Komunikaty PR

Letnie wyzwania dla lakieru. Jak dbać o karoserię w tym czasie?

2022-06-30  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Grzegorz Koper
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl

Choć przyjmuje się, że to zima przynosi najwięcej problemów z zachowaniem karoserii w dobrym stanie, to jednak lato również potrafi dać w kość lakierowi. Mocne słońce, owady, żywica czy smoła to najczęstsze przyczyny kłopotów z karoserią w ciepłe dni. Jak zmyć poszczególne zabrudzenia oraz jak się przed nimi zabezpieczyć?

Powłoka lakiernicza pojazdu stanowi jego wizytówkę i jest pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy przy oglądaniu samochodu. Zachowanie jej w dobrym stanie sprawi, że auto będzie wyglądało lepiej i służyło dłużej. Zadbana karoseria pozwoli też uzyskać wyższą cenę w przypadku sprzedaży samochodu. Z tych powodów niewątpliwie warto poświęcić jej szczególną uwagę, a kluczem do tego jest wiedza, jak i przy pomocy których środków zajmować się lakierem pojazdu.

Co negatywnie wpływa na lakier?

Do charakterystycznych dla ciepłych dni zabrudzeń należą żywica i soki z drzew. Niestety w wielu przypadkach niełatwo pozbyć się ich samodzielnie, bez pomocy specjalistycznych preparatów. Tutaj swoje zastosowanie znajduje środek do usuwania żywicy naturalnej, z którego korzysta wielu profesjonalistów. Jeszcze trudniejszymi zabrudzeniami są te ze smoły czy asfaltu. Na szczęście i do tego rodzaju zanieczyszczeń można znaleźć na rynku odpowiednie preparaty, dlatego nie warto marnować czasu na próby ich zmycia przy pomocy uniwersalnych specyfików, gdyż te mogą być w takich wypadkach mało skuteczne. Innym czynnikiem, na który narażony jest lakier od wiosny do jesieni, są owady. Ich rozbite szczątki psują estetykę pojazdu, a na domiar złego mogą mieć negatywny wpływ na stan karoserii. Tym bardziej, gdy nie zostaną oczyszczone przez długi czas. Nie należy zwlekać z myciem pojazdu z pozostałości insektów, bo po pierwsze „zakonserwowane” na słońcu zabrudzenia trudniej później usunąć, a po drugie zanieczyszczenia mogą spowodować uszkodzenia lakieru i stać się zaczątkami ognisk korozji.

– Nie wszyscy kierowcy wiedzą, że na rynku dostępne są specjalistyczne środki do usuwania owadów. Te produkty należą do wyposażenia wielu salonów auto detailingu. Zwykle producenci polecają, by nałożyć tego typu preparat bezpośrednio na zabrudzenia, a następnie zaczekać zgodnie z czasem podanym w instrukcji. Chodzi o to, żeby substancje czynne zawarte w specyfiku zaczęły działać, ale jednocześnie środek nie zdążył wyschnąć na czyszczonej powierzchni. Potem preparat wystarczy dokładnie spłukać. Pamiętajmy, żeby nie stosować go w pełnym słońcu ani na rozgrzany lakier – wyjaśnia Krzysztof Wyszyński, Product Manager firmy Würth Polska, która zaopatruje profesjonalistów w niezbędną chemię motoryzacyjną.

Karoseria narażona jest również na uszkodzenia mechaniczne związane z otarciami lub uderzeniami niewielkich kamieni. W trakcie urlopu taka sytuacja może się zdarzyć na przykład, gdy jadąc na wymarzoną, odludną plażę, zmuszeni jesteśmy do korzystania ze żwirowej drogi. Tego typu zarysowań i ubytków w lakierze nie powinniśmy ignorować, bo stanowią świetne miejsce do rozwoju rdzy i finalnie mogą doprowadzić do degradacji blachy pojazdu, co później powoduje dużo wyższe koszty naprawy.

Jak poprawnie czyścić samochód latem?

