Lexus ES doczekał się liftingu
Lexus ES właśnie przeszedł facelfting. Jego nowa wersja wprowadza szereg ulepszeń, które czynią limuzynę bardziej komfortową, przyjazną kierowcy i dopracowaną. Co zmieniło się przy okazji liftingu?
Choć w europejskiej ofercie Lexus ES pojawił się zaledwie parę lat temu, obecna generacja tego modelu jest już siódmą w historii. Szczególnie lubiana przez firmowych klientów limuzyna od początku oferowała szereg nowych technologii i wynikających z nich udogodnień, ale przy okazji liftingu udało się podnieść poprzeczkę wyżej.
Więcej charakteru
Liftingi udanych samochodów są nie lada wyzwaniem, dlatego modernizacja Lexusa ES dotyczy przede wszystkim zastosowanych technologii i wprowadza udoskonalenia, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Nie oznacza to jednak, że nie da się odróżnić Lexusa ES po liftingu od modelu sprzed modernizacji. Z zewnątrz uwagę zwraca nowy projekt grilla. Charakterystyczna atrapa chłodnicy wygląda nieco inaczej i ma mniej żeber. Nowy model można poznać również po przeprojektowanych reflektorach, które teraz są dostępne również jako LED-owe, adaptacyjne światła z systemem BladeScan AHS. Lexus zyskał na tej zmianie zarówno w kwestii stylu, ale przede wszystkim jeszcze lepsza jest teraz widoczność w nocy. Sylwetkę Lexusa ES po liftingu uzupełniają nowe wzory felg, a klienci będą mogli wybrać nowe kolory lakieru. Odcienie Sonic Platinum i Sonic Grey dodatkowo podkreślą ostre linie modelu.
Istotne zmiany są widoczne również we wnętrzu. Wyrazisty rysunek deski rozdzielczej, wygodne fotele, najwyższej jakości materiały wykończeniowe – to pozostało bez zmian. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to umiejscowienie ekranu nieco bliżej kierowcy, a także pochylenie go w jego stronę. Wyświetlacz jest dotykowy, a jego obsługa będzie prostsza – zadba o to zaktualizowany system multimedialny, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Nie tylko z zaawansowanych multimediów ucieszą się kierowcy, którzy często ruszają w długie, autostradowe trasy – modernizacja przyniosła również większą ilość materiałów dźwiękochłonnych, które przyczyniły się do jeszcze lepszego wyciszenia kabiny. W kwestii elementów ozdobnych w palecie pojawiły się nowe wstawki z drewna orzechowego – Sumi Black Walnut oraz Dark Brown Walnut. Auta klasy premium to również większe możliwości personalizacji, dlatego przy okazji liftingu w katalogu Lexusa ES pojawiły się nowe warianty kolorystyczne wnętrza. Do wyboru będziemy mieli tonacje Forest Brown, a w wersji F SPORT – Flare Red.
Zmiany w podwoziu
Warto wspomnieć również o tym, co zmieniło się w podwoziu Lexusa ES. Samochód tej klasy musi sprawnie łączyć komfort z dynamiką, dlatego w zawieszeniu zmodernizowanego modelu wprowadzono zmiany, które mają polepszyć prowadzenie i sprawić, że pokonywanie nierówności będzie jeszcze bardziej komfortowe. Udoskonalone podzespoły tylnego zawieszenia owocują zwiększoną sztywnością, a to procentuje zwłaszcza podczas dynamicznych manewrów przy wysokich prędkościach. Dostępne w wersji F SPORT adaptacyjne zawieszenie ma teraz większy zakres regulacji, dzięki czemu charakter Lexusa ES można lepiej dopasować do drogi oraz stylu jazdy. Auto po liftingu zapewnia lepsze doznania podczas jazdy również dzięki drobnym, ale zauważalnym zmianom takim jak zwiększenie powierzchni styku stopy kierowcy z pedałem hamulca. Elektryczne sterowanie układem hamulcowym w hybrydowym ES 300h jest skalibrowane na nowo, by wrażenia z jazdy były bardziej naturalne. Te niewielkie i znaczące udoskonalenia udowadniają, że choć Lexus ES zapewnia dużo przestrzeni dla pasażerów, kierowca wciąż jest w centrum uwagi.
Bezpieczeństwo niezmiennie na pierwszym miejscu
Samochód tej klasy musi iść z duchem czasu również w zakresie bezpieczeństwa. Teraz odpowiadają za to ulepszone układy wchodzące w skład pakietu Lexus Safety System + 2.5. Wydajność podzespołów takich jak radar i kamera została zwiększona, a system ochrony przedzderzeniowej rozpoznaje teraz rowerzystów oraz pieszych w warunkach słabego oświetlenia. Lexus ES pomoże również wykryć nadjeżdżające z naprzeciwka pojazdy podczas lewoskrętu, a w awaryjnych sytuacjach do akcji wkroczy wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist.
Cyfrowe lusterka na nowo
Charakterystycznym dla Lexusa ES elementem wyposażenia są cyfrowe lusterka boczne. Ta technologia również doczekała się modernizacji, a układ Digital Side View Monitor jest teraz znacznie bardziej wydajny. Kierowca odczuje zmiany szczególnie w czasie gorszej widoczności – w nocy i podczas opadów. Kamery są zaprojektowane tak, by w opisanych wyżej warunkach zapewniać widoczność lepszą niż tradycyjne lusterka. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.
Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.