Komunikaty PR

Gdzie powstają współczesne Lexusy?

2021-06-18  |  14:00
Biuro prasowe

Kiedyś wyjeżdżały z jednej fabryki, a dziś są produkowane w wielu zakładach, w różnych zakątkach świata. Sukces Lexusa sprawił, że marka przez 32 lata zainwestowała ogromne środki, zatrudniła dziesiątki tysięcy pracowników i zbudowała od podstaw linie produkcyjne w kilku fabrykach w Japonii, USA i Kanadzie. Gdzie dokładnie powstają współczesne modele Lexusa?
 

Właściciele Lexusów wsiadają do swoich aut każdego ranka, uruchamiają silnik i ruszają w drogę. W trakcie rutynowej podróży mało kto zastanawia się, skąd przypłynął jego samochód, jak wyglądała jego produkcja i z jakiej fabryki pochodzi. A przecież każdy Lexus to owoc pracy wielu godzin i wielu wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Tahara – stąd wyjeżdżały pierwsze Lexusy

Wszystko zaczęło się ponad 30 lat temu, od fabryki w mieście Tahara, w prefekturze Aichi. Japoński zakład ruszył w 1979, na 10 lat przed tym, jak marka Lexus została powołana do życia. To właśnie tam powstawały przeznaczone na amerykański rynek Lexusy LS i ES pierwszej generacji. Do dziś właśnie z tej fabryki wyjeżdżają nowe Lexusy LS. Zakład o powierzchni 4 milionów metrów kwadratowych jest uznawany za jedną z najznamienitszych i najnowocześniejszych fabryk świata, a najwyższe standardy pozwalają wytwarzać flagową limuzynę japońskiej marki.

Fukuoka – jedno miasto, trzy fabryki

Jeden z najważniejszych ośrodków produkcyjnych Lexusa znajduje się na wyspie Kiusiu. W mieście Fukuoka od 1991 roku działają trzy fabryki, w których powstają Lexusy. Modele UX, NX, ES i RX są wytwarzane w zakładach, które dzielą się czynnościami pomiędzy sobą. Fabryki Miyata, Kanda i Kokura są odpowiedzialne za kompletny proces produkcyjny, włącznie z wytłaczaniem elementów nadwozia czy odlewaniem części i podzespołów. W zakładach o łącznej powierzchni 1,8 miliona metrów kwadratowych wszystko działa jak w zegarku, a gotowe auta po finalnym montażu wyjeżdżające z fabryki Miyata muszą spełniać najsurowsze normy jakości.

Motomachi – zakład pionierów

Godzinę jazdy samochodem od Tahary znajduje się fabryka Motomachi. To wyjątkowy i jeden z najstarszych zakładów Toyoty. Właśnie w nim powstawał zjawiskowy Lexus LFA. Dziś produkowane są tam Lexus LC i LC Convertible. Skomputeryzowana linia produkcyjna pozwala wytwarzać model LC, który w wyraźny sposób nawiązuje do kultowego LFA i również szeroko wykorzystuje innowacyjne tworzywa oraz materiały. Wśród pracowników Motomachi spotkamy wielu wysoko wykwalifikowanych inżynierów produkcji. Nic dziwnego, że to właśnie stamtąd wyjeżdżają flagowe coupé i kabriolet marki. To również tam Toyota produkuje sportowego GR Yarisa i wodorową limuzynę Mirai.

Cambridge w Kanadzie – pierwsza fabryka poza Japonią

Kanadyjski obiekt, w skład którego wchodzą trzy fabryki, to pierwsza placówka Lexusa, która nie jest zlokalizowana w Japonii. Produkcja ruszyła tutaj w 2003 roku, wraz z pojawieniem się na rynku Lexusa RX drugiej generacji. Prestiżowy SUV powstaje tam do dziś, a w roku 2022 dołączy do niego NX w zupełnie nowej odsłonie. Około 1,6 miliona metrów kwadratowych to przestrzeń pracy dla wykwalifikowanych pracowników, którzy codziennie w drodze na linię montażową przechodzą przez replikę salonu Lexusa. Wszystko po to, by mogli poczuć luksusowy klimat marki i wcielić się w rolę klienta, który oczekuje najwyższej jakości.

Georgetown w USA – limuzyny dla Ameryki

Zakład w Kentucky to największa fabryka Lexusa na świecie. Pracuje w niej ponad 10 000 osób, a jej zasoby pozwalają produkować 550 000 samochodów rocznie. Obecnie jej siły są przeznaczone na wytwarzanie modelu ES. Hybrydowe i konwencjonalnie napędzane sedany przeznaczone na amerykańskie rynki wyjeżdżają zza bram fabryki, w którą japońska marka zainwestowała 7 miliardów dolarów.

Princeton – już wkrótce i tu będą powstawać Lexusy

Amerykańska fabryka Toyoty w stanie Indiana produkuje obecnie duże modele przeznaczone na rynek Stanów Zjednoczonych. Wszystko wskazuje jednak na to, że niebawem do portfolio zakładu dołączy duży SUV Lexusa. Marka przygotowuje rodzinne auto z trzema rzędami siedzeń, a zarejestrowane w urzędzie patentowym nazwy TX 350h i TX 500 pozwalają spekulować na temat nadchodzącego modelu. W związku z nową inwestycją do 7 000 pracowników fabryki funkcjonującej od 1996 roku ma dołączyć kolejnych 1 400.

Wiele miejsc, jedna, najwyższa jakość

Choć modele Lexusa powstają w różnych miejscach globu, a marka ma rozwijany przez lata, globalny zasięg, Japończykom udało się zachować spójny dla wszystkich fabryk, wysoki standard produkcji. Lexusy niezmiennie wyróżniają się jakością i niezawodnością, którą potwierdzają wysokie wyniki w rankingach, takich jak słynny J.D. U.S. Vehicle Dependability Study. W ciągu ostatnich dziesięciu edycji japońska marka wygrała go aż dziewięciokrotnie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams Biuro prasowe
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas
Motoryzacja Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
2024-11-28 | 10:00

Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday

Prido, polski producent wideorejestratorów samochodowych, przygotował ofertę promocyjną z okazji Black Week. Propozycja dotyczy flagowego wideorejestratora firmy – prido i9
Motoryzacja MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI
2024-11-25 | 11:30

MUZEA MOTORYZACYJNE - POMYSŁ NA JESIENNE WYCIECZKI

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży. Zapewniają mobilność, a także niezależność w bliższym i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.