Jak w czasach wszechobecnych podwyżek zmniejszyć opłaty za parkowanie?
Wiele miast w Polsce decyduje się na podwyższenie opłat za pozostawienie samochodu w strefie parkowania. W czerwcu br. Rada m. st. Warszawy postanowiła zwiększyć strefy parkowania oraz podnieść opłaty postojowe. Zmianie ulegnie także opłata za brak biletu. To, wraz z rosnącymi cenami paliw sprawia, że poruszanie się po mieście samochodem staje się naprawdę kosztowne. W jaki sposób ograniczyć wydatki związane z parkowaniem, czy jest na to sposób?
Na przykładzie Warszawy, podwyżki opłat w strefie płatnego parkowania będą kształtowały się następująco: pierwsza godzina parkowania będzie kosztować 4,50 zł zamiast 3,90. Druga godzina - 5,40 zł zamiast 4,60, trzecia 6,40 zł zamiast 5,50. Czwarta i każda kolejna - po 4,50 zamiast 3,90. Te zmiany wejdą w życie już w sierpniu 2022 r. Dodatkowo, od przyszłego roku do 300 zł wzrośnie opłata za nieopłacony postój w strefie płatnego parkowania. Coraz drożej!
Sposób na tańsze parkowanie
Wraz z podwyżkami cen parkowania i paliwa, kierowcy zaczęli szukać oszczędności w manewrach, które do tej pory nie były utożsamiane ze zmniejszającymi spalanie. Okazuje się jednak, że sposób w jaki parkujemy auto latem może mieć w kontekście kosztów wielkie znaczenie. Sposobem na tańsze parkowanie może być pozostawianie auta w cieniu – ten sposób ma 2 zalety. Oprócz tego, że nie wsiadamy do rozgrzanego samochodu, to możemy oszczędzić na paliwie – wszystko dzięki temu, że nie musimy od razu włączać klimatyzacji. Korzystanie z niej w bardzo rozgrzanym samochodzie może zwiększyć zużycie benzyny lub diesla nawet o 10%.
Innym, bardziej nowoczesnym podejściem jest korzystanie z aplikacji mobilnych ułatwiających parkowanie. Najpopularniejszym rozwiązaniem w Warszawie i Krakowie jest TiPark – appka, która pozwala na znalezienie miejsca parkingowego, podobnie jak nawigacje samochodowe pozwalają uniknąć korków.
Jak działa TiPark?
Wszystko opiera się na społeczności – osoby, które widzą wolne miejsca parkingowe, zaznaczają je na mapie w aplikacji. Kierowcy, którzy korzystają z TiPark mogą dzięki temu szybciej zaparkować i w podziękowaniu przekazać za to napiwek. Można wymieniać się miejscami prywatnymi lub zaznaczać wolne miejsca parkingowe w trakcie jazdy. Aplikacja działa w całej Polsce.
Jak i gdzie dołączyć do społeczności TiPark?
Wystarczy zainstalować aplikację z ikonką uśmiechniętego samochodziku, dostępną w sklepach Google Play i App Store. Dzięki niej od razu można stać się częścią społeczności TiPark. To rozwiązanie cieszy się największą popularnością w Warszawie i Krakowie, gdzie twórcy aktywnie promują miejskich aktywistów parkingowych.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.