Komunikaty PR

Kodo – filozofia projektowania Mazdy

2020-08-28  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt
Estoria PR
Estoria PR

Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl

Wprowadzona w 2010 r. wyjątkowa filozofia projektowania Mazdy – KODO – Dusza Ruchu i jej zdolność do nadania witalności sylwetce samochodu jest siłą napędową wielokrotnie nagradzanej stylistyki aktualnej gamy modelowej Mazdy. Potwierdzają to choćby zebrane w ostatnim czasie nagrody - Red Dot i World Car Awards za wzornictwo Mazdy3 i Red Dot zarówno dla Mazdy MX-30, jak i dla Mazdy CX-30.

Satysfakcja czerpana z rozwijania kluczowej dla Mazdy koncepcji zrównoważonego rozwoju Zoom-Zoom 2030, jako długoterminowej wizji rozwoju marki czyni ze stylistyki Kodo kluczowy atut w dążeniu do ciągłego doskonalenia marki i podnoszenia rangi wzornictwa do poziomu sztuki.

Podczas gdy niektóre założenia projektowe pozostają fundamentalne dla stylistyki Kodo, jej stałą ewolucję doskonale odzwierciedla naturalnie progresywna stylistyka Mazdy 3 i CX-30 oraz najnowszej MX-30. Jo Stenuit, Dyrektor Designu w Mazda Europe wyjaśnia: „Pierwsze dostępne na rynku samochody elektryczne zostały zaprojektowane w bardzo futurystycznym, czasami niemal kosmicznym stylu. Przypuszczam, że miało to na celu uświadomienie ludziom, że te modele mają elektryczny układ napędowy. Jednak w miarę jak elektryczny napęd staje się coraz bardziej popularny, ten rodzaj futurystycznego wzornictwa nie jest już potrzebny.”

„W przypadku MX-30 wyrażamy drugi etap stylistyki Kodo w bardziej użyteczny sposób; nie w oparciu o nowatorską wartość samego elektrycznego układu napędowego, ale bardziej w oparciu o wartość, którą samochód, jako całość, przyniesie klientom. Jednakże, chociaż sam design jest inną interpretacją stylistyki Kodo, nadal koncentrujemy się na odbiciach refleksów światła na powierzchni nadwozia. W pewnym sensie MX-30 jest eksperymentem mającym na celu przyjrzenie się granicom Kodo i być może w przyszłości będzie mieć wpływ na ewolucję tej filozofii."

Podczas gdy Mazda MX-30 eksploruje nowe aspekty wzornictwa Kodo, to Mazdy 3 i CX-30 bazują na obecnych sukcesach stylistyki projektowania marki, zachowując witalność Kodo i jednocześnie dążąc do zwiększenia prestiżu stylizacji poprzez elegancję i czystość minimalistycznej estetyki, która eliminuje wszystkie zbędne detale.

Istnieją trzy kluczowe elementy wzornictwa Mazdy, które Japończycy nazywają: Yohaku lub Ma: piękno pustej przestrzeni, Sori: krągłości pełne wyważonej dyskrecji oraz Utsuroi – gra światła i cienia.

„Zastosowaliśmy ideę Yohaku lub Ma zarówno w projekcie bryły nadwozia, jak i wnętrza CX-30", wyjaśnia Jo Stenuit. „Realizuje ona pogłębienie ewolucji Kodo polegające na tworzeniu emocjonalnej stylistyki z jak najmniejszą ilością elementów składowych. Zasadniczo, wracamy do korzeni dobrego projektu samochodu zgodnie z regułą: używaj tylko tych elementów, których naprawdę potrzebujesz i dopracowuj je do perfekcji.

„Najlepszym przykładem realizacji koncepcji Ma w projekcie bryły nadwozia jest przód CX-30. W przeciwieństwie do wielu innych marek, utrzymaliśmy bardzo ascetyczną stylistykę, bez dodawania zbędnych <<fajnych>> elementów. Pusta przestrzeń wokół samochodu tworzy wyraziste tło i wydobywa moc tych jednostkowych detali, pozwalając na lepsze skupienie na nich uwagi, jak na przykład na przednich reflektorach.”

„Pierwsze wrażenie, jakie chcemy, aby klienci mieli z wnętrza samochodu, to poczucie spokoju - brak przeciążenia technologią i niepotrzebnymi <<designerskimi>> ozdobnikami. W ten sposób tworzymy poczucie Ma we wnętrzu. Do tej dobrze zorganizowanej, wyciszonej przestrzeni dodajemy elementy niezbędne w prowadzeniu, doskonale ergonomicznie rozmieszczone, tak aby kierowca mógł w pełni skoncentrować się na kierowaniu pojazdem.”

Inspirowane esencją tradycyjnej sztuki japońskiej i pięknem przestrzeni między obiektami, fundamenty przyszłej elegancji Mazdy będą stanowić dynamiczne proporcje, klasyczna sylwetka i artystyczna gra światłem, która opiera się na wyjątkowym, ręcznym modelowaniu praktykowanym zarówno przez projektantów, jak i mistrzów sztuki modelowania.

Idealna równowaga pomiędzy napięciem, siłą i ciągle zmieniającymi się refleksami światła na muskularnej linii ramiennej, eleganckich krzywiznach i płynnie wklęsłych powierzchniach najnowszej generacji wzornictwa Mazdy została osiągnięta tylko dzięki setkom godzin żmudnego modelowania w glinie i nakładania kolejnych warstw materiału.

Stworzenie takiej kontrolowanej witalności – formy jednocześnie pięknej, jak i przemyślanie prostej – wymaga ogromnego nakładu czasu, dyscypliny i kunsztu. Ma to jednak zasadnicze znaczenie dla wyjątkowej japońskiej elegancji, jaką cechuje się wizja wzornictwa Mazdy następnej generacji, w której doświadczenie właścicieli jest dodatkowo wzbogacone o postrzeganie samochodu jako dzieła sztuki.

Z premierą każdego nowego modelu Mazdy zobaczymy nowe elementy wzornictwa Kodo, tak jak w przypadku MX-30. Z czasem będą one ewoluować, kreując jedne z najpiękniejszych współczesnych samochodów drogowych.

„Samochody przyszłości będą nadal rozwijały stylistykę projektowania Kodo”, podsumowuje Jo Stenuit. „MX-30, Mazda3 i CX-30 pomagają w kształtowaniu przyszłych projektów, podobnie jak modele koncepcyjne RX-Vision i Vision Coupe. Projektowanie jest wieczną ewolucją, zespoły designerów na całym świecie pracują nad tym codziennie i nieustannie udoskonalają, redefiniują i tworzą nowe wizje samochodów 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Estoria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.