Komunikaty PR

Jak zmienia się Toyota GT86 Kuby Przygońskiego zimą

2021-02-23  |  16:00
Biuro prasowe

“Przerwa zimowa to najważniejszy moment w rozwoju technologicznym, bo wtedy wprowadzamy wszystkie duże zmiany. I tak się dzieje w każdej dziedzinie motorsportu” - mówi Kuba Przygoński, który szykuje swoją Toyotę GT86 do sezonu 2021 w Driftingowych Mistrzostwach Polski.
 

Motorsportowy sezon zazwyczaj trwa dla kierowców i kibiców od wiosny do jesieni, ale zima to czas nie mniej wytężonej pracy. Menedżerowie zawodników dbają o jak najlepsze warunki do rywalizacji, a mechanicy przeprowadzają dokładną inspekcję auta, a także poszukują możliwości jak najefektywniejszego usprawnienia auta przed kolejnymi zawodami. “Przerwa zimowa to najważniejszy moment w rozwoju technologicznym, bo wtedy wprowadzamy wszystkie duże zmiany. I tak się dzieje w każdej dziedzinie motorsportu” - podkreśla Kuba Przygoński.

To najbardziej wszechstronny kierowca w Polsce - ma cztery tytuły krajowe w drifcie, jeden w rajdach terenowych, w 2018 roku zdobył Puchar Świata w Rajdach Cross Country, a w 2021 roku Toyotą Hilux dojechał do czwartego miejsca w Rajdzie Dakar. Doskonale wie, jak wiele czynników trzeba dopracować, by przed kolejnym sezonem była szansa na powtórzenie świetnych wyników. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi.

“Między sezonami wprowadzamy zmiany do silnika, często wstawiamy nową jednostkę napędową. Najważniejsza jest praca nad trakcją, bo nawet w drifcie chodzi przede wszystkim o to, by samochód przenosił moc na asfalt. Dlatego dużo pracujemy nad geometrią i ustawieniem tylnego zawieszenia” - uchyla rąbka tajemnicy Przygoński.

Jego driftingowe GT86 przed rozpoczynającym się w kwietniu sezonem Driftingowych Mistrzostw Polski przejdzie szereg modyfikacji, które potem trzeba dokładnie sprawdzić przed jazdą o punkty. “Bardzo ważne są pierwsze testy. To na nich okazuje się, czy są powody do zadowolenia, czy musimy wrócić do garażu i zrobić poprawki. A to zawsze jest skomplikowane i na to potrzeba czasu” - wyjaśnia.

GT86 i nowy rozdział Toyoty

Przygoński od lat swoje driftingowe sukcesy opiera na Toyocie GT86. “Diabeł”, bo taki przydomek nosi to auto, powstał jako rozwinięcie stylowego coupe, które na początku drugiej dekady XXI wieku tchnęło jeszcze więcej sportowego ducha w japońską markę. Dwulitrowy silnik bokser, 200 KM mocy przenoszonej na koła tylne, nisko umieszczony środek ciężkości, układ jezdny nastawiony na frajdę, czy wreszcie rozłożenie mas między osiami wynosi niemal 50/50 - Toyota GT86 szybko zyskała status auta kultowego zarówno wśród fanów tuningu, jak i w motorsporcie.

erów, podobnie jak Przygoński, oparło swoje wyczynowe auta właśnie o zgrabne coupe Toyoty. Ale wyczynowych wersji było więcej. W Kolonii, gdzie mieści się siedziba Toyota Gazoo Racing Europe, GT86 powstało zarówno w odmianie wyścigowej, którą można było podziwiać m.in. na słynnym torze Nurburgring, a także jako rajdówka, która przemierzała trasy mistrzostw Europy. Mało? W ramach Toyota Gazoo Racing Trophy kierowcy w GT86 rywalizowali przez ostatnie trzy lata w korespondencyjnym pucharze, w którym nagrodą były zarówno pieniądze, jak i możliwość testów GR Suprą GT4.

Toyota GT86, która przez kilka lat była jedynym prawdziwie sportowym autem japońskiego koncernu, czeka na swojego następcę, który dołączy do coraz bogatszej linii aut sygnowanych znakiem GR - w 2019 roku zadebiutowała GR Supra, od 2020 roku na rynku jest wyjątkowy hot hatch GR Yaris.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Poradnik podróżnika. Jak spakować wszystko, co potrzebne? Biuro prasowe
2021-03-06 | 10:00

Poradnik podróżnika. Jak spakować wszystko, co potrzebne?

