Komunikaty PR

Importowane auta z przeszłością - jak uchronić się przed nietrafionym zakupem?

2024-10-07  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

Od początku 2024 roku 46% używanych samochodów, które weryfikowano z pomocą raportów historii pojazdu CARFAX, pochodziło z importu. Niemal 80% respondentów najnowszego badania firmy deklaruje, że dostępność raportów historii auta z drugiej ręki ma wpływ na ich decyzję o zakupie, z czego 43% ankietowanych uznaje ten wpływ za znaczący. Badanie pokazuje też, że co 3 ankietowany zawsze weryfikuje historię używanego auta, a kolejne 16% ankietowanych robi to często.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar prognozuje, że w całym 2024 roku na polski rynek wtórny trafi od 940 do 960 tysięcy importowanych samochodów, co byłoby najwyższym wynikiem od dziesięciu lat. Poziom importu samochodów używanych wzrósł w ostatnich latach i osiągnął podobne wartości jak w szczytowych latach 2019 i 2021. Zgodnie z wynikami ankiety przeprowadzonej przez CARFAX w sierpniu tego roku wśród odwiedzających stronę internetową firmy, prawie 80% respondentów stwierdziło, że dostępność raportów historii pojazdu ma wpływ na ich decyzję o zakupie samochodu używanego, przy czym 43% uznało ten wpływ za istotny. Raporty historii pojazdów dostarczają informacji, które mogą pomóc kupującym w uniknięciu poważnych problemów związanych z ukrytymi wadami samochodu, takimi jak wcześniejsze uszkodzenia, fałszowaniem przebiegu (tzw. kręcenie licznika), historią własności czy poprzednim charakterem wykorzystywania pojazdu.

Mądry Polak przed szkodą

W obliczu prognozowanego napływu aut używanych z importu kluczowe staje się przemyślane podejście do zakupu, które uchroni konsumentów przed późniejszymi konsekwencjami nieznajomości faktycznego stanu auta. Polska jest rynkiem, na który trafia szczególnie dużo aut z wcześniejszymi uszkodzeniami. Z 23 milionów aut w bazie CARFAX, 59% to używane auta sprowadzone z zagranicy - aż 37% z nich posiada wcześniejsze uszkodzenia. Aby nie wpaść w pułapkę ofert, które wyglądają jak niepowtarzalna okazja, współcześni konsumenci coraz częściej korzystają z niezależnych źródeł informacji. Ankieta CARFAX wykazała, że niemal połowa respondentów bardziej polega na informacjach o historii pojazdu dostępnych online niż tym udostępnianym bezpośrednio przez sprzedawcę samochodu. Co trzeci ankietowany polega na obu tych źródłach w równym stopniu.

- Obserwujemy wyraźny trend w kierunku korzystania z niezależnych źródeł informacji, takich jak profesjonalne raporty CARFAX, które zapewniają rzetelne dane o przeszłości samochodów używanych. Dzięki temu konsumenci mogą podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe, minimalizując ryzyko związane z nabyciem pojazdu z ukrytymi wadami. To szczególnie istotne, kiedy rozważamy zakup samochodu z importu, ponieważ stan techniczny wielu z nich może być wyzwaniem dla nowego właściciela - komentuje Robert Lewandowski, dyrektor rozwoju biznesu w Polsce w CARFAX Europe.

Kluczowe informacje oczami kupujących

Respondenci ankiety wskazali również, które informacje zawarte w raportach historii pojazdów są dla nich najważniejsze. Dla 78% badanych kluczowe są dane dotyczące wcześniejszych wypadków i uszkodzeń, 47% zwraca uwagę na ostatni odczyt przebiegu, a dla 40% szczególnie istotna jest historia własności pojazdu. Warto zaznaczyć, że wśród 23 milionów aut w bazie danych CARFAX, tylko 16% z nich miało jednego właściciela, a 4% ma niespójności przebiegu (takie jak cofnięcia, nieprawidłowe jednostki po eksporcie).

Wśród trzech najistotniejszych informacji w raporcie historii auta badani wskazywali także nieudane i niezaliczone przeglądy oraz status importu (po 18%), alternatywne zastosowania samochodu np. wynajem, taksówka, komercyjne - 16% oraz obecne i przeszłe kradzieże (12%).

- Wyniki badani ukazują, że najważniejsze dla kupujących są informacje, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo i długoterminową niezawodność samochodu, takie jak wcześniejsze uszkodzenia czy przebieg. Historia własności z kolei może wiele powiedzieć o wcześniejszej eksploatacji samochodu. Weryfikacja tych danych przed zakupem to w mojej opinii krok, którego nie należy pomijać - może on uchronić przed nieprawidłowościami w deklaracjach sprzedawcy i późniejszymi nieprzyjemnymi niespodziankami finansowymi związanymi chociażby z koniecznością napraw auta - dodaje Robert Lewandowski.

