Komunikaty PR

FREENOW udostępnia pierwszą w Polsce flotę tęczowych taksówek.

2023-06-13  |  13:40
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.97 MB )

FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej po raz kolejny włącza się w obchody Miesiąca Dumy w Polsce. W tym roku ponownie łączy siły ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza, wspierając jego działalność i postulaty. Dodatkowo FREENOW wyraża wsparcie dla społeczności LGBT+ poprzez specjalne oklejenie taksówek w tęczową flagę. Platforma przeprowadziła także ankietę wśród pasażerów i kierowców, w której sprawdziła, jakie jest ich nastawienie do tego typu działań. Wyniki nie determinowały poczynań i wartości marki, ale były ważne dla zrozumienia aktualnych postaw i opinii.

 

Zaangażowanie FREENOW w Miesiąc Dumy jest wyrazem wyznawanych wartości marki, takich jak inkluzywność, równość i wspieranie mniejszości. W tym roku, wraz z Miłość Nie Wyklucza przeprowadzi webinary edukacyjne na temat przeciwdziałaniu homofobii, dostępne dla wszystkich kierowców współpracujących z FREENOW w Polsce.

 

Celem badania wśród pasażerów i kierowców FREENOW było dowiedzenie się, czy i z jakich powodów wspieranie przez marki społeczności LGBT+ podczas Miesiąca Dumy budzi kontrowersje wśród polskich konsumentów. Z ankiety przeprowadzonej wśród 2300 pasażerów z polskich miast wynika, że ponad połowa Polaków uważa, że marki w Polsce powinny włączać się w aktywności wspierające społeczność LGBT+ i zwiększające świadomość społeczeństwa na jej temat (36% odpowiedziało “nie”, a 8% deklaruje brak zdania). Ponad połowa badanych twierdzi, że pozytywnie reaguje na takie działania, jednak co trzecia osoba twierdzi, że budzi to ich negatywną reakcję.

 

Badani zapytani o to, czy wsiedliby do taksówki oklejonej w barwy flagi LGBT+ w 67% odpowiedzieli twierdząco, z czego 60% osób wskazało, że “to taksówka jak każda inna” lub “wspieram społeczność LGBT+”.

 

27% polskich pasażerów twierdzi jednak, że nie wsiadłoby do takiej taksówki, z czego blisko 7 na 10 motywuje to niezgodnością z ich przekonaniami, a 6% obawą przed negatywną reakcją osób z zewnątrz. 

 

Z badania wśród 600 kierowców taksówek korzystających z platformy FREENOW do pozyskiwania zleceń wynika, że 9 na 10 kierowców deklaruje, że w ich pojeździe każda osoba, bez względu na wygląd, tożsamość seksualną i przekonania - może czuć się bezpiecznie i być akceptowana. Dodatkowo kierowcy wyrażają przekonanie, że taksówka jest miejscem, w którym różnice wyglądu, tożsamości seksualnej lub przekonań nie powinny mieć znaczenia. 86% badanych kierowców odpowiedziało, że ich nastawienie do pasażerów ze społeczności LGBT+ jest takie samo, jak do wszystkich innych pasażerów.

 

42% kierowców taksówek nie zgodziło się jednak na oklejenie swojej taksówki w barwy flagi społeczności LGBT+ w ramach kampanii edukacyjnej. Aż jedna trzecia z nich twierdzi, że ich odmowa jest związana z obawą o własne bezpieczeństwo.

 

Blisko 20% badanych kierowców zgłosiło się do FREENOW z chęcią umieszczenia tęczowego oklejenia i odnośników do materiałów edukacyjnych na temat tolerancji i przeciwdziałania homofobii, motywując to własnymi przekonaniami. ¼ kierowców rozważa taką decyzję.

 

FREENOW umieści specjalne tęczowe oklejenie na kilkudziesięciu taksówkach tych kierowców w różnych miastach w Polsce - m.in. w Warszawie, Gdańsku, Białymstoku, Zielonej Górze czy Kielcach. Oklejenie oprócz barw flagi LGBT+ zawierać będzie odnośnik do strony z materiałami edukacyjnymi współtworzonymi ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza.

 

Dane z badania FREENOW potwierdzają, że takie działania wciąż są w Polsce bardzo potrzebne. Aż 48%, czyli blisko połowa pasażerów, było w Polsce świadkiem sytuacji, w której osoba LGBT+ była dyskryminowana w przestrzeni publicznej.

 

Chociaż bezpieczeństwo to najbardziej podstawowa potrzeba każdego człowieka, wiele osób LGBT+ nie czuje się bezpiecznie w przestrzeniach publicznych. Dziś w Polsce powodem do wyzwisk lub przemocy fizycznej na tle homo- i transfobii mogą być fryzura, ubranie czy makijaż, tęczowa przypinka na plecaku, nie mówiąc nawet o chodzeniu za rękę z ukochaną osobą. Dlatego oznaczenie kawiarni, lokalu usługowego, przychodni albo właśnie taksówki tęczowym emblematem jest sygnałem - tu nie musisz się bać, bo nikt cię źle nie potraktuje z powodu tego, kim jesteś. - mówi Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza

 

Wartości, jakie wyznaje nasza marka, takie jak inkluzywność i tolerancja są niezmienne - kierujemy się nimi od początku naszej działalności. W tym roku nasze wsparcie Miesiąca Dumy jest motywowane przekonaniem, że zmiany należy zaczynać od siebie. Wyniki ankiet, które przeprowadziliśmy wśród naszych użytkowników, nie miały nigdy na celu zmiany naszego podejścia, a dowiedzenie się jakie działania odpowiedzialne społecznie powinniśmy podejmować, aby były skuteczne. Wierzymy, że z roku na rok odsetek osób wspierających społeczność LGBT+ w Polsce będzie się zwiększał, tak samo jak liczba marek, które będą podejmowały działania przeciwdziałające homofobii w Polsce- mówi Izabela Skonieczna, Head of Marketing FREENOW w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Zdrowie

Przybywa osób biorących leki dla chorych na cukrzycę, aby szybciej schudnąć. To rozwiązanie niekorzystne dla zdrowia

Dietetycy ostrzegają przed wykorzystywaniem leków niezgodnie z ich przeznaczeniem. Tak dzieje się coraz częściej z lekami na cukrzycę, które stosują osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy. Jak podkreśla dietetyk Jakub Mauricz, może to prowadzić do przykrych dolegliwości zdrowotnych, a nawet zagrażać życiu. Jednocześnie zaznacza, że podstawą leczenia dla osób z nadwagą powinna być zmiana nawyków żywieniowych.

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza

Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.