Jedyna taka Toyota GR Yaris
Maseczka ochronna, podobizny pracowników ochrony zdrowia oraz charakterystyczne dla Walii kwiaty narcyza – to zwycięska wizja oklejenia sportowej Toyoty GR Yaris autorstwa 16-letniej Alice Goodliffe. Inspiracją dla młodej artystki stało się życie w czasie pandemii oraz walijskie tradycje. Samochód powstał specjalnie na tegoroczną, odwołaną z powodu epidemii COVID-19 edycję Rajdu Wielkiej Brytanii.
Zaprojektuj oklejenie dla sportowej Toyoty GR Yaris – konkurs przeprowadzony w trakcie pandemii przez organizatorów Rajdu Wielkiej Brytanii oraz brytyjskiego oddziału Toyoty okazał się strzałem w dziesiątkę. Spośród nadesłanych zgłoszeń wygrało to wysłane przez Alice Goodliffe. 16-latka ze szkoły Ysgol Gyfun Plasmawr w Cardiff swoim projektem wyraziła szacunek dla wszystkich pracowników z kluczowych obszarów walki z pandemią, a na aucie nie zabrakło nawiązań do walijskiej kultury.
Zwycięski samochód miał zostać pokazany podczas rajdu, który jest rundą rajdowych mistrzostw świata. Rajd Wielkiej Brytanii został jednak odwołany, więc auto zostało zaprezentowane na początku grudnia przed szkołą, do której uczęszcza zwyciężczyni konkursu.
„Jestem wielką fanką rajdów i było mi przykro, że Rajd Wielkiej Brytanii został odwołany. Samochód wygląda niesamowicie. Teraz potrzebuję tylko kluczyków” – zażartowała zwyciężczyni konkursu.
„Swoim projektem, który wykonałam w samym środku pandemii, chciałam docenić pracę wielu osób z kluczowych dziedzin. Zaczęłam od narysowania maseczki, która jest zaczepiona o lusterka – w końcu teraz wszyscy chodzimy w maseczkach. Na drzwiach mamy pracowników , którzy są bardzo ważni w trakcie pandemii: pielęgniarkę, nauczyciela, budowlańca, sprzedawcę i policjanta. Nie zapomniałam o swoim walijskim pochodzeniu i o tym, że auto było tworzone na Rajd Wielkiej Brytanii – stąd kwiaty narcyza. Na dachu i z tyłu jest tęczowa flaga, czyli symbol nadziei w tych trudnych czasach” – wyjaśniła Alice.
GR Yaris to samochód, który pełnymi garściami czerpie z rajdowych doświadczeń Toyota Gazoo Racing i stanowi homologacyjną bazę dla rajdówek kolejnej generacji. Auto jest absolutnie wyjątkowe i świadczą o tym dopracowane do perfekcji najdrobniejsze detale. Ultralekkie trzydrzwiowe nadwozie, napęd na cztery koła, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 261 KM i manualna skrzynia biegów – to recepta na radość z prowadzenia samochodu w wydaniu Toyoty. Na początku grudnia samochód zadebiutował oficjalnie na polskim rynk
Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l
Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!
Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.