Komunikaty PR

Gamers' IS - samochód stworzony przez Lexusa i graczy

2021-02-26  |  10:00
Biuro prasowe

Lexus pokazał nowego koncepcyjnego sedana IS dla graczy, który stanowi idealną przestrzeń do grania. Koncept jest efektem współpracy marki z użytkownikami serwisu Twitch – platformy streamingowej do transmisji gier komputerowych oraz rozgrywek e-sportowych.

 

Stworzony przez społeczność

Gamers’ IS to jedyny samochód na świecie, w którym ważniejsze są silniki gier video od tego, co się kryje pod maską. Lexus zaprezentował samochód, którego współtwórcami są gracze korzystający z platformy Twitch. Z ich pomocą sportowy sedan IS stał się optymalną przestrzenią do grania.

Pomysły na idealny samochód dla gracza zostały zebrane podczas wydarzenia na żywo poprowadzonego przez popularną streamerkę Fuslie. Sesja streamingowa zebrała przed ekranami 554 000 użytkowników, którzy nie byli tylko jej widzami, lecz wzięli w niej czynny udział. Głosowali na zbiór modyfikacji obejmujących mnóstwo szczegółów – od wykończenia wnętrza z motywami z gier, przez specjalne wzory kontrolerów, aż po dobór napojów. Kiedy wszystkie decyzje co do projektu auta zostały podjęte, Lexus wspólnie ze studiem SCPS zbudował jedyny w swoim rodzaju, oparty na crowdsourcingu samochód specjalnie przystosowany do gier.

Bazą Lexus IS 350 F Sport

„Społeczność Twitch stanęła na wysokości zadania. Tak jak z pasją oddaje się grom komputerowym, tak z równym zaangażowaniem zaprojektowała Lexusa IS 2021 jako sportowego sedana swoich marzeń” – powiedział Vinay Shahani, wiceprezydent ds. marketingu Lexus USA. – „Poprosiliśmy ich o pomoc w przebudowaniu Lexusa IS na idealną przestrzeń do grania i otrzymaliśmy ogromny odzew. Wspólnie stworzyliśmy jedyne w swoim rodzaju połączenie designu i osiągów – zarówno w świecie motoryzacji, jak i gamingu”.

Bazą dla konceptu stał się nowy Lexus IS 350 w wersji F Sport. Jego karoseria została pokryta winylową okleiną „Infiltrate”, którą wybrało 48 procent głosujących. W tej odsłonie auto wygląda bardzo technicznie, przypomina interfejs gier, który komponuje się z wyświetlaczem Head-up Display, tworząc widok jak w pierwszoosobowych grach zwiadowczych czy szpiegowskich.

Japoński pop art w środku

Ponad 55 procent użytkowników Twitcha biorących udział w projekcie wybrało wnętrze „Neon Tokyo”, w elektryzującej, bombardującej zmysły estetyce japońskiego pop artu. Podsufitka została pokryta przejrzystą warstwą akrylową z zatopionymi w niej żywicznymi „kroplami”, podświetlanymi programowalnymi diodami LED RGB. Daje to taki efekt, jakby samochód jechał pod światłami centrum Tokio w nocy. Za tylnymi siedzeniami umieszczono panele LED, które wyświetlają na tylnej szybie możliwe do zaprogramowania obrazy, tworząc animowaną zasłonę. Firma SCPS dodała do wyposażenia wnętrza specjalnie zaprojektowane elementy stylizacyjne. Naklejane na szyby filtry firmy Smart Tint przyciemniają wnętrze auta, aby uprzyjemnić grę.

W bagażniku samochodu umieszczono specjalnie opracowany komputer z kartą graficzną MSI Gaming GeForce i procesorem AMD. Ma elegancką, niestandardową obudowę podświetloną programowalnymi diodami LED RGB. Aby odsłonięcie samochodu wypadło spektakularnie, zamocowano w nim wytwornicę mgły i zautomatyzowane lasery RGB.

Zakrzywiony monitor i lodówka

Po stronie pasażera zamontowano system do grania zintegrowany z fotelem i zakrzywionym monitorem o wysokiej rozdzielczości. Na zakrzywiony ekran zamiast prostego zagłosowało 64 procent uczestników. Klawiaturę i mysz umieszczono na wysuwanej platformie, podobnie jak jedyny w swoim rodzaju kontroler do gier wydrukowany w drukarce 3D. Prawie połowa (42 procent) głosujących wybrała projekt kontrolera „Cyber”, w którym zastosowano metaliczną, kosmiczną szarość i ciemny turkus z neonowymi akcentami.

W konsoli centralnej znalazła się lodówka na 6 napojów, o zawartości której również zdecydowali użytkownicy Twitcha. 61 procent z nich na paliwo do grania wybrało mrożoną kawę. Cała elektronika, programowalne oświetlenie i okablowanie zostały wykonane na zamówienie.

„Społeczność i łączność to dwa filary Twitcha, na które Lexus postawił w tym projekcie. Uczestnicy naszego projektu chcą włączyć się do akcji, a dzięki ich zaangażowaniu mogliśmy wspólnie stworzyć prawdziwie wciągające doświadczenie, które celebruje ich pasję do gier. W efekcie powstał unikalny samochód do grania”.

Dzieło specjalistów

Aby realizacja projektu była możliwa, firma SCPS włączyła do niego swoich 20 specjalistów, w tym artystów koncepcyjnych, projektantów, twórców modeli 3D, inżynierów, techników komputerowych i modelarzy specjalizujących się m.in. w obróbce metali. Większość z nich to także zaangażowani gracze. Budowa samochodu od powstania projektu do jego premiery trwała pięć miesięcy. Projekt Gamers’ IS stanowi część kampanii „All In” promującej nowego Lexusa IS 2021, w której Lexus zwraca uwagę na ludzi podążających za swoją pasją.

Jedną z takich osób jest Fuslie, która przeprowadziła sesję dyskusji i głosowania nad ostatecznym wyglądem i wyposażeniem Gamers’ IS. To popularna streamerka o bogatym dorobku. Zaczynała w społeczności PUBG, wzięła udział w wielu turniejach, w tym w Twitch Rivals. Znana jest także z wokalu oraz z filmów, na których eksploruje Los Angeles.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle Biuro prasowe
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła
Motoryzacja Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile
2024-03-28 | 10:40

Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile

Majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile - największe takie wydarzenie motorsportowe i lotnicze w rejonie Już po raz kolejny zapraszamy wszystkich entuzjastów lotnictwa i motoryzacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.