Land Cruiser 200 jedzie po 8. zwycięstwo w Rajdzie Dakar
TLC Toyota Auto Body zaprezentował skład zespołu, który wystartuje w najbliższym Rajdzie Dakar. Weterani tej imprezy celują w ósme zwycięstwo z rzędu w grupie samochodów produkcyjnych T2. Na trasach Arabii Saudyjskiej kierowcy zespołu będą walczyć w dwóch Land Cruiserach 200.
Team Land Cruiser Toyota Auto Body
Zespół TLC Toyota Auto Body, który ma na koncie 7 kolejnych zwycięstw w grupie T2 w Rajdzie Dakar, zaprezentował zawodników, którzy staną na linii startu w styczniu 2021. Akira Miura i jego pilot Laurent Lichtleuchter wystartują samochodem nr 340 jako liderzy zespołu. Autem z numerem 345 pojedzie nowy zawodnik w zespole, Ronald Basso, a jego pilotem będzie Jean-Michel Polato. Szefem zespołu jest Yuji Kakutani. Obie załogi pojadą produkcyjnymi Land Cruiserami 200 z silnikiem V8 i mają do pokonania 7600 km w Arabii Saudyjskiej.
„Przygotowania do nadchodzącego Rajdu Dakar musiały zostać ograniczone ze względu na nadzwyczajną sytuację spowodowaną pandemią koronawirusa. Mimo to cały zespół pracował bardzo intensywnie nad rozwiązaniem problemów, które ujawniły się podczas poprzedniego rajdu. W tym sezonie jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani. Moim zdaniem mamy bardzo duże szanse na zdobycie ósmego z rzędu zwycięstwa w kategorii samochodów produkcyjnych” – powiedział Yuji Kakutani.
Dakarowy Land Cruiser 200
Obie załogi startują Land Cruiserem VDJ200 o długości 4 950 mm, ze stałym napędem 4x4. Silnik V8 o pojemności 4 461 cm3 i oznaczeniu 1VD-FTV ma moc 300 KM. Silnik współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód otrzymał niezależne zawieszenie, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu oraz kute felgi magnezowe 17 cali z oponami BF Goodrich Mud-Terrain KM3 w rozmiarze 285/70 R17. Zgodnie z przepisami bezpieczeństwa dla grupy T2 samochód otrzymał klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy, zbiorniki paliwa o dużej pojemności i system gaśniczy.
Land Cruiser co roku zdaje dakarowy egzamin
W 2021 roku Land Cruiser będzie obchodził swoje 70-lecie. Rajd Dakar to dla tego samochodu doskonała okazja, by co roku na nowo udowadniać swoją niezawodność, odporność na trudne warunki i możliwości terenowe. Bez względu na to, gdzie jest rozgrywany, Rajd Dakar to najtrudniejszy rajd terenowy na świecie i najbardziej wymagający test nie tylko dla prototypowych samochodów rywalizujących w klasie T1 i walczących o podium w klasyfikacji generalnej, ale także dla samochodów seryjnych, dostępnych na rynku. Zespół TLC Toyota Auto Body to jeden z najdłużej startujących teamów w tej imprezie.
Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.