Każdy, kto podróżował samochodem, chociaż raz spotkał się z problemem pakowania i przewożenia większego bagażu. Samochody typu SUV oraz auta terenowe niejako z automatu oferują
Motoryzacja Duże Toyoty w małej skali
2021-03-04 | 11:00

Duże Toyoty w małej skali

Jak zostać mistrzem Polski w rajdach terenowych? Najlepiej zacząć od Toyota Adventure Rally Mistrzostw Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych. Okazuje się, że każdy może mieć dakarowego
Motoryzacja Gamers IS - samochód stworzony przez Lexusa i graczy
2021-02-26 | 10:00

Gamers' IS - samochód stworzony przez Lexusa i graczy

Lexus pokazał nowego koncepcyjnego sedana IS dla graczy, który stanowi idealną przestrzeń do grania. Koncept jest efektem współpracy marki z użytkownikami serwisu Twitch –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Izabella Krzan: Prowadzenie „Pytania na śniadanie” zawsze było moim marzeniem. Natomiast jest mi trochę przykro, że w taki sposób się to wszystko potoczyło

Prezenterka nie ukrywa, że poprowadzenie pierwszego w jej karierze „Pytania na śniadanie” wiązało się z ogromnymi emocjami. O nominacji do tej roli dowiedziała się zaledwie kilkanaście godzin przed programem. I choć na początku pojawiły się wątpliwości, czy poradzi sobie z tym wzywaniem, to po chwili namysłu uznała, że warto iść za ciosem. Miała za sobą nieprzespaną noc i czuła się mocno zestresowana, jednak na wizji poradziła sobie doskonale. Jak podkreśla, jest też bardzo wdzięczna za pomoc i wsparcie Tomaszowi Kammelowi, natomiast Marzenie Rogalskiej kibicuje w dalszej karierze zawodowej.

Zdrowie

Tadeusz Drozda: System szczepień jest organizowany na chybcika. Urzędnicy kombinują, co zrobić, żeby wszystko skomplikować

Temat szczepienia przeciwko wirusowi COVID-19 nadal wywołuje spore kontrowersje. Osoby, które chcą się zaszczepić, najczęściej muszą czekać w bardzo długich kolejkach. Tadeusz Drozda tłumaczy, że gdy chciał się zarejestrować, wielokrotnie słyszał informacje o braku wolnych terminów w poszczególnych województwach. Chociaż satyrykowi udało się zaszczepić, to było to trudne logistycznie.

Transport

W czasie pandemii Polacy zaczęli korzystać z carsharingu na dłuższe dystanse. Na krótkoterminowy wynajem aut stawia też coraz więcej firm

W czasie kolejnych lockdownów mobilność Polaków była mniejsza, ale z drugiej strony własny samochód stał się jedynym pewnym i bezpiecznym środkiem transportu. Za zmianami wynikającymi z obostrzeń pandemicznych szybko nadążyły też firmy carsharingowe, które wprowadziły do oferty usługę dezynfekcji pojazdu, tak żeby ich użytkowanie było bezpieczne dla zdrowia. Po chwilowym zahamowaniu popytu w ubiegłym roku w kolejnych miesiącach klienci chętniej sięgali po auta na minuty. I to nie tylko na krótkich dystansach, lecz również na dłuższe podróże. – Musieliśmy rozszerzyć naszą ofertę o pakiety dobowe czy tygodniowe i weszliśmy do 100 kolejnych miast – mówi Maciej Panek z PANEK Carsharing. Wynajem aut na minuty – zamiast własnej floty – rozważa też coraz więcej firm.

Problemy społeczne

Efektem pandemii może być fala samobójstw wśród nastolatków. Prawie 40 proc. zmaga się z objawami depresji, a co piąty z nich ma myśli samobójcze

Polska jeszcze przed pandemią COVID-19 była w niechlubnej czołówce państw z najwyższym odsetkiem samobójstw wśród dzieci i młodzieży. W 2019 roku w grupie wiekowej 13–18 lat odnotowano blisko tysiąc prób samobójczych. W ubiegłym roku było ich nieco mniej, ale specjaliści od zdrowia psychicznego obawiają się, że długotrwałym skutkiem pandemii może być fala samobójstw wśród nastolatków. – W grupie nastolatków z objawami depresji, potrzebującej natychmiastowej pomocy psychologa i psychiatry, ok. 18 proc. zmaga się z myślami samobójczymi – alarmuje psycholog dr Beata Rajba. – Nie oznacza to, że te nastolatki popełnią samobójstwo, ale że są w grupie wysokiego ryzyka i potrzebują natychmiastowej pomocy – dodaje.