Komunikaty PR

Gdzie powstają współczesne Lexusy?

2021-06-18  |  14:00
Biuro prasowe

Kiedyś wyjeżdżały z jednej fabryki, a dziś są produkowane w wielu zakładach, w różnych zakątkach świata. Sukces Lexusa sprawił, że marka przez 32 lata zainwestowała ogromne środki, zatrudniła dziesiątki tysięcy pracowników i zbudowała od podstaw linie produkcyjne w kilku fabrykach w Japonii, USA i Kanadzie. Gdzie dokładnie powstają współczesne modele Lexusa?
 

Właściciele Lexusów wsiadają do swoich aut każdego ranka, uruchamiają silnik i ruszają w drogę. W trakcie rutynowej podróży mało kto zastanawia się, skąd przypłynął jego samochód, jak wyglądała jego produkcja i z jakiej fabryki pochodzi. A przecież każdy Lexus to owoc pracy wielu godzin i wielu wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Tahara – stąd wyjeżdżały pierwsze Lexusy

Wszystko zaczęło się ponad 30 lat temu, od fabryki w mieście Tahara, w prefekturze Aichi. Japoński zakład ruszył w 1979, na 10 lat przed tym, jak marka Lexus została powołana do życia. To właśnie tam powstawały przeznaczone na amerykański rynek Lexusy LS i ES pierwszej generacji. Do dziś właśnie z tej fabryki wyjeżdżają nowe Lexusy LS. Zakład o powierzchni 4 milionów metrów kwadratowych jest uznawany za jedną z najznamienitszych i najnowocześniejszych fabryk świata, a najwyższe standardy pozwalają wytwarzać flagową limuzynę japońskiej marki.

Fukuoka – jedno miasto, trzy fabryki

Jeden z najważniejszych ośrodków produkcyjnych Lexusa znajduje się na wyspie Kiusiu. W mieście Fukuoka od 1991 roku działają trzy fabryki, w których powstają Lexusy. Modele UX, NX, ES i RX są wytwarzane w zakładach, które dzielą się czynnościami pomiędzy sobą. Fabryki Miyata, Kanda i Kokura są odpowiedzialne za kompletny proces produkcyjny, włącznie z wytłaczaniem elementów nadwozia czy odlewaniem części i podzespołów. W zakładach o łącznej powierzchni 1,8 miliona metrów kwadratowych wszystko działa jak w zegarku, a gotowe auta po finalnym montażu wyjeżdżające z fabryki Miyata muszą spełniać najsurowsze normy jakości.

Motomachi – zakład pionierów

Godzinę jazdy samochodem od Tahary znajduje się fabryka Motomachi. To wyjątkowy i jeden z najstarszych zakładów Toyoty. Właśnie w nim powstawał zjawiskowy Lexus LFA. Dziś produkowane są tam Lexus LC i LC Convertible. Skomputeryzowana linia produkcyjna pozwala wytwarzać model LC, który w wyraźny sposób nawiązuje do kultowego LFA i również szeroko wykorzystuje innowacyjne tworzywa oraz materiały. Wśród pracowników Motomachi spotkamy wielu wysoko wykwalifikowanych inżynierów produkcji. Nic dziwnego, że to właśnie stamtąd wyjeżdżają flagowe coupé i kabriolet marki. To również tam Toyota produkuje sportowego GR Yarisa i wodorową limuzynę Mirai.

Cambridge w Kanadzie – pierwsza fabryka poza Japonią

Kanadyjski obiekt, w skład którego wchodzą trzy fabryki, to pierwsza placówka Lexusa, która nie jest zlokalizowana w Japonii. Produkcja ruszyła tutaj w 2003 roku, wraz z pojawieniem się na rynku Lexusa RX drugiej generacji. Prestiżowy SUV powstaje tam do dziś, a w roku 2022 dołączy do niego NX w zupełnie nowej odsłonie. Około 1,6 miliona metrów kwadratowych to przestrzeń pracy dla wykwalifikowanych pracowników, którzy codziennie w drodze na linię montażową przechodzą przez replikę salonu Lexusa. Wszystko po to, by mogli poczuć luksusowy klimat marki i wcielić się w rolę klienta, który oczekuje najwyższej jakości.

Georgetown w USA – limuzyny dla Ameryki

Zakład w Kentucky to największa fabryka Lexusa na świecie. Pracuje w niej ponad 10 000 osób, a jej zasoby pozwalają produkować 550 000 samochodów rocznie. Obecnie jej siły są przeznaczone na wytwarzanie modelu ES. Hybrydowe i konwencjonalnie napędzane sedany przeznaczone na amerykańskie rynki wyjeżdżają zza bram fabryki, w którą japońska marka zainwestowała 7 miliardów dolarów.

Princeton – już wkrótce i tu będą powstawać Lexusy

Amerykańska fabryka Toyoty w stanie Indiana produkuje obecnie duże modele przeznaczone na rynek Stanów Zjednoczonych. Wszystko wskazuje jednak na to, że niebawem do portfolio zakładu dołączy duży SUV Lexusa. Marka przygotowuje rodzinne auto z trzema rzędami siedzeń, a zarejestrowane w urzędzie patentowym nazwy TX 350h i TX 500 pozwalają spekulować na temat nadchodzącego modelu. W związku z nową inwestycją do 7 000 pracowników fabryki funkcjonującej od 1996 roku ma dołączyć kolejnych 1 400.

Wiele miejsc, jedna, najwyższa jakość

Choć modele Lexusa powstają w różnych miejscach globu, a marka ma rozwijany przez lata, globalny zasięg, Japończykom udało się zachować spójny dla wszystkich fabryk, wysoki standard produkcji. Lexusy niezmiennie wyróżniają się jakością i niezawodnością, którą potwierdzają wysokie wyniki w rankingach, takich jak słynny J.D. U.S. Vehicle Dependability Study. W ciągu ostatnich dziesięciu edycji japońska marka wygrała go aż dziewięciokrotnie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.