Kunszt rzemiosła w ruchu: Mazda i Homo Faber łączą siły
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
We wrześniu tego roku Mazda dołączy jako partner międzynarodowego festiwalu Homo Faber 2024, by celebrować sztukę rzemiosła pod hasłem „Podróż życia”. Goście festiwalu będą mogli zobaczyć starannie wyselekcjonowane eksponaty oraz uczestniczyć w praktycznych warsztatach, doświadczając naturalnego połączenia mistrzostwa rzemiosła artystycznego i projektowania specyficznego dla sektora motoryzacji.
Homo Faber to odbywające się co dwa lata prestiżowe wydarzenie poświęcone celebracji sztuki rzemiosła, skupione na refleksji nad ludzkim życiem przez pryzmat umiejętności rzemieślniczych. Kierując się filmową wizją reżysera Luki Guadagnino i poczuciem architektonicznej estetyki Nicolò Rosmariniego, ta edycja obiecuje urzekającą podróż od narodzin do życia pozagrobowego, wyrażoną poprzez wykwintny kunszt. Zaangażowanie Mazdy w tegoroczną edycję Homo Faber koncentruje się na motywie podróży przez etapy ludzkiego życia i odzwierciedla głęboki szacunek marki dla tradycyjnej twórczości w połączeniu z innowacyjnym podejściem do projektowania. Mazda, znana ze swojej filozofii „Crafted in Japan”, od ponad wieku kultywuje tradycję opartą na szacunku rzemieślników Takumi dla perfekcji i znaczenia dotyku ludzkich rąk w procesie kreacji nowego samochodu.
Warsztaty
Poznaj rzemieślników: Pamiątka wykonana dzięki talentom i staranności odzwierciedla istotę niezwykłej podróży. Podczas Homo Faber 2024 Mazda inspiruje odwiedzających, aby sami stali się rzemieślnikami: pod okiem mistrzów papiernictwa mogą stworzyć własne pamiątki z podróży.
Japońskie introligatorstwo: Założone pod koniec lat 60. butikowe atelier Antica Legatoria Ofer zlokalizowane w Padwie i Wenecji, specjalizuje się w historycznych technikach introligatorskich, mających swój rodowód w dawnych opactwach Santa Giustina i Praglia, a także w sztuce marmurkowania papieru w stylu zachodnim, japońskim i tureckim. Ich rzemieślnicy poprowadzą odwiedzających przez etapy tworzenia własnego dziennika podróży, będącego doskonałym połączeniem japońskiej estetyki i starożytnych technik introligatorskich.
Kieszonkowy globus: Leonardo Frigo jest pełen pasji, innowacji i kreatywności. Łączy swoją miłość do muzyki z pracą przy odnawianiu obiektów z kamienia i drewna. Od ponad dekady tworzy zdobione malunkami instrumenty smyczkowe, które zdobyły uznanie na całym świecie. Podczas festiwalu Homo Faber 2024 Frigo i Mazda zapraszają odwiedzających do wydrukowania własnych map i stworzenia globusa, który zainspiruje ich do kolejnej podróży, łącząc tradycyjne rzemiosło z indywidualną kreatywnością uczestników.
„Jest coś magicznego w tworzeniu wyjątkowych przedmiotów własnymi rękami” - mówi Leonardo Frigo, oddając istotę festiwalu Homo Faber. Frigo występuje również w najnowszym odcinku #MazdaDiscovers, serii dostępnej na platformie YouTube, w której twórcy wyruszają w podróż, aby spotkać lokalnych rzemieślników i opowiedzieć ich historie. Prezentowane są również przedmioty z poprzednich podróży, aby podkreślić zaangażowanie Mazdy w rzemiosło, w którym innowacja spotyka się z tradycją, tworząc doświadczenia, które głęboko rezonują zarówno z globalnymi artystami sztuki rzemiosła, jak i odbiorcami ich sztuki.
Crafted in Japan: dążenie Mazdy do perfekcji
„Perfekcja” często kojarzy się z bezduszną, maszynową precyzją. Jednak mistrzowie rzemiosła Takumi Mazdy dążą do innego rodzaju perfekcji. Poświęcają dziesięciolecia na dopracowanie każdego etapu procesu tworzenia i angażują całą swoją energię w każdy tworzony przez siebie obiekt. Rezultat? Perfekcja pełna serca, duszy i ludzkiego dotyku. W swoich poszukiwaniach inspiracji do zdefiniowania przyszłych projektów Mazdy, projektanci eksperymentują z różnymi materiałami, a także rozmaitymi narzędziami i metodami, a efekty ich twórczych poszukiwań przyjmują formę rzeźb. Jeden z tych obiektów można znaleźć na miejscu: „Momentum” wyraża ruch i emocje, nawet w zastygłej statycznie formie. Obrazuje eksplozję energii, którą jest naładowana, w subtelnej i jednocześnie wyrafinowanej formie. Ekspresja artystyczna jest następnie przekładana na projekt bryły samochodu.
Dołącz do Mazda podczas Homo Faber 2024
Dołącz do Mazdy podczas Homo Faber 2024 od 1 do 30 września w Wenecji, gdzie harmonia formy i funkcji rozwija się dzięki wprawnym rękom mistrzów rzemiosła. Dowiedz się więcej o podróży Mazdy do korzeni sztuki rzemiosła i zarezerwuj bilety już dziś.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.