Land Cruiser 200 jedzie po 8. zwycięstwo w Rajdzie Dakar
TLC Toyota Auto Body zaprezentował skład zespołu, który wystartuje w najbliższym Rajdzie Dakar. Weterani tej imprezy celują w ósme zwycięstwo z rzędu w grupie samochodów produkcyjnych T2. Na trasach Arabii Saudyjskiej kierowcy zespołu będą walczyć w dwóch Land Cruiserach 200.
Team Land Cruiser Toyota Auto Body
Zespół TLC Toyota Auto Body, który ma na koncie 7 kolejnych zwycięstw w grupie T2 w Rajdzie Dakar, zaprezentował zawodników, którzy staną na linii startu w styczniu 2021. Akira Miura i jego pilot Laurent Lichtleuchter wystartują samochodem nr 340 jako liderzy zespołu. Autem z numerem 345 pojedzie nowy zawodnik w zespole, Ronald Basso, a jego pilotem będzie Jean-Michel Polato. Szefem zespołu jest Yuji Kakutani. Obie załogi pojadą produkcyjnymi Land Cruiserami 200 z silnikiem V8 i mają do pokonania 7600 km w Arabii Saudyjskiej.
„Przygotowania do nadchodzącego Rajdu Dakar musiały zostać ograniczone ze względu na nadzwyczajną sytuację spowodowaną pandemią koronawirusa. Mimo to cały zespół pracował bardzo intensywnie nad rozwiązaniem problemów, które ujawniły się podczas poprzedniego rajdu. W tym sezonie jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani. Moim zdaniem mamy bardzo duże szanse na zdobycie ósmego z rzędu zwycięstwa w kategorii samochodów produkcyjnych” – powiedział Yuji Kakutani.
Dakarowy Land Cruiser 200
Obie załogi startują Land Cruiserem VDJ200 o długości 4 950 mm, ze stałym napędem 4x4. Silnik V8 o pojemności 4 461 cm3 i oznaczeniu 1VD-FTV ma moc 300 KM. Silnik współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód otrzymał niezależne zawieszenie, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu oraz kute felgi magnezowe 17 cali z oponami BF Goodrich Mud-Terrain KM3 w rozmiarze 285/70 R17. Zgodnie z przepisami bezpieczeństwa dla grupy T2 samochód otrzymał klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy, zbiorniki paliwa o dużej pojemności i system gaśniczy.
Land Cruiser co roku zdaje dakarowy egzamin
W 2021 roku Land Cruiser będzie obchodził swoje 70-lecie. Rajd Dakar to dla tego samochodu doskonała okazja, by co roku na nowo udowadniać swoją niezawodność, odporność na trudne warunki i możliwości terenowe. Bez względu na to, gdzie jest rozgrywany, Rajd Dakar to najtrudniejszy rajd terenowy na świecie i najbardziej wymagający test nie tylko dla prototypowych samochodów rywalizujących w klasie T1 i walczących o podium w klasyfikacji generalnej, ale także dla samochodów seryjnych, dostępnych na rynku. Zespół TLC Toyota Auto Body to jeden z najdłużej startujących teamów w tej imprezie.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.