Upalny, letni dzień to zły czas na mycie i konserwacje samochodu przy użyciu preparatów chemicznych. Rozgrzana karoseria sprawia, że specyfiki nakładane na pojazd bardzo szybko wysychają, pozostawiając brzydkie plamy. Dodatkowo wysoka temperatura zaburza działanie środków chemicznych, a polewanie zimną wodą rozgrzanego lakieru może negatywnie odbić się na jego kondycji. Z uwagi na powyższe, czyszczenie samochodu najlepiej przeprowadzać w cieniu i wieczorem, gdy promienie słoneczne nie rozgrzewają karoserii do wysokiej temperatury. Pojazdu nie należy też myć bezpośrednio po jeździe. Powinniśmy poczekać, aż silnik wraz z nagrzewającymi się od niego blachami ostygną.

Poprawne mycie całego auta jest procesem złożonym. Najpierw nakładamy pianę aktywną. Robimy to rozpoczynając od dołu pojazdu, a potem stopniowo przechodzimy do jego góry. Pianę spłukujemy w tej samej kolejności. Dzięki temu brud spływający z wyższych partii samochodu, nie zatrzymuje się na większych i niespłukanych zanieczyszczeniach z dolnej części auta. Po pierwszym czyszczeniu przy pomocy piany aktywnej, warto umyć pojazd drugi raz za pomocą szamponu samochodowego. Ten preparat zneutralizuje pianę o silnie zasadowym odczynie, która niedokładnie wypłukana z zakamarków samochodu, może uszkodzić lakier i inne elementy auta. Pojazd najlepiej myć przy wykorzystaniu metody na dwa wiadra. Pierwsze wiadro służy do oczyszczania gąbki z piasku i innych drobin, natomiast w drugim powinna znajdować się woda z szamponem samochodowym. Taka technika mycia, pod warunkiem zastosowania wiader z osadnikami, ułatwia odfiltrowanie drobnych ciał stałych, które mogłyby zarysować lakier.

Sposoby na zabezpieczenie karoserii

Lakier pojazdu zwykle jest zabezpieczany na jeden z trzech sposobów. Mowa tu o quick detailerach, woskach i powłoce ceramicznej. Quick detailery to najprostsze rozwiązanie, często wykorzystywane samodzielnie przez kierowców. Jeśli jednak chcemy, by ochrona trwała dłużej, to wtedy niezbędne jest odwiedzenie salonu auto detailingu i powierzenie swojego pojazdu profesjonalistom. Ci, wykorzystując specjalistyczne preparaty oraz narzędzia, będą w stanie znacznie lepiej zabezpieczyć powłokę lakierniczą.

 Kierowcy często wybierają zabezpieczenie za pomocą wosków. To rozwiązanie łączące wysoką skuteczność z przystępną ceną. Profesjonaliści cenią szczególnie te, które w składzie zawierają olejki jojoba i woski Carnauba. Dzięki nim produkt długotrwale utrzymuje się na pojeździe. Dobry wosk nie tylko zapewnia karoserii połysk, ale i skutecznie zabezpiecza lakier pojazdu przed drobniejszymi uszkodzeniami mechanicznymi oraz niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Z kolei powłoka ceramiczna to najtrwalsza, ale i zarazem najdroższa metoda zabezpieczania karoserii. Wymaga jednak uprzedniego, pracochłonnego doprowadzenia lakieru do idealnego stanu. W przeciwnym wypadku każda skaza na karoserii zostanie pokryta powłoką i będzie widoczna przez długi czas – tłumaczy Krzysztof Wyszyński z Würth Polska.

Choć piękna letnia pogoda nie kojarzy się z warunkami atmosferycznymi, które mogą mieć negatywny wpływ na lakier samochodu, to i ten okres niesie za sobą specyficzne zagrożenia dla karoserii. Poznanie sposobów na przeciwdziałanie im, pozwala utrzymać pojazd w dobrym stanie przez długi czas i przyśpiesza proces jego czyszczenia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.