Komunikaty PR

Jak i gdzie pojedziemy na tegoroczne wakacje? Wyniki najnowszego raportu

2023-06-27  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania PNG ( 0.03 MB )

Niemalże 80% Polaków wybierze się w tym roku na jeden z wakacyjnych wyjazdów autem, a co czwarty spędzi w tej podróży ponad 6 godzin. W badaniu pt. „Na wakacje samochodem – jak podróżują Polacy?” zrealizowanym na zlecenie Mercedes-Benz Vans, zapytano m.in., jak będą wyglądać ich podróże za kierownicą czterech kółek, ile potrwają i które destynacje badani wskazywali najczęściej[1].

Samochód – symbol wolności

Mimo wielu ekonomicznych wyzwań, nie chcemy rezygnować z upragnionego wakacyjnego odpoczynku. Wymarzone podróże pozwalają prawdziwie odpocząć i zdystansować się od codziennych obowiązków. Planując wyjazd, starannie dobieramy nie tylko kierunek, ale także środek transportu i wszystko, co z nim związane. Jak wynika z przeprowadzonego badania „Na wakacje samochodem – jak podróżują Polacy?”, 78% respondentów deklaruje, że na tegoroczne wakacje lub krótszy letni wypad wybierze się samochodem.

Przyglądając się odpowiedziom w poszczególnych grupach wiekowych, można zauważyć, że na wakacje autem najczęściej wybiorą się ludzie młodzi, w przedziale wiekowym od 25 do 34 lat (84%), a zaraz potem ci nieco starsi – w wieku 35-44 lata (82%). – Popularność samochodowych podróży w tych grupach wiekowych nie jest zaskoczeniem. To często ludzie, którzy tworzą młode rodziny, z małymi dziećmi, a nierzadko towarzyszą im także zwierzęta. Ta grupa potrzebuje transportu, który pozwoli nie tylko na komfortową podróż wszystkich pasażerów, ale także na zapakowanie dodatkowego, koniecznego bagażu, np. wózków dziecięcych, łóżeczek turystycznych, czy akcesoriów zwierzęcych. Z kolei młodzi, którzy nie mają jeszcze własnych rodzin, w samochodzie widzą symbol niezależności – mogą obrać dowolny kierunek podróży, zbaczać z wyznaczonej wcześniej trasy, robić postoje tam, gdzie chcą. Entuzjaści aktywnego trybu życia z łatwością mogą zabrać ze sobą sprzęt sportowy, SUP’a czy rower. Słowem – mają pełną swobodę – komentuje Magdalena Słoniewska z Mercedes-Benz Polska.

Trzecia w kolejności grupa, to osoby w wieku 45-54 lata (73%), a tuż za podium uplasowała się odpowiedź grupy w wieku 55-64 lata (70%). To wciąż bardzo wysoki wynik, potwierdzający, że podróżowanie autem nie traci na popularności i dla większości z nas jest najbardziej komfortową opcją podróżowania.

Kierunek urlop

O zadowoleniu z wakacji często decyduje nie tylko komfortowa podróż, ale przede wszystkim destynacja i sam pobyt. Wśród najczęściej wskazywanych przez respondentów wakacyjnych kierunków[1] znalazły się: morze (43%), góry (32%) i jeziora (31%). Oprócz tego badani wskazywali także na wyjazdy zagraniczne (24%) i kempingi (8%). Jak widać, wyjazd nad morze to wciąż najchętniej wybierany przez Polaków kierunek, co w połączeniu z wypoczynkiem nad jeziorem jasno wskazuje, że w upalne lato poszukujemy ochłody nad wodą. Co ciekawe, niemal ¼ respondentów zamierza pojechać autem za granicę, co świadczy o tym, że nie boimy się także dalszych podróży. Na popularności zyskuje również caravaning, czyli forma turystyki związana z samochodami kempingowymi. W tej sytuacji kluczowe jest jednak mieć do dyspozycji środek transportu, który zapewni nam niezbędny komfort i poczucie bezpieczeństwa, a przy tym pozwoli pomieścić wszystkie potrzebne bagaże. Nie zawsze musi to oznaczać podróż ogromnym kamperem, którego prowadzenie jest nie lada sztuką. Na pełne atrakcji wakacje kempingowe można pojechać także osobowym vanem, np. Mercedesem Marco Polo, który oferuje elastyczność i komfort, jakiego potrzebują fani aktywnego wypoczynku.  

Samochodowe podróże za granicę mogą być bardzo wygodne i komfortowe dla pasażerów, o ile mamy wystarczająco dużo miejsca. Jeśli najbliższe wakacje chcemy spędzić w większym gronie lub planujemy zabrać ze sobą dużo bagażu, warto rozważyć podróż kombivanem, który spełni wszystkie nasze potrzeby, np. przestronną Klasą T. Duża kabina pasażerska pozwala na montaż nawet 4 fotelików dla dzieci, a pakowny i foremny bagażnik ułatwia transport chociażby wielkogabarytowego sprzętu sportowego.

A co z dojazdem?

Jak pokazały wyniki badania, wakacyjne podróże często nie należą do najkrótszych. Na pytanie „Ile czasu (w przybliżeniu) zajmie Ci dojazd do miejsca docelowego?” najczęściej udzielaną odpowiedzią była: powyżej 3 godzin, ale mniej niż 6 (33%). Na drugim miejscu respondenci wskazywali powyżej 6 godzin (26%), a na trzecim: więcej niż godzinę, ale mniej niż 3 godziny (25%). Odpowiedź do 1 godziny zaznaczyło jedynie 6% badanych. Wyniki wyraźnie pokazały, że wakacyjne podróże samochodem w większości oznaczają przynajmniej kilka godzin w trasie. Dla wielu z nas urlop rozpoczyna się właśnie w momencie, kiedy wsiadamy za kierownicę samochodu, warto więc zadbać o to, by ta podróż była jak najbardziej komfortowa, a jednocześnie okazała się wspaniałym startem do wymarzonych wakacji.


[1] Pytanie wielokrotnego wyboru

 


[1] Badanie „Na wakacje samochodem – jak podróżują Polacy”, zrealizowane na zlecenie Mercedes-Benz Vans, wykonane metodą CAWI na platformie Omnisurv w dniach 25-27.05.2023r., próba ogólnopolska N=1000

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW Biuro prasowe
2024-04-24 | 20:00

Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW

Pilskie lotnisko przygotowuje się na kolejną niezwykłą majówkę! AIR MOTO SHOW 2024, największe w Wielkopolsce wydarzenie motorsportowe i lotnicze, zaprasza wszystkich
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.