Komunikaty PR

Hybrydowa Toyota C-HR z pakietem TRD - eksperyment brytyjskiej tunerki

2020-12-04  |  16:00
Biuro prasowe

Samochody Toyoty to bardzo wdzięczny materiał do modyfikacji. Wiedzą to zarówno entuzjaści ścigania autami sportowymi, jak i fani off-roadu. Tunerka Beth O’Donoghue z Bristolu postanowiła zmienić to popularne podejście i sprawdzić, co da się wycisnąć z hybrydowego crossovera Toyota C-HR.
 

Beth O’Donoghue przyznaje, że inspiracją dla niej był bardzo bogaty i różnorodny rynek modyfikowanych samochodów w Tajlandii. „Scena modyfikowanych samochodów w Tajlandii jest niesamowita. To co oni robią ze swoimi Toyotami C-HR przechodzi wyobrażenie”. Jednym ze źródeł części do samochodu była brytyjska firma Fensport.

Hybryda z pakietem TRD

Kupując nowego C-HR, O’Donoghue chciała jeździć naprawdę odlotową hybrydą. Na początku dodała akcenty w kolorze limonkowym, potem zainteresowała się pakietem Aggressive Style marki TRD w sklepie Fensport. Pakiet składa się z nowego przedniego zderzaka o sportowym wyglądzie ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED, większych nakładek progowych, nowego tylnego dyfuzora i spojlera pod tylnym zderzakiem. Niestety oferowane kolory nie pasowały do jej koncepcji, więc odłożyła ten zakup na później.

Kiedy zaczął się lockdown spowodowany pandemią, tunerka wróciła do poprzednich pomysłów. Tym razem już lepiej orientowała się w kwestii oklein winylowych, więc oryginalne kolory pakietu Aggressive Style nie przestały mieć znaczenie. Fensport zamówił dla niej części w TRD w Japonii, a firma Shades Wraps zrobiła do nich okleiny.

„Z tego co wiem, mój samochód to jedyny hybrydowy C-HR z pełnym pakietem Aggressive” – powiedziała O’Donoghue. Auto zostało pokryte mieniącą się kolorami okleiną marki Avery Dennison, z ochronną powłoką ceramiczną.

Samochód skorzystał również na tym, że Beth O’Donoghue zawodowo zajmuje się sprzedażą oświetlenia i systemów nagłośnienia. Dzięki temu jej samochód ma zdecydowanie więcej listew LED z przodu i z tyłu, niż przewidział producent. Właścicielka auta steruje nimi przez aplikację w telefonie, bawiąc się różnymi kompozycjami kolorów. Podświetliła także podwozie, dodając neony oświetlające ulicę pod autem.

Modyfikacje mechaniczne

Ingerencja w wygląd auta to była dopiero rozgrzewka. Brytyjska tunerka poświęciła też uwagę podwoziu C-HR-a. Układ wydechowy zrobiła na zamówienie firma Infinity Exhausts. Samochód otrzymał poczwórny wydech ze spalonymi końcówkami – w japońskim stylu.

„Odebrałam go z potężnym uśmiechem na twarzy, bo z tym układem samochód brzmi niesamowicie. Choć to hybryda, robi potężne wroom” – zapewniła Beth O’Donoghue. Auto ma teraz także obniżone o 20-30 mm zawieszenie Tein, dzięki któremu pewniej trzyma się drogi, choć nadal jest wystarczająco komfortowe, żeby nie odczuwało się każdego kamyczka na drodze w kręgosłupie.

Tunerka podkreśla, że to zapewne jeszcze nie koniec modyfikacji jej hybrydowego C-HR-a. „W Ameryce w salonach Toyoty można kupić filtr TRD, więc zastanawiam się nad jego zakupem. Jednak w tym momencie jestem zadowolona z mojego auta. Jest zrywne – tryb Sport naprawdę pomaga – a zużycie paliwa jest niesamowicie niskie. Wyciskam z niego ponad 60 mil na galon” – podkreśla właścicielka.

Beth O’Donoghue kupiła swój samochód w 2018 roku. Auto kryje pod maską układ hybrydowy o mocy 122 KM, z silnikiem benzynowym 1,8 l. Samochód w tej wersji przyspiesza do setki w 11 s, a jego zużycie paliwa wynosi średnio od 4,8-5,2 l/100 km wg WLTP (w zależności od wersji wyposażenia). W 2019 roku do salonów trafiła wersja po faceliftingu, która wzbogaciła gamę napędów o układ z silnikiem 2,0 l o całkowitej mocy 184 KM. Mocniejszy C-HR osiąga 100 km/h w jedyne 8,2 s, a jego średnie zużycie benzyny jest tylko nieznacznie większe – od 5,3-5,7 l/100 km wg WLTP.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l Biuro prasowe
2024-09-20 | 13:00

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l dla użytkowników aplikacji AVIA GO AVIA, marka należąca w Polsce do Grupy Unimot, kontynuuje swoją akcję promocyjną
Motoryzacja Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!
2024-09-18 | 11:50

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowany jest przy parkingu wielopoziomowym, od ulicy Opaczewskiej. Zaprojektowany został w formie strefy relaksu, z elementami zieleni i
Motoryzacja Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!
2024-09-17 | 16:28

Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!

Jak co roku, fani Fiatów 126p będą mieli okazję spotkać się na jesiennym Zlocie Maluchów w Manufakturze. Dla wielu ten samochód to symbol nie tylko minionej epoki, ale

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.