcha GR Yaris. Japońskie media donoszą, że wkrótce do tej listy trzeba będzie też dopisać kolejną wersję flagowego coupé – Suprę GRMN. Możemy spodziewać się większej mocy, mniejszej masy, jeszcze bardziej muskularnego nadwozia i wielkiego skrzydła. A wszystko to zobaczymy być może już w tym roku.
Więcej mocy!
O bardziej ekstremalnej odmianie Toyoty GR Supry informuje japoński portal Best Car Web. Zdaniem dziennikarzy z Kraju Kwitnącej Wiśni Supra GRMN będzie dysponowała mocą około 400 KM. Obecnie auto w najmocniejszej wersji z turbodoładowanym silnikiem 3.0 oficjalnie wytwarza 340 KM i 500 Nm, ale znane są przypadki fabrycznych egzemplarzy, które na hamowni osiągały nawet wyższe wyniki. Podkręcenie 6-cylindrowego motoru do 400 KM nie powinno być większym wyzwaniem dla inżynierów Toyoty. Tym bardziej, że tunerom udaje się już wyciskać z tego silnika nawet 1 000 KM. Wraz z podniesieniem mocy ekipa Gazoo Racing – sportowego działu Toyoty – z pewnością weźmie też na warsztat zawieszenie auta.
I więcej muskułów
Nowa Supra w wersji GRMN z pewnością zmieni się również z wyglądu. Nadwozie japońskiego coupé już teraz zwraca uwagę bardzo muskularną stylistyką, a w mocniejszej odmianie będzie wyglądać zapewne jeszcze bardziej agresywnie. Wzorem poprzedniej Supry na tyle auta z dużą dozą prawdopodobieństwa zagości też potężne skrzydło. Jak obecna Toyota GR Supra prezentuje się po takim tuningu mogliśmy zobaczyć w listopadzie na amerykańskich targach SEMA. Zaprezentowano tam wiele zmodyfikowanych egzemplarzy nowej Supry. Wśród nich wyróżniała się chociażby GR Supra 3000GT, stworzona dla upamiętnienia specjalnej wersji poprzedniej generacji modelu.
Inżynierowie odpowiedzialni za GR Suprę GRMN zwrócą zapewne uwagę również na dodatkową redukcję masy, więc powinniśmy spodziewać się szerokiego zastosowania włókna węglowego lub innych kompozytów. Całość uzupełnią prawdopodobnie też szersze felgi o nowym wzorze ramion. Data debiutu Toyoty Supry GRMN nie jest znana, ale zdaniem japońskich mediów auto może zadebiutować już pod koniec tego roku.
Rodzina GR się powiększa
Toyota Supra GRMN nie będzie pierwszym modelem z tym oznaczeniem. Słowa Gazoo Racing tuned by the Meister of the Nürburgring ukryto w nazwie innego modelu, który trafił do Europy w 2017 roku – limitowanego hot hatcha Yaris GRMN. Inżynierowie sportowego ramienia Toyoty wzięli wtedy na warsztat zwykłego Yarisa, wyposażyli go w sportowe zawieszenie, lepsze hamulce, 212-konny silnik z kompresorem i centralny wydech.
Rodzina modeli sygnowanych logo Gazoo Racing cały czas się powiększa. Od ubiegłego roku sportowy dział Toyoty tworzy własne modele, z literami GR poprzedzającymi ich nazwy. Pierwszym była nowa GR Supra, a jeszcze w tym roku na rynek trafi GR Yaris – zupełnie nowy, ekstremalny hot hatch z silnikiem o mocy ponad 260 KM i napędem 4x4. Nieoficjalnie wiadomo, że skrót GR w nazwie otrzyma też nowa generacja modelu GT86. Pod oznaczeniem GR Sport Toyota tworzy również usportowione wersje zwykłych modeli - w polskich salonach znajdziemy Corollę i Yarisa w takich odmianach.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.