Kabriolet ze sporym skrzydłem. TRD modyfikuje Lexusa LC Convertible
Oficjalny warsztat tuningowy Toyoty i Lexusa – Toyota Racing Development – przygotował nowe modyfikacje dla Lexusa LC. W zestawie znalazły się specjalne elementy zarezerwowane dla nowej wersji z otwartym dachem – LC Convertible, które sprawiają, że kabriolet wyróżnia się jeszcze bardziej.
Lexus LC z dodatkowymi spoilerami
Właścicielom Lexusa LC TRD proponuje przedni spoiler, dokładki progów oraz tylny dyfuzor z dodatkowymi lotkami po bokach. Części w widoczny sposób zmniejszają prześwit auta – z przodu jest niższy o ok. 30 mm. W ofercie znalazły się też niewielki tylny spoiler montowany na krawędzi pokrywy bagażnika oraz osłony luterek. Elementy nie tylko podkreślają sportowy wygląd grand tourera Lexusa, ale poprawiają też jego aerodynamikę. Wszystkie – poza tylnym spoilerem – można zastosować również w nowym LC Convertible.
Skrzydło specjalnie dla kabrioletu
Toyota Racing Development przygotowało również dwie części zarezerwowane wyłącznie dla nowego kabrioletu Lexusa. To spore tylne skrzydło o nietypowym kształcie, wykonane z włókna węglowego i umiejscowione na pokrywie bagażnika. Drugim elementem jest specjalna osłona montowana nad tylnymi fotelami, którą również zrobiono z karbonu. Dodaje autu wyjątkowego charakteru, zgodnego z duchem sportowego cabrio, a także zmniejsza działanie wiatru w czasie jazdy z otwartym dachem.
Koła i amortyzatory
W katalogu dla Lexusa LC znalazły się też 21-calowe, kute felgi. Do wyboru są dwa wzory obręczy oraz trzy kolory wykończenia – matowy Ice Black oraz błyszczące Diamond Gray Metallic i Lunanium Gun Metallic. Do luksusowego coupé Lexusa japoński warsztat tuningowy proponuje również amortyzatory o bardziej sportowej charakterystyce. Wszystkie części opracowane dla Lexusa LC przez TRD są przeznaczone na japoński rynek.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.