Komunikaty PR

Kunszt rzemiosła w ruchu: Mazda i Homo Faber łączą siły

2024-08-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Estoria PR
Estoria PR

Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Do pobrania pdf ( 0.55 MB )

We wrześniu tego roku Mazda dołączy jako partner międzynarodowego festiwalu Homo Faber 2024, by celebrować sztukę rzemiosła pod hasłem „Podróż życia”. Goście festiwalu będą mogli zobaczyć starannie wyselekcjonowane eksponaty oraz uczestniczyć w praktycznych warsztatach, doświadczając naturalnego połączenia mistrzostwa rzemiosła artystycznego i projektowania specyficznego dla sektora motoryzacji.

Homo Faber to odbywające się co dwa lata prestiżowe wydarzenie poświęcone celebracji sztuki rzemiosła, skupione na refleksji nad ludzkim życiem przez pryzmat umiejętności rzemieślniczych. Kierując się filmową wizją reżysera Luki Guadagnino i poczuciem architektonicznej estetyki Nicolò Rosmariniego, ta edycja obiecuje urzekającą podróż od narodzin do życia pozagrobowego, wyrażoną poprzez wykwintny kunszt. Zaangażowanie Mazdy w tegoroczną edycję Homo Faber koncentruje się na motywie podróży przez etapy ludzkiego życia i odzwierciedla głęboki szacunek marki dla tradycyjnej twórczości w połączeniu z innowacyjnym podejściem do projektowania. Mazda, znana ze swojej filozofii „Crafted in Japan”, od ponad wieku kultywuje tradycję opartą na szacunku rzemieślników Takumi dla perfekcji i znaczenia dotyku ludzkich rąk w procesie kreacji nowego samochodu.

Warsztaty

Poznaj rzemieślników: Pamiątka wykonana dzięki talentom i staranności odzwierciedla istotę niezwykłej podróży. Podczas Homo Faber 2024 Mazda inspiruje odwiedzających, aby sami stali się rzemieślnikami: pod okiem mistrzów papiernictwa mogą stworzyć własne pamiątki z podróży.

Japońskie introligatorstwo: Założone pod koniec lat 60. butikowe atelier Antica Legatoria Ofer zlokalizowane w Padwie i Wenecji, specjalizuje się w historycznych technikach introligatorskich, mających swój rodowód w dawnych opactwach Santa Giustina i Praglia, a także w sztuce marmurkowania papieru w stylu zachodnim, japońskim i tureckim. Ich rzemieślnicy poprowadzą odwiedzających przez etapy tworzenia własnego dziennika podróży, będącego doskonałym połączeniem japońskiej estetyki i starożytnych technik introligatorskich.

Kieszonkowy globus: Leonardo Frigo jest pełen pasji, innowacji i kreatywności. Łączy swoją miłość do muzyki z pracą przy odnawianiu obiektów z kamienia i drewna. Od ponad dekady tworzy zdobione malunkami instrumenty smyczkowe, które zdobyły uznanie na całym świecie. Podczas festiwalu Homo Faber 2024 Frigo i Mazda zapraszają odwiedzających do wydrukowania własnych map i stworzenia globusa, który zainspiruje ich do kolejnej podróży, łącząc tradycyjne rzemiosło z indywidualną kreatywnością uczestników.

„Jest coś magicznego w tworzeniu wyjątkowych przedmiotów własnymi rękami” - mówi Leonardo Frigo, oddając istotę festiwalu Homo Faber. Frigo występuje również w najnowszym odcinku #MazdaDiscovers, serii dostępnej na platformie YouTube, w której twórcy wyruszają w podróż, aby spotkać lokalnych rzemieślników i opowiedzieć ich historie. Prezentowane są również przedmioty z poprzednich podróży, aby podkreślić zaangażowanie Mazdy w rzemiosło, w którym innowacja spotyka się z tradycją, tworząc doświadczenia, które głęboko rezonują zarówno z globalnymi artystami sztuki rzemiosła, jak i odbiorcami ich sztuki.

Crafted in Japan: dążenie Mazdy do perfekcji

„Perfekcja” często kojarzy się z bezduszną, maszynową precyzją. Jednak mistrzowie rzemiosła Takumi Mazdy dążą do innego rodzaju perfekcji. Poświęcają dziesięciolecia na dopracowanie każdego etapu procesu tworzenia i angażują całą swoją energię w każdy tworzony przez siebie obiekt. Rezultat? Perfekcja pełna serca, duszy i ludzkiego dotyku. W swoich poszukiwaniach inspiracji do zdefiniowania przyszłych projektów Mazdy, projektanci eksperymentują z różnymi materiałami, a także rozmaitymi narzędziami i metodami, a efekty ich twórczych poszukiwań przyjmują formę rzeźb. Jeden z tych obiektów można znaleźć na miejscu: „Momentum” wyraża ruch i emocje, nawet w zastygłej statycznie formie. Obrazuje eksplozję energii, którą jest naładowana, w subtelnej i jednocześnie wyrafinowanej formie. Ekspresja artystyczna jest następnie przekładana na projekt bryły samochodu.

Dołącz do Mazda podczas Homo Faber 2024

Dołącz do Mazdy podczas Homo Faber 2024 od 1 do 30 września w Wenecji, gdzie harmonia formy i funkcji rozwija się dzięki wprawnym rękom mistrzów rzemiosła. Dowiedz się więcej o podróży Mazdy do korzeni sztuki rzemiosła i zarezerwuj bilety już dziś.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Estoria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.