Facelifting Lexusa LS blisko. V-ósemka ponownie pod maską?
Najnowsza, piąta generacja Lexusa LS trafiła do salonów niemal trzy lata temu. Jest więc niemal pewne, że już wkrótce japońska marka pokaże swoją limuzynę w odświeżonej wersji. Najnowsze informacje napływające z Japonii sugerują, że Lexus planuje przede wszystkim interesujące zmiany pod maską auta.
Hybryda i V-ósemka
Jak donosi japoński magazyn Mag-X, odświeżony Lexus LS ma być dostępny z układem hybrydowym opartym na silniku V8. Na razie nie wiadomo, czy będzie to zupełnie nowa jednostka czy ulepszony układ z silnikiem 2UR-FSE, który można było znaleźć pod maską Lexusa LS poprzedniej generacji z oznaczeniem 600h. Łączna moc 5-litrowego motoru i napędu elektrycznego w tamtym aucie wynosiła 445 KM. Układ można teraz znaleźć w luksusowej Toyocie Century.
Obecnie LS wyjeżdża z salonów z 417-konną jednostką V6 3.5 twin-turbo lub hybrydą bazującą na wolnossącym silniku V6 o takiej samej pojemności i łącznej mocy 359 KM. Chociaż układ ma mniejszą moc, wyposażony w niego Lexus LS jest wyraźnie szybszy od poprzednika – potężne auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s, a przypadku modelu 600h było to ponad 6 s. Duża w tym zasługa niższej masy nadwozia oraz nowej przekładni układu hybrydowego. Jeśli Lexus rzeczywiście zdecyduje się na zastosowanie hybrydy z motorem V8 w LS-ie po faceliftingu, możemy spodziewać się jeszcze lepszych osiągów.
Cztery cylindry pod maską
Trudno obecnie ocenić, czy nowy układ hybrydowy miałby zastąpić jednostkę z motorem V6, dostępną obecnie pod maską flagowej limuzyny Lexusa. Japoński producent może zdecydować się na oferowanie dwóch napędów hybrydowych w tym modelu jednocześnie, tak jak od niedawna robi to siostrzana Toyota. Zresztą dla Lexusa nie będzie to nic nowego – w dwóch wariantach hybrydowych produkowany jest sedan GS.
Japońskie media donoszą ponadto o jeszcze jednym wariancie napędowym nadchodzącego Lexusa LS. Samochód miałby być dostępny również z mniejszym silnikiem 4-cylindrowym. Takie posunięcie pozwoliłoby obniżyć podstawową cenę flagowej limuzyny i dotrzeć z modelem do szerszego grona klientów.
LS jeszcze bardziej zaawansowany
Facelifting Lexusa LS z pewnością wprowadzi zmiany stylistyczne. Powinniśmy spodziewać się zmienionego projektu zderzaków, a także lamp nawiązujących wyglądem do zastosowanych w odświeżonym modelu RC czy RX. Mówi się również o nowych systemach wspierających kierowcę. LS jest typowany jako pierwszy model, który otrzyma system zautomatyzowanej jazdy Teammate, ułatwiający jazdę na autostradach. Zresztą to właśnie z Lexusów LS korzysta Toyota w czasie prac nad samochodami autonomicznymi.
LS – jako flagowa limuzyna i model, którym Lexus zadebiutował na rynku – zawsze otrzymywał najświeższe i najbardziej zaawansowane wynalazki japońskich inżynierów. Już dziś auto jest dostępne chociażby z systemem aktywnego omijania przeszkód znajdujących się̨ na drodze, który nie tylko ostrzega o ryzyku kolizji i uruchamia hamulce, ale może nawet sam skręcić kierownicą, by wykonać unik.
Odświeżony Lexus LS zadebiutuje najprawdopodobniej w 2021 roku.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.