Komunikaty PR

Kto kupuje samochody używane w Internecie?

2021-02-24  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Przenoszenie decyzji zakupowych do Internetu to dominujący trend rynkowy, który w ostatnim czasie został przyśpieszony przez pandemię koronawirusa. Ta tendencja widoczna jest także na rynku samochodów używanych, gdzie pomimo ostatnich niesprzyjających warunków, konsumenci chętnie sięgali po coraz to droższe modele aut. Kim jest statystyczna osoba kupująca samochód „z drugiej ręki” przez Internet? Na pytanie to odpowiada Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl.

Aktualnie sklepy internetowe stanowią pierwszy wybór w procesie zakupowym wielu konsumentów. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić auto idealnie dopasowane do naszych potrzeb. Wśród jakiego rodzaju użytkowników znajdziemy największe grono korzystających z tego sposobu zakupu używanych samochodów? Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl wyjaśnia, że osobami decydującymi się najczęściej na nabycie online samochodu są konsumenci przyzwyczajeni do robienia systematycznych zakupów w Internecie:

„Na zakup auta przez platformy takie jak na przykład CarForFriend.pl decydują się przede wszystkim osoby posiadające wcześniejsze doświadczenie w różnego rodzaju zakupach w sieci, które przywykły do tego typu transakcji. Są to osoby, które nabywały drogą elektroniczną telefony komórkowe, telewizory czy luksusową odzież, a teraz po prostu podwyższają średnią wartość dokonywanych przez siebie zakupów. Takie osoby nie mają żadnych wątpliwości odnośnie korzystania z tej formy zakupu pojazdu, doceniając nie tylko wachlarz możliwości wyboru samochodów, rzetelnego i łatwego do weryfikacji sprzedającego i łatwość przeprowadzenia całego procesu zakupowego, ale również możliwość dostarczania samochodów „pod dom” czy zniwelowanie stresu związanego z nabywaniem używanego samochodu. Oczywiście zdarzają się tacy, którzy pod wpływem impulsu dokonują nieprzemyślanych wyborów, jednak rolą doradców jest to, aby odwodzić kierowców od takiego szalonego inwestowania i ukierunkować ich na mądre oraz przemyślane transakcje”.

Profilowanie użytkownika

A kim dokładnie jest statystyczna osoba kupująca samochód używany przez Internet? Jak wyjaśnia twórca CarForFriend.pl, klientami decydującymi się na zakup pojazdów używanych w sklepach internetowych są głównie mężczyźni w przedziale wiekowym 35-45 lat, będący przedstawicielami klasy średniej: „Według naszych danych, nabywcami samochodów używanych sprzedawanych przez Internet są mieszkańcy średnich i dużych miast, posiadający średnie lub wyższe dochody – menedżerowie, pracownicy administracji, lekarze lub osoby pałające się wolnymi zawodami.”.

Twórca CarforFriend.pl dodaje także, że osoby te choć nie posiadają dużej wiedzy związanej                                  z motoryzacją, niekoniecznie ufają opiniom osób znanych – najchętniej kierują się opinią znajomych lub rodziny, własnym zdaniem wyrobionym na podstawie informacji znalezionych w Internecie lub korzystają z doradztwa, które stanowi pomoc w przypadku braku czasu na odpowiednie i rzetelne poszukiwania konkretnego pojazdu. Co więcej, statystyczna osoba kupująca używane auta w Internecie kieruje się potrzebą znalezienia w danym pojeździe wysokiej funkcjonalności, ekonomiczności, komfortu użytkowania, ale również i prestiżu, który przekłada się na pozyskanie uznania w swoim otoczeniu.

Internetowe zakupy używanych aut – skąd ta popularność?

Oprócz ograniczeń związanych z wybuchem pandemii koronawirusa, do rozwoju handlu internetowego przyczyniło się wiele negatywnych czynników związanych ze standardowym sposobem kupowania używanych samochodów, które nierzadko utrudniały kierowcom pozyskiwanie pożądanych przez nich pojazdów. Rekomendowane strony i sklepy internetowe wyszły naprzeciw oczekiwaniom klientów, tworząc proste i bezpieczne zasady nabywania samochodów. Obejmują one wiele wygodnych czynników, które pozwalają na jak najbardziej przystępny, bezpieczny i rzetelny kontakt z nabywcą – w pełni internetowy przebieg całego zakupu, automatyczną rezerwację auta, różne opcje zapłaty, możliwość negocjacji danej ceny lub wysyłkę faktur na skrzynkę mailową. Oprócz tego, ogromnym plusem wyróżniającym zakup auta w sklepie internetowym jest możliwość transportu pojazdu z miejsca zakupu pod wskazany przez klienta adres, co upraszcza cały proces nabycia auta.

„Kupując aktualnie samochód przez Internet na sprawdzonych platformach, polski kierowca omija ten cały żmudny i niebezpieczny proces, „ryzykując” jedynie wysłanie zapytania o dostępność samochodu lub kliknięcie w szczegóły oferty. Dzięki potwierdzonym kompletom zestawów parametrów technicznych, przeprowadzeniu niezbędnego serwisu oferowanych pojazdów czy prawnym wsparciu transakcji, nabywca ma poczucie bezpieczeństwa i ciągłej kontroli nad procesem zakupu, bez wychodzenia z domu. A zaoszczędzone pieniądze może przeznaczyć po prostu na kupno lepszego samochodu.” – mówi Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.

Dla konsumentów z Polski, jak i z całego świata, sklepy internetowe aktualnie stanowią podstawowe źródło decyzji zakupowych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości  i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić obecnie niemal każdy produkt. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych, co potwierdza działalność CarForFriend.pl, platformy zajmującej się sprzedażą używanych aut w Polsce, Niemczech i Czechach.

_______________________

CarForFriend.pl od lat zajmuje się internetowym doradztwem oraz dostawą pojazdów dla Klientów i Przyjaciół w Polsce, Niemczech i Czechach. Firma jest ekspertem w doborze pojazdów na zamówienie, dopasowując samochody precyzyjnie do życzeń i oczekiwań Klientów oraz pomagając w negocjacji cen. Od początku istnienia w Polsce, CarForFriend.pl należy do Niemieckiej Organizacji Rzetelnych Handlarzy Pojazdów Używanych – BVFK

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:40

Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile

Majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile - największe takie wydarzenie motorsportowe i lotnicze w rejonie Już po raz kolejny zapraszamy wszystkich entuzjastów lotnictwa i motoryzacji
Motoryzacja Duża moc zwiększa ryzyko wypadków. Tak wynika ze statystyk.
2024-03-27 | 18:00

Duża moc zwiększa ryzyko wypadków. Tak wynika ze statystyk.

Bezpośrednia korelacja między mocą silnika, a wskaźnikiem uszkodzeń W badaniu carVertical przeanalizowano raporty historii pojazdów 43 marek samochodów. We
Motoryzacja Dobry booster przydaje się cały rok
2024-03-11 | 20:00

Dobry booster przydaje się cały rok

Boostery do akumulatorów przydają się głównie zimą – tak sądzi zapewne większość kierowców. W praktyce jest inaczej. Tak naprawdę, booster warto wozić ze sobą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.