Komunikaty PR

Jak kupić samochód używany?

2022-05-27  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Kupno używanego samochodu stanowi okazję do tego, by uzyskać dobre i sprawdzone auto w przystępnej cenie. Niestety, choć wcześniej można ustalić konkretne oczekiwania wobec upragnionego auta, dla wielu mnogość możliwości podczas poszukiwania i zakupu stanowi dość dezorientujący krok. Jak zatem znaleźć, a następnie najszybciej i najbezpieczniej kupić sprawdzone auto „z drugiej ręki”? Gdzie szukać fachowego doradztwa i opieki?

Znalezienie, a potem zakup dobrego, używanego samochodu jest dla wielu niełatwym zadaniem – szczególnie bez fachowego towarzystwa. Oprócz ustalenia szczegółów dotyczących właściwego modelu i dostępnego budżetu, wciąż pozostaje kwestia znalezienia odpowiedniego źródła oferty sprzedaży, sposobu zakupu oraz ustalenia, czy chcemy nabyć wymarzone auto od firmy, czy też osoby prywatnej. Wcześniej całość tego typu procesów odbywała się w jednym miejscu, czyli na giełdach samochodowych. Innym sposobem pozwalającym na znalezienie „nowego” używanego auta były także ogłoszenia w gazetach lub „poczta pantoflowa”, dzięki czemu auto pozyskiwane było od znajomego. Aktualnie, proces ten w głównej mierze przejął handel internetowy, a kupowanie używanych samochodów kilkoma kliknięciami myszki lub przez smartfona stało się normą.

- Patrząc na możliwości jakie daje nam dynamicznie rozwijający się handel internetowy, jako potencjalny nabywca nie zdecydowałbym się już na standardowe poszukiwania używanego samochodu. Takie „wycieczki” naznaczone są przecież wieloma przeszkodami – nie tylko poświęceniem ogromnej ilości czasu i pieniędzy na np. paliwo, ale również nie trafieniem z ofertą, nieudaną transakcją lub po prostu oszustwem. Kupując zatem aktualnie samochód przez Internet na sprawdzonych platformach, polski kierowca omija cały ten żmudny proces, „ryzykując” jedynie wysłanie zapytania o dostępność samochodu lub kliknięcie w szczegóły oferty. Dzięki potwierdzonemu posiadaniu kompletnych zestawów parametrów technicznych, przeprowadzeniu niezbędnego serwisu oferowanych pojazdów czy prawnemu wsparciu transakcji, nabywca ma poczucie bezpieczeństwa i ciągłej kontroli nad procesem zakupu, bez wychodzenia z domu. A zaoszczędzone pieniądze może przeznaczyć po prostu na kupno lepszego samochodu – mówi Jacek Fijołek, założyciel marki CarForFriend.pl.

Zakup za pomocą jednego kliknięcia

Rewolucja zakupowa związana z handlem internetowym objęła swoim zasięgiem także branżę motoryzacyjną oraz rynek samochodów używanych. Dzięki łatwiejszym procesom nabywczym konsumenci zaczęli o wiele chętniej kupować przez Internet auta z drugiej ręki - niezależnie od kwoty, którą pragną przeznaczyć na zakup wymarzonych czterech kółek.

- Zakupy samochodów przez Internet stały się odpowiedzią problemy, z którymi stykaliśmy się „stacjonarnie”. Sklepy czy platformy sprzedażowe dostarczają odpowiedniego wsparcia na każdym etapie  - od pomysłu po realną decyzję. Dzięki posiadaniu grona doświadczonych ekspertów, możliwe jest doradztwo w wyborze samochodu nie tylko z najlepszym zestawem parametrów technicznych, ale również dopasowanego do aktualnych potrzeb kupującego. Internetowe platformy sprzedażowe wyróżnia także nowoczesny system wyszukiwania pojazdów oraz wirtualne oględziny 3D, które w prosty sposób pozwalają pokazać wszystkie atrybuty pożądanego auta    markę, model, informacje szczegółowe (cenę, przebieg, typ nadwozia, paliwo) oraz wyposażenie (główne i dodatkowe). Wszystko bez zmartwień o brak znajomości języka czy specyficznej terminologii – wyjaśnia założyciel marki CarForFriend.pl.

Bardzo dużym plusem jest sama prostota przeprowadzanych transakcji. Wiąże się z nią rezerwacja auta, prosty i w pełni wirtualny przebieg całego zakupu, różnorodność opcji zapłaty, możliwość negocjacji cen lub wysyłka wszelkich dokumentów na skrzynkę mailową. Oprócz tego, atutem wyróżniającym transakcje on-line na tle tych standardowych sposobów jest możliwość transportu pojazdu z miejsca zakupu pod adres wskazany przez kupującego, co nadzwyczaj ułatwia cały proces zakupu.

Uwaga na oszustów!

Rozwój możliwości zakupów internetowych zwiększył także aktywność oszustów, żerujących na niewiedzy oraz braku czujności osób poszukujących atrakcyjnych ofert sprzedażowych. W tym celu warto więc znać podstawowe wyznaczniki weryfikacji wiarygodności sklepów internetowych – zwłaszcza, jeżeli dany nabywca pierwszy raz dokonuje zakupu online używanego samochodu. Jak podpowiada Jacek Fijołek, w pierwszej kolejności zwróćmy uwagę na to, czy wybranego przez nas sprzedawcę można łatwo zweryfikować - dopiero po tym kroku przyjrzyjmy się samemu przedmiotowi transakcji:

- Nie wysyłajmy swoich pieniędzy firmom, które na rynku istnieją bardzo krótko lub informacji o ich działalności nie można znaleźć w sieci. Samą weryfikację powinniśmy wzbogacić również o sprawdzenie podstawowych danych - nazwy, adresu, certyfikatów lub numerów NIP oraz REGON. Warto spojrzeć także na dane kontaktowe, ponieważ łatwość skontaktowania się ze sprzedawcą nie tylko świadczy o rzetelności sklepu, ale również o chęci uzyskania recenzji lub informacji zwrotnej. Nie zapominajmy oczywiście o sprawdzeniu opinii innych użytkowników - w tej kwestii dobrze jest zajrzeć do wpisów na forach internetowych, na Facebooku czy we wpisach blogowych.

Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić obecnie niemal każde rozwiązanie. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych, co potwierdza działalność platformy CarForFriend.pl, będącej swoistym „opiekunem”, towarzyszącym i doradzającym klientom w trakcie procesu poszukiwań, jak i zakupów rzetelnie sprawdzonych aut w każdym przedziale cenowym.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.