Komunikaty PR

Kamper Toyota Hilux Chinook 4×4 - przepustka do przygody

2020-10-05  |  10:00
Biuro prasowe

Kamper zbudowany na terenówce to marzenie wielu podróżników. Nie musi być nowy – wystarczy funkcjonalna aranżacja części mieszkalnej opartej na niezawodnym samochodzie, który poradzi sobie w każdym terenie. Takie auto zostało niedawno sprzedane na portalu aukcyjnym bringatrailer.com. Toyota Chinook 4×4 z 1991 to zmodyfikowany Hilux z 1978 roku, którą firma OttoEx z Oregonu sprzedała za 49 000 dolarów.
 

Kamper 4x4 zamiast pick-upa

W 1991 roku mechanik Toyoty w The Dalles w Oregonie wziął na warsztat Hiluxa 4x2 z 1978 roku, znanego w Stanach jako po prostu Toyota pickup, i zbudował na nim terenowego kampera. Modyfikacje trwały dwa lata, a kiedy auto było gotowe, jego twórca korzystał z niego rekreacyjnie do końca lat 90., po czym zaczął go pokazywać na targach samochodowych. Sprzedał go dopiero w 2018 roku, a pod koniec 2019 roku auto trafiło do dealera. Od września samochód ma nowego właściciela, który zapłacił za niego 49 000 dolarów. 

Twórca kampera zaczął od zmodyfikowania samego auta przy pomocy części z Toyoty pickup 4×4 z 1980 roku. W ten sposób samochód zyskał nową ramę, zawieszenie, przednią oś i silnik. Rzędowy, 4-cylindrowy motor 20R o pojemności 2,2 litra napędza tylną lub obie osie za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni biegów G52 i dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej.

Samochód otrzymał zabudowę kamperową marki Chinook RV należącej do Trail Wagons. Była to rodzinna manufaktura krótkich serii wysokiej klasy samochodów rekreacyjnych, nazywanych niekiedy „samochodami sportowymi wśród kamperów”. Firma istniała do 2005 roku.

Dom z napędem na wszystkie koła

Do wnętrza kampera wchodzi się od tyłu po specjalnie zamontowanym stopniu przez otwierane na bok drzwi. W środku zamontowano moduł kuchenny ze zlewem ze stali nierdzewnej przykrywanym grubą deską do krojenia, z podświetlanymi szafkami na wymiar i dwupalnikową kuchenką na propan oraz wbudowaną kuchenką mikrofalową. Obok znajduje się jadalnia z chowanym stołem i narożną kanapą, która po rozłożeniu zamienia się w łóżko. Drugie rozkładane łóżko jest podwieszone pod sufitem kampera, podobnie jak dwa hamaki. Dach można podnieść na postoju o kilkadziesiąt centymetrów, a okna zasłonić robionymi na zamówienie roletami na zatrzaski.

Sportowo i elegancko

W kabinie utrzymanej w beżowej tonacji zamontowano fotele kubełkowe Recaro z Toyoty Supry z 1985 roku, które zostały pokryte skórzaną tapicerką z wyszytym czerwonym logo Chinook. Dodano także nową kierownicę, konsolę centralną, CB radio i panel kontrolny nad głową oraz zmodyfikowano tablicę zegarów. Na liczniku widnieje przebieg 44 tys. mil. Samochód zyskał także klimatyzację Nippondenso oraz cyfrowy kompas Wayfinder.

W ramach modyfikacji nadwozie zostało pokryte metalizowanym lakierem orzech włoski oraz otrzymało znaczki Chinook. Czarne stalowe koła 15″ z chromowanymi kołpakami otrzymały opony 31×10.5″ Wild Country Radial XTX Sport. Zawieszenie z przodu zostało podniesione o 3 cale, a z tyłu o 4 cale. Samochód zyskał także stabilizatory poprzeczne i tylne amortyzatory pneumatyczne.

Pasjonaci turystycznych samochodów

Hilux Chinook 4×4 został sprzedany na aukcji za 49 000 dolarów przez firmę OttoEx – kierowanego przez pasjonatów importera i dealera klasycznych samochodów turystycznych, głównie z lat 80. i 90. Firma z Portland w Oregonie zazwyczaj sprowadza samochody z rynku japońskiego i europejskiego, a najchętniej sięga po pojazdy Toyoty. Skrupulatnie wybiera atrakcyjne samochody, sprowadza je i rejestruje w USA, a następnie remontuje lub odświeża w zależności od potrzeb i – jeśli otrzymuje takie zamówienie – dodatkowo modyfikuje według wskazówek klienta. Dzięki OttoEx na amerykańskie drogi trafia wiele wyjątkowych samochodów w sam raz na długie podróże.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.