Badanie CARFAX pokazuje, że dokładna weryfikacja historii auta staje się coraz bardziej istotnym elementem procesu zakupu na rynku wtórym. Świadomi konsumenci coraz częściej sięgają po niezależne raporty, aby zabezpieczyć się przed ryzykiem związanym z niepewną przeszłością pojazdu, zwłaszcza pochodzącego z importu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów” Biuro prasowe
2024-10-16 | 10:30

PETRONAS wspiera przyszłych mistrzów motoryzacji – startuje „Wyścig talentów”

Program ma na celu nie tylko rozwój młodych talentów w dziedzinie motosportu, ale także podniesienie poziomu edukacji technicznej w Polsce oraz promowanie motoryzacji jako perspektywicznej ścieżki kariery. PETRONAS wspiera młodych ludzi nie od dziś, jednocześnie pomagając branży warsztatowej pozyskiwać wykwalifikowaną kadrę.   „Wyścig talentów” to program, którego celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej wśród młodzieży, zwrócenie uwagi na motoryzację jako przyszłościowy kierunek edukacyjny oraz ułatwienie firmom branżowym pozyskania wykwalifikowanych kadr. W obliczu niedoboru specjalistów w branży, inicjatywa ta może pomóc w pozyskaniu nowych, ambitnych kadr. Celem programu jest uświadomienie młodym ludziom, że praca w tej motoryzacji nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również jest interesująca, oferując szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz długotrwałą stabilność na rynku pracy.   Program skierowany jest do uczniów z blisko 900 szkół branżowych i technicznych, którzy w trakcie 9-miesięcznego konkursu będą mieli okazję sprawdzić się w serii wyzwań edukacyjnych oraz testów teoretycznych i praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim kluczowe umiejętności praktyczne, które są wysoko cenione przez pracodawców. Projekt ma szansę zmienić postrzeganie branży motoryzacyjnej i uświadomić jak atrakcyjna jest taka ścieżka kariery, a ponadto otworzyć przed młodymi realne perspektywy zatrudnienia.  „Wsparcie młodych talentów to nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i misja. Strategicznie inwestujemy w przyszłość motoryzacji, dbając jednocześnie o rozwój lokalnych warsztatów. To właśnie młodzi ludzie, których mamy szansę wspierać, wkrótce zasilą szeregi firm i serwisów w całym kraju, przynosząc ze sobą świeże spojrzenie, innowacyjne podejście oraz nowoczesną wiedzę techniczną” – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektor ds. Marketingu na Europę Centralną i Północną w PETRONAS.  Konkurs – rozkład jazdy  "Wyścig talentów” rozpocznie się w październiku 2024 roku i potrwa do czerwca 2025 roku. Składać się będzie z siedmiu etapów eliminacyjnych, przygotowanych przez ponad 80 ekspertów branżowych. Uczestnicy konkursu będą musieli zmierzyć się z ponad 3500 pytaniami dotyczącymi technologii motoryzacyjnych. Łącznie do finału zakwalifikuje się 160 uczniów.   Na zwycięzców i finalistów poszczególnych etapów czekają atrakcyjne nagrody finansowe oraz rzeczowe o wartości do 1000 zł. Finaliści konkursu będą mieli okazję rywalizować o jeszcze bardziej wyjątkowe i prestiżowe trofea, w tym nagrodę główną - 10 000 zł.    Każdy ze 160 finalistów otrzyma także dostęp do specjalistycznych programów szkoleniowych, przygotowanych przez ekspertów technicznych oraz wykładowców z czołowych polskich politechnik i firm, w tym PETRONAS.   Rozwój branży warsztatowej  „Wyścig talentów” to nie tylko szansa dla młodych ludzi, ale także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni, które poprzez udział w projekcie mogą zacieśnić relacje z potencjalnymi pracownikami, czy przyszłymi studentami oraz wspierać rozwój edukacji technicznej w Polsce. Uczestnicy programu to przyszli mechanicy, inżynierowie i specjaliści, którzy dzięki udziałowi w konkursie zdobędą doświadczenie niezbędne do pracy w nowoczesnych warsztatach. Wprowadzenie młodej generacji fachowców, gotowych stawić czoła nowym wyzwaniom, takim jak rosnąca liczba samochodów elektrycznych czy hybrydowych, jest kluczowe dla rozwoju całej branży.   PETRONAS jako kluczowy partner technologiczny, będzie wspierał uczestników konkursu wiedzą ekspercką, m.in. przygotowując materiały konkursowe oraz dzieląc się doświadczeniem.  "PETRONAS od lat angażuje się w różnorodne projekty wspierające edukację techniczną, ponieważ wierzymy, że nowa generacja specjalistów to klucz do rozwoju branży. 'Wyścig talentów' to szansa dla młodych ludzi, aby zdobyć umiejętności i nawiązać nowe relacje" dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.  PETRONAS – partner w kształceniu przyszłych ekspertów motoryzacji  Zaangażowanie PETRONAS w program „Wyścig talentów” to kolejny krok w kierunku wspierania młodzieży, rozwoju edukacji technicznej, ale także budowanie relacji pomiędzy potencjalnymi pracownikami a przemysłem motoryzacyjnym. Firma od lat angażuje się w projekty wspierające młode talenty na całym świecie. W ramach wcześniejszych działań, PETRONAS organizował między innymi programy stypendialne dla studentów kierunków technicznych oraz szkolenia praktyczne w swoich centrach technologicznych. Przykładem jest współpraca z politechniką w Turynie oraz projekty takie jak PETRONAS Education Sponsorship Programme (PESP), który zapewnia wsparcie finansowe i edukacyjne dla wyróżniających się studentów.  Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: Students & Graduates | PETRONAS Global   
Motoryzacja Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę
2024-10-09 | 14:00

Jakimi kierowcami są Polacy? Niemal 70% z nich przyznaje sobie najwyższą notę

Według wyników najnowszej ankiety BlaBlaCar niemal 70% kierowców korzystających z platformy ocenia swoje umiejętności jazdy na 5 w pięciostopniowej skali. Wśród
Motoryzacja Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
2024-10-09 | 10:00

Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services

Toyota kontynuuje Sezonową Wyprzedaż, która daje klientom możliwość skorzystania z atrakcyjnych rabatów na samochody. Z tej okazji Toyota Financial Services przedłuża

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet

Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.

Muzyka

Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji

Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.