Kto kupuje samochody używane w Internecie?

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Przenoszenie decyzji zakupowych do Internetu to dominujący trend rynkowy, który w ostatnim czasie został przyśpieszony przez pandemię koronawirusa. Ta tendencja widoczna jest także na rynku samochodów używanych, gdzie pomimo ostatnich niesprzyjających warunków, konsumenci chętnie sięgali po coraz to droższe modele aut. Kim jest statystyczna osoba kupująca samochód „z drugiej ręki” przez Internet? Na pytanie to odpowiada Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl.
Aktualnie sklepy internetowe stanowią pierwszy wybór w procesie zakupowym wielu konsumentów. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić auto idealnie dopasowane do naszych potrzeb. Wśród jakiego rodzaju użytkowników znajdziemy największe grono korzystających z tego sposobu zakupu używanych samochodów? Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl wyjaśnia, że osobami decydującymi się najczęściej na nabycie online samochodu są konsumenci przyzwyczajeni do robienia systematycznych zakupów w Internecie:
„Na zakup auta przez platformy takie jak na przykład CarForFriend.pl decydują się przede wszystkim osoby posiadające wcześniejsze doświadczenie w różnego rodzaju zakupach w sieci, które przywykły do tego typu transakcji. Są to osoby, które nabywały drogą elektroniczną telefony komórkowe, telewizory czy luksusową odzież, a teraz po prostu podwyższają średnią wartość dokonywanych przez siebie zakupów. Takie osoby nie mają żadnych wątpliwości odnośnie korzystania z tej formy zakupu pojazdu, doceniając nie tylko wachlarz możliwości wyboru samochodów, rzetelnego i łatwego do weryfikacji sprzedającego i łatwość przeprowadzenia całego procesu zakupowego, ale również możliwość dostarczania samochodów „pod dom” czy zniwelowanie stresu związanego z nabywaniem używanego samochodu. Oczywiście zdarzają się tacy, którzy pod wpływem impulsu dokonują nieprzemyślanych wyborów, jednak rolą doradców jest to, aby odwodzić kierowców od takiego szalonego inwestowania i ukierunkować ich na mądre oraz przemyślane transakcje”.
Profilowanie użytkownika
A kim dokładnie jest statystyczna osoba kupująca samochód używany przez Internet? Jak wyjaśnia twórca CarForFriend.pl, klientami decydującymi się na zakup pojazdów używanych w sklepach internetowych są głównie mężczyźni w przedziale wiekowym 35-45 lat, będący przedstawicielami klasy średniej: „Według naszych danych, nabywcami samochodów używanych sprzedawanych przez Internet są mieszkańcy średnich i dużych miast, posiadający średnie lub wyższe dochody – menedżerowie, pracownicy administracji, lekarze lub osoby pałające się wolnymi zawodami.”.
Twórca CarforFriend.pl dodaje także, że osoby te choć nie posiadają dużej wiedzy związanej z motoryzacją, niekoniecznie ufają opiniom osób znanych – najchętniej kierują się opinią znajomych lub rodziny, własnym zdaniem wyrobionym na podstawie informacji znalezionych w Internecie lub korzystają z doradztwa, które stanowi pomoc w przypadku braku czasu na odpowiednie i rzetelne poszukiwania konkretnego pojazdu. Co więcej, statystyczna osoba kupująca używane auta w Internecie kieruje się potrzebą znalezienia w danym pojeździe wysokiej funkcjonalności, ekonomiczności, komfortu użytkowania, ale również i prestiżu, który przekłada się na pozyskanie uznania w swoim otoczeniu.
Internetowe zakupy używanych aut – skąd ta popularność?
Oprócz ograniczeń związanych z wybuchem pandemii koronawirusa, do rozwoju handlu internetowego przyczyniło się wiele negatywnych czynników związanych ze standardowym sposobem kupowania używanych samochodów, które nierzadko utrudniały kierowcom pozyskiwanie pożądanych przez nich pojazdów. Rekomendowane strony i sklepy internetowe wyszły naprzeciw oczekiwaniom klientów, tworząc proste i bezpieczne zasady nabywania samochodów. Obejmują one wiele wygodnych czynników, które pozwalają na jak najbardziej przystępny, bezpieczny i rzetelny kontakt z nabywcą – w pełni internetowy przebieg całego zakupu, automatyczną rezerwację auta, różne opcje zapłaty, możliwość negocjacji danej ceny lub wysyłkę faktur na skrzynkę mailową. Oprócz tego, ogromnym plusem wyróżniającym zakup auta w sklepie internetowym jest możliwość transportu pojazdu z miejsca zakupu pod wskazany przez klienta adres, co upraszcza cały proces nabycia auta.
„Kupując aktualnie samochód przez Internet na sprawdzonych platformach, polski kierowca omija ten cały żmudny i niebezpieczny proces, „ryzykując” jedynie wysłanie zapytania o dostępność samochodu lub kliknięcie w szczegóły oferty. Dzięki potwierdzonym kompletom zestawów parametrów technicznych, przeprowadzeniu niezbędnego serwisu oferowanych pojazdów czy prawnym wsparciu transakcji, nabywca ma poczucie bezpieczeństwa i ciągłej kontroli nad procesem zakupu, bez wychodzenia z domu. A zaoszczędzone pieniądze może przeznaczyć po prostu na kupno lepszego samochodu.” – mówi Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.
Dla konsumentów z Polski, jak i z całego świata, sklepy internetowe aktualnie stanowią podstawowe źródło decyzji zakupowych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić obecnie niemal każdy produkt. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych, co potwierdza działalność CarForFriend.pl, platformy zajmującej się sprzedażą używanych aut w Polsce, Niemczech i Czechach.
_______________________
CarForFriend.pl od lat zajmuje się internetowym doradztwem oraz dostawą pojazdów dla Klientów i Przyjaciół w Polsce, Niemczech i Czechach. Firma jest ekspertem w doborze pojazdów na zamówienie, dopasowując samochody precyzyjnie do życzeń i oczekiwań Klientów oraz pomagając w negocjacji cen. Od początku istnienia w Polsce, CarForFriend.pl należy do Niemieckiej Organizacji Rzetelnych Handlarzy Pojazdów Używanych – BVFK